Za normálních podmínek (bez deště a SC) ta strategie pro Kimiho znamenala pit stop navíc. Na rozdíl od všech, kteří jezdili do té doby na opotřebovaných pneumatikách vesele dál v čele závodu. A čelo počítám, první pětku.
Kimi rozhodně neměl šanci na slušný výsledek. Že nakonec skončil na bedně, bylo způsobeno deštěm SC a Vettelovým kiksem.
Strategie Kimiho nedávala smysl pro Kimiho žádný.
Pro Ferrari a Seba šlo o utnutí postupu Hamíka.( Do té doby předjížděl všechny bez větších problémů a získával jednu pozici za druhou. Ferrari potřebovalo vybavit lepším materiálem svého hůře postaveného pilota, který bude Hamíka v případě potřeby blokovat a tím chránit Sebovu první pozici. Opět se ptám, zda stejná strategie nebyla možná loni v Monaku? Též mohli použít Vettela k ochraně Kimiho prvenství.
A upozorňuji, že pitstop Kimiho letos v Německu zas tolik Ferrari nevyčítám. To, co jim vyčítám je příkaz k přepuštění pozice Sebovi. Pro mne stejná situace, jako u Merglů, kdy zakázali Bottasovi útočit na Hamiltona.
Přepuštění pozice Vettelovi pomohlo, nebo si snad myslíš opak? TR to byla. Nebo si opět myslíš opak?
Já v tomto vidím TR u Ferrari a následně i u Mercedsu. Tak že konzistentní názor.
Pokrývání Hamiltona Kimiho pitstopem zmiňuji jen jako možnost, kterou jsem uváděl už loni po Monaku, kdy jste argumentovali pokrýváním soupeřů vedoucím pilotem (lépe postaveným). I loni v Monaku bylo možné pokrývat Maxe a Bottase Vettelem. Nijak by mu to neublížilo a Ferrari by mělo též double. Jen by Seb nevyhrál. Letos to na double nevypadalo, ale jeli opět na Sebovo vítězství.
A v tomto spatřuji TR ve prospěch Vettela loni v Monaku. Když se chce lze pokrýt soupeře i hůře postaveným pilotem.