DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull díky Verstappenovi slaví v Malajsii, Vettelova stíhačka skončila pod stupni vítězů
Jak se podaří vypořádat se s masivní ztrátou Vettelovi a dokáže Lewis Hamilton využít jeho problémů? Nakonec navýšil náskok na svého velkého rivala, ale bezpochyby ne tak, jak by si před závodem představoval.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Red Bull díky Verstappenovi slaví v Malajsii, Vettelova stíhačka skončila pod stupni vítězů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Easy
13:48 01.10.2017 82.144.151.XXX
Věřit můžeš a nemusíš. Nikdo nejsme v garáži Ferrari a nevidíme jim "pod kapotu". Nikde jsem nepsal, že dnešek byla Kimiho chyba. Naopak jsem doufal, že Kimi dnes mohl Lewisovi pěkně zatopit. Taky těch 0.045s v kvaldě byla nehorázná smůla.
jon
13:44 01.10.2017 194.228.59.XXX
Přesně tak. Kimiho mám radši než Vettela, ale objektivně od něj Kimi dostává hrozně naloženo. V podstatě úplně stejně, jako dostával od Alonsa. V situaci jaká je (vláda Mercedesu stále trvá) je pochopitelné, že kdokoli, kdo má šanci urvat něco více než zbylé drobky, do toho půjde i za cenu týmové režie. Při výkonech Kimiho byl PK teoreticky ztracen už v půlce sezóny, kdy už by i Kimi urval jezdecký titul snad jen v případě, že by se Lewis, Vettel, Valteri a Ricci odhlásili z pěti závodů. A kdoví, jestli by to pak stejně nevyhrál Max.
odin
13:44 01.10.2017 77.240.103.XXX
A jsme u toho. Nekoukej jenom na Vettela. Seb potřebuje pomoc od Kimiho a když ten ani neodstartuje do závodu z podobných důvodů jako měl krátce před ním jeho kolega, tak je něco špatně. A opět to není o Kimiho pomalosti.
P.S. nevěřím jenom v prasklou hadici u turba. Protože měnili i další komponenty na Sebově autě. Nejspíše těch příčin bylo více, na které doplatil také Kimi.
P.S. nevěřím jenom v prasklou hadici u turba. Protože měnili i další komponenty na Sebově autě. Nejspíše těch příčin bylo více, na které doplatil také Kimi.
Easy
13:41 01.10.2017 82.144.151.XXX
Bottas byl někdy v této sezóně "ve hře"? Chvíli byl bodově blíž, protože dokázal Hama jasně překonat. To se u Ferrari nedělo. V kvalifikaci ti nikdo nebude schválně štelovat auto, aby bylo pomalejší. Z toho pak pramení postavení na startu a výhodnější volba strategie (první do boxů ap.).
Jenže když si Mercedes může dovolit "jet to své" a k tomu sbírat doubly, tak je jasné, že Ham má za sebou vždy někoho, kdo obírá o body jeho soupeře.
Jenže když si Mercedes může dovolit "jet to své" a k tomu sbírat doubly, tak je jasné, že Ham má za sebou vždy někoho, kdo obírá o body jeho soupeře.
odin
13:32 01.10.2017 77.240.103.XXX
Jistě, že by se mu to hodilo, aby mu Kimi pomohl. A já si myslím, že by mu i pomohl. Ale napiš mi jak mu má pomoci? V Singapuru ho Vettel s Maxem zlikvidovali hned v první zatáčce a v Malajsii zůstal v garáži.
V Monaku dostal Vettel od týmu vše co potřeboval a Kimi ostrouhal, v Maďarsku mu Kimi pomohl myslím dost. A to neřeším Azerbajdžán, Anglii apod.
Já si pořád říkám, "každý svého štěstí strůjcem"...
Jestliže Ferrari jede od začátku pouze na jednoho pilota, pak se nemůžou divit, že ten jeden je v boji s týmy, kteří mají ve hře piloty oba, ve velké nevýhodě. A není to jen o Kimiho pomalosti, jak se tu všichni snažíte tvrdit.
V Monaku dostal Vettel od týmu vše co potřeboval a Kimi ostrouhal, v Maďarsku mu Kimi pomohl myslím dost. A to neřeším Azerbajdžán, Anglii apod.
Já si pořád říkám, "každý svého štěstí strůjcem"...
Jestliže Ferrari jede od začátku pouze na jednoho pilota, pak se nemůžou divit, že ten jeden je v boji s týmy, kteří mají ve hře piloty oba, ve velké nevýhodě. A není to jen o Kimiho pomalosti, jak se tu všichni snažíte tvrdit.
Easy
13:31 01.10.2017 82.144.151.XXX
Když si jeli to svoje jak píšeš, tak tu výhodu měli a vlastně stále mají. To, že nedominují neznamená, že nejsou stále vpředu. Dominance typu 1s na kolo je pryč, ale o svou výhodu nepřišli. Maximálně si neumějí správně nastavit vůz tak, aby efektivně pracoval s pneumatikami. Jejich pohonné ústrojí je stále na špici. Proto si mohou (i Ham) většinou "jet to své".
Easy
13:27 01.10.2017 82.144.151.XXX
Tahle sezóna je již prakticky odepsaná. Baku byla zbytečnost, minule mohl být taky opatrnější. S tím souhlasím. Ale asi je to také důsledek narůstajícího tlaku uvnitř Ferrari. Už vidím, jak vysvětlují Marchionnemu, že vůz nenastoupí do kvaldy, protože mu praskne vedení vzduchu od turba...
odin
13:22 01.10.2017 77.240.103.XXX
Ale Easy, je jasné, že komisaři Vettela nepotrestají, když bojuje o titul. Nepotrestali ho za horší provinění, nepotrestají ho ani dnes. Každopádně ale vinu na kolizi nese jednoznačně on. On neviděl Strolla před sebou? Nebo zase vy ferraristi a vettelisti budete hledat výmluvy, že se mu vysmekl volant a obracet situaci? Ke Strollovi vůbec nemusel najíždět. Oba byli na opačných stranách tratě. Už se nezávodilo tak nešlo o žádnou ideální stopu atp. Proč do něho vjel?
Mergl vs Ferrari a RBR. Výhoda Mercedesu skončila to je jasné. Už nedominují všude, ale na některých tratích jsou vepředu oni, na jiných to lépe jde Ferrari, či RBR. To je jeden můj pohled, ten na současné rozložení sil. Druhý pohled je ten, který reflektuje celou sezónu. A tam je Mergl ve výhodě, protože měl po celou dobu přeci jen o kousek lepší auto. Byli sebevědomější, jeli si to své a věděli, že se soupeři dostanou v závěru pod tlak, protože si odrovnají pohonné jednotky a budou muset řešit opravy, či penalizace.
Mergl vs Ferrari a RBR. Výhoda Mercedesu skončila to je jasné. Už nedominují všude, ale na některých tratích jsou vepředu oni, na jiných to lépe jde Ferrari, či RBR. To je jeden můj pohled, ten na současné rozložení sil. Druhý pohled je ten, který reflektuje celou sezónu. A tam je Mergl ve výhodě, protože měl po celou dobu přeci jen o kousek lepší auto. Byli sebevědomější, jeli si to své a věděli, že se soupeři dostanou v závěru pod tlak, protože si odrovnají pohonné jednotky a budou muset řešit opravy, či penalizace.
Easy
12:49 01.10.2017 82.144.151.XXX
První rok u Ferrari nabízel optimistické vyhlídky k tomu dalšímu, ten byl ale katastrofou. Letos to po vstupu do sezóny vypadalo pro Ferrari o hodně nadějněji, ale opět to jde postupem času celé do háje. Na rozdíl od Hama, který jede již několikátou sezónu s nejvýkonnějším vozem a letos bez tlaku Rosberga (na trati i mimo ní) a naopak s podporou klidného Bottase, tak Vettel se až na světlé výjimky typu Maďarsko nemá moc na koho spoléhat.
juras
12:42 01.10.2017 90.177.218.XXX
Ale novej motor nemá, ne? V závěru můžou vybírat z několika motorů a budou volit ten v nejlepší "formě"...ale Vettel má teď dva nové, nemýlím-li se.
Hlavní rozdíl ale je že Hamilton má slušnej náskok na Vettela...a tak Mercedes může do jisté míry kalkulovat a nemusí nutně bojovat na max. (viz dnes, kdy Verstappen není přímý rival v celkovém pořadí).
Mercedes je proti minulým rokům už jen těsně vepředu...a záleží na konkrétním typu okruhu a taky na momentální schopnosti najít ideální nastavení a tomu jak dokáže kdo využít pneu a jakou má degradaci.
Hlavní rozdíl ale je že Hamilton má slušnej náskok na Vettela...a tak Mercedes může do jisté míry kalkulovat a nemusí nutně bojovat na max. (viz dnes, kdy Verstappen není přímý rival v celkovém pořadí).
Mercedes je proti minulým rokům už jen těsně vepředu...a záleží na konkrétním typu okruhu a taky na momentální schopnosti najít ideální nastavení a tomu jak dokáže kdo využít pneu a jakou má degradaci.
juras
12:22 01.10.2017 90.177.218.XXX
Ale to vůbec není o dnešku...ale celkově. A už vůbec netvrdím že snad Ferrari Kimimu schválně škodí co se techniky týče. Dokonce i byly závody kdy Kimi prostě nebyl dost rychlej a Vettel ho zjevně předčil. Ale byly závody kde Kimi doplatil na strategii...která byla kupodivu zcela odlišná od Vettela. Kolikrát jsem sledovali s úžasem jak Kimi na starých gumách ztrácí drahocenné vteřiny a tým mu natahuje pit-stop?
A když vezmu to letošní Monako...Kimi v Maďarsku ukázal že jede především pro Ferrari a nemá problém pomoct Vettelovi...proč Ferrari nedalo šanci v Monaku Kimimu? Jediný důvod je šampionát a to že Vettel je jejich lídr...
Jenže kdyby Kimiho "podrželi" v Monaku...měli by stoprocentně ještě loajálnějšího Kimiho v závěru šampionátu. Prostě chování Ferrari se mi nelíbí...a Kimiho výraz na podiu v Monaku myslím dokládá že na tomhle něco bude.
A když vezmu to letošní Monako...Kimi v Maďarsku ukázal že jede především pro Ferrari a nemá problém pomoct Vettelovi...proč Ferrari nedalo šanci v Monaku Kimimu? Jediný důvod je šampionát a to že Vettel je jejich lídr...
Jenže kdyby Kimiho "podrželi" v Monaku...měli by stoprocentně ještě loajálnějšího Kimiho v závěru šampionátu. Prostě chování Ferrari se mi nelíbí...a Kimiho výraz na podiu v Monaku myslím dokládá že na tomhle něco bude.
airwar1939
12:19 01.10.2017 10.151.145.XXX
Až na ten poslední motor u Lewise naprosto souhlasím.
Lewis má k dispozici stále ještě tři motory s různým nájezdem, pouze Walterimu chybí jedno turbo.
Lewis má k dispozici stále ještě tři motory s různým nájezdem, pouze Walterimu chybí jedno turbo.
Fanda.LH
12:19 01.10.2017 95.82.135.XXX
Dle mého se tak nestane... Věřím, že v Japonsku si připíší dvojité vítězství... Byli úspěšní ve Španělsku, v Britanii a budou i v Japonsku... Nesmíme taky zapomínat na to, že Ferrari a hlavně Vettel je pod maximálním tlakem a z toho můžou pramenit chyby, kterých by se jinak nedopustili...