Šéf McLarenu potvrdil, že KERS přináší jeho týmu výhody a plánují ho do konce sezóny 2009 využívat. „Neuvažujeme o tom, že se ho zbavíme. Jsme šťastní, že je náš KERS tak silný,“ řekl Whitmarsh.
McLaren s použitím KERS v této sezóně experimentoval. Na některých okruzích (Silverstone) ho v závodě nepoužili, protože v souvislosti s charakterem trati by přinesl víc nevýhod, než výhod. Například v Německu to však byla právě tato technická novinka, které pomohla Kovalainenovi k bodové pozici, a nebýt defektu Hamiltonovy pneumatiky, mohl i druhý stříbrný vůz skončit vysoko.Whitmarsh poukázal na to, že auto bylo stavěné pro využívání tohoto prvku a stálo by hodně úsilí KERS z vozu vyjmout bez velkého poznamenání konkurenceschopnosti.
„Je vestavěný do auta. Kdybychom KERS vyjmuli, změnila by se celá charakteristika vozu, mohly by v tom být také nějaké přínosy, takže tak i tak nám přináší výhody. Je v našem zájmu pokračovat ve využívání KERS do konce sezóny. Alternativní strategií je předělat celé auto bez něho, a to by znamenalo hodně zdrojů a pozornosti odvedené od vývoje vozu pro příští rok,“ vysvětluje šéf McLarenu.
Whitmarsh zároveň objasňuje, že příští rok tým KERS využívat nebude, aby naplnil dohodu týmů sdružených ve FOTA. Přesto věří, že to byla dobrá investice.
„McLaren a částečně i Mercedes vložili do vývoje KERSU mnoho úsilí, ale v zájmu sportu jsme se shodli, že příští rok od něho ustoupíme. KERS je stále v pravidlech pro příští rok, ale shodli jsme se, že součástí nové éry formule jedna musí být spolupráce týmů. Musíme zapomenout na vlastní krátkodobé výhody v zájmu sportu jako celku. Akceptujeme, že většina týmů v F1 nechce KERS a jsme ochotní obětovat výhody, které nám teď nabízí,“ řekl Whitmarsh.