Pro přestupní období, nebo spíše časový úsek, v němž týmy zveřejní své složení pro nadcházející sezónu, se vžil termín „silly season“. Pamětníci si určitě vybaví, že se v dřívějších dobách, kdy ještě nebyly promíchány závody na jednotlivých kontinentech, ty největší přestupy „pekly“ na konci léta a mezi fanoušky byly vypuštěny kolem posledního evropského závodu, jímž byla Grand Prix Itálie.
To je ale dávná minulost. Zrovna letos vlastně ona „hloupá sezóna“ trvala pořád, protože se neustále řešily možné výměny - a hned ke dvěma došlo: u Williamsu a VISA Cash App RB se nečekalo a „za pochodu“ se střídalo. Pak tu byl Lewis Hamilton, jehož odchod od Mercedesu k Ferrari byl znám vlastně po celý ročník. Postupně se samozřejmě jezdecké dvojice tříbily a finalizovaly, jak docházelo k přesunům. Ten poslední byl mediálně nejvíc sledovaný a patřičně jsme ho popsali.
Dá se ovšem předpokládat, že nadcházející ročník bude obdobný, protože jak vyplývá z následujícího přehledu, několika pilotům končí v roce 2025 kontrakt, takže startovní pole se opět výrazně promísí. Faktem je, že hned osm týmů provedlo nějakou změnu, zatímco loni v této době se neměnilo téměř nic...
Startovní pole 2025
McLaren
Lando Norris (kontrakt uzavřen do konce roku 2026)
Oscar Piastri (kontrakt uzavřen do konce roku 2026*)
Ferrari
Lewis Hamilton (víceletý kontrakt)
Charles Leclerc (víceletý kontrakt)
Red Bull
Max Verstappen (kontrakt uzavřen do konce roku 2028)
Liam Lawson (kontrakt uzavřen na příští sezónu)
Mercedes
George Russell (kontrakt uzavřen do konce roku 2025)
Andrea Kimi Antonelli (kontrakt uzavřen na příští sezónu)
Aston Martin
Fernando Alonso (kontrakt uzavřen do konce roku 2026)
Lance Stroll (kontrakt uzavřen do konce roku 2025*)
Alpine
Pierre Gasly (víceletý kontrakt)
Jack Doohan (kontrakt uzavřen do konce roku 2025)
Haas
Esteban Ocon (víceletý kontrakt)
Oliver Bearman (víceletý kontrakt)
VISA Cash App RB
Juki Cunoda (kontrakt uzavřen do konce roku 2025)
Isack Hadjar (kontrakt uzavřen na příští sezónu)
Williams
Alexander Albon (víceletý kontrakt)
Carlos Sainz jr. (víceletý kontrakt)
Kick Sauber
Nico Hülkenberg (víceletý kontrakt)
Gabriel Bortoleto (víceletý kontrakt)
*) takto označené kontrakty jsou uzavřeny s patřičnou opcí na další roky
Letmým pohledem tedy zjistíme, že Haas a Kick Sauber změnily své sestavy kompletně, na druhé straně stojí vítěz Poháru konstruktérů McLaren a také Aston Martin; ti jediní setrvali u dvojice z roku 2024. Obvyklý se zdá být i přísun nových tváří - dočkat bychom se měli tradičních tří - dva z nich hráli v uplynulém šampionátu F2 tu nejzásadnější roli. Spravedlivě řečeno ale díky pátečním tréninkům už skrovnou zkušenost s F1 mají.
Jsou tu pak ještě další přestupy na poli manažerském, konstruktérském - o Adrianu Neweym se toho napsalo už dost - a i v oblasti rezervních, nebo chcete-li testovacích pilotů, což je případ veterána Valtteri Bottase, jenž se vrací do řad Mercedesu.
Můžeme si tedy položit otázku, až se začtete za rok do tradiční rekapitulace sezóny, jakých dozná tento seznam změn.