Jednou z úspor má být omezení samotného vývoje, konkrétně prostřednictvím daného množství úprav na klíčových součástech. „Například přední a zadní křídla jsou omezená. Můžete připravit tři nové verze (za sezónu). Stejně jako na podlaze a monokoku, také je povolena jen jedna verze nárazové struktury,“ vysvětlil šéf týmu Toro Rosso Franz Tost. „To znamená, že FOTA vypracovala docela dobrý program a jsme přesvědčeni, že můžeme náklady snížit.“
Šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali také potvrdil, že bude omezen počet lidí, které s sebou může tým přivést na závod. Pro celkový počet zaměstnanců týmu ale omezení neplatí. „Vše, co můžu říct je, že pracujeme na snížení počtu lidí na závodech. Vše ostatní souvisí s něčím, co probereme interně, protože každý má jinou organizaci, takže se nedá říct, že všichni budou dělat to stejné,“ vysvětlil.
Domenicali také dodal, že se týmy zatím neshodly na počtu motorů pro příští sezónu. FOTA je pro snížení limitu na pět (kvůli slíbenému nabízení motorů za 5 milionů eur na sezónu pro ostatní týmy), ale nové týmy mají obavy o výdrž Cosworthů a chtějí raději zachovat osm motorů. „Myslím, že je to jeden z nejdůležitějších bodů, které musíme vyřešit,“ řekl Domenicali.
Detaily o snižování nákladů v roce 2010
Na páteční tiskové konferenci představitelé týmů odhalili některé podrobnosti o způsobech, jakými chtějí snížit náklady v následující sezóně.
Další zprávy
-
Oktagon 58: Vémola se dočkal! V odvetě století v Edenu ukončil Végha ve druhém kole
-
Lady Gaga konečně promluvila o těhotenství!
-
Lékaři neskrývají obavy: Na ptačí chřipku zemřel první člověk!
-
Domácí násilí? Matthew Perry (†54) čelí drsným obviněním!
-
Halle Berry musela vyhledat terapeuta!
-
GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí
-
GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen
-
Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech
-
GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech