Velké zadní křídlo McLarenu: "Pro závod je výhodnější, obětujeme kvalifikace"

Petr Hlawiczka, 13. června 2011, 06:40 Google+

Zatímco většina týmů přivezla do Kanady na okruh vyžadující nízký přítlak viditelně odlišná zadní křídla s menšími klapkami, McLaren překvapil téměř stejným křídlem, které používal již v předchozích závodech. Jenson Button si však nemyslí, že by v Montrealu bylo na obtíž.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 13.06. 18:05) Napište svůj názor
Technika

Technika | foto: Christophe Malbranque

Sdílejte článek

"Osobně si nemyslím, že bychom měli ve srovnání s ostatními nějak velké křídlo. Máme po mechanické stránce velmi dobré auto, které za těchto podmínek funguje, ale nezdá se mi, že bychom měli ve srovnání s ostatními velké křídlo," řekl Button na tiskové konferenci po Velké ceně Kanady, kterou nakonec vyhrál.

"Podle mě mají někteří v kvalifikaci efektivnější systém DRS, ale v závodě si myslím, že je naše zadní křídlo efektivnější než jejich - zkrátka pro něco obětujete zadní křídlo s DRS.

Ale jak jsem řekl, mechanicky je naše auto velmi dobré, což jsme prokázali v Monaku a znovu jsme to mohli vidět i zde, obzvlášť když na okruhu chybí přilnavost," dodal Button.

drs

Na obrázku si můžete prohlédnout zadní křídla vybraných vozů, zejména velikost horní nastavitelné klapky, kterou má McLaren opravdu mnohem větší, než většina soupeřů (shora dolů: Toro Rosso, Force India, Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren).

Kvůli tomu se jeho maximální rychlost na rovinkách po aktivaci DRS nezvyšuje o tolik, jako u soupeřů s menší klapkou. Výhodou však je větší generovaný přítlak v deaktivovaném stavu. V kvalifikaci, kde využití DRS není omezeno, tedy McLaren na soupeře ztrácí.

Na druhou stranu v závodech, kde je možné křídlo aktivovat pouze ve vymezeném úseku (a pokud navíc neztrácíte na vůz před sebou více než 1 sekundu), je vyšší přítlak na většině míst naopak výhodou.

Vytisknout

Diskuze: Velké zadní křídlo McLarenu: "Pro závod je výhodnější, obětujeme kvalifikace"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 13.06.2011 18:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Fotogalerie: Deštivý závod v Montrealu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud