Symonds o vysokých nákladech na využívání výfukových plynů a mapování motorů

Petr Hlawiczka, 24. května 2011, 22:10 Google+

FIA před dvěma týdny na chvíli vydala nařízení, kterým chtěla omezit vytváření přítlaku pomocí horkých výfukových plynů v okamžiku, kdy piloti nemají sešlápnutý plynový pedál. Pat Symonds odhaluje, jak náročné je zavést tuto technologii v praxi.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 26.05. 11:37) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Foukání horkých plynů na difuzory je dle bývalého technického ředitele Renaultu "hrozně složitou věcí." Náročná není pouze z pohledu techniky, ale také z pohledu finančního. Nejedná se totiž jen o triviální nastavení řídící jednotky a map motoru.

"Je to technologie a Formule 1 je celá o technologiích. Tohle však není zrovna levná technologie. Vyžaduje to 15 dní na dynamometru, během nichž jen na mapování spotřebujete 3 motory, což vyjde celkem na 750 000 liber [přes 20 milionu Kč]. Ale podobné věci jsme měli dříve: F-kanály, dvojité difuzory, které se dlouho neohřály," vysvětluje Symonds.

Některé týmy tuto technologii zvládly lépe, jiné hůře. Nejlépe by na tom měl být Red Bull, který díky tomu kraluje v kvalifikacích. V závodě si již nemůže kvůli nadměrné spotřebě paliva a vysokým teplotám dovolit tuto fintu pro vytváření dodatečného přítlaku naplno využívat. Případným omezením by ale byly postiženy všechnny týmy, byť v o něco menší míře.

renault
Výfuky Renaultu

K čemu se nynější poradce Virginu přiklání: zakázat, nebo ponechat? "Zastávám názor, že pokud to nyní máme, tak to nechme  být a pojďme se společně dohodnout. Pokud si myslíme, že to není správná věc a nic nám to nepřinese, zbavme se toho na konci roku - nikoliv uprostřed sezóny."

Tip: O tom, jak tato technologie funguje, jsme psali minulý rok zde: V čem spočívá tajemství kvalifikační rychlosti Red Bullu?

Vytisknout

Diskuze: Symonds o vysokých nákladech na využívání výfukových plynů a mapování motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 26.05.2011 11:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp monaka

Jak obtížná je práce s volantem v Monaku?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud