Schumi a Bernie: paralelní rozhovor

Jiří Žemlička, 25. srpna 2010, 10:08 Google+

„Alonso ve Ferari nevyhraje tolik závodů jako Schumacher,“ prohlásil Ecclestone. „Nechyboval jsem, když jsem se vrátil,“ řekl, německému periodiku Auto Bild, Schumacher.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher, Michael

Schumacher, Michael | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Bernie Ecclestone, velký šéf F1 a Michael Schumacher, jezdec, který toho ve formuli 1 vyhrál více než kdokoliv jiný, se sešli u jednoho stolu. Vznikl z toho zajímavý rozhovor.


Vzpomínáte si na okamžik, kdy jste se viděli poprvé?
Bernie Ecclestone: „Pokud se dobře pamatují, muselo to být tak před dvaceti lety na Monze…“
Michael Schumacher: „Přesně tak“
B.E. „Pomohl jsem mu od Jordanu k Benettonu“.


Proč? Byl jste již tehdy přesvědčený o jeho kvalitách?
B.E. „Jistě. Sam by se nikdy nestal mimořádným pilotem, potřeboval potkat ty správné manažery. On a Lewis Hamilton jsou významnými piloty pro F1. O Michaelovi to platí i dnes".


Bernie, kdy jste se dozvěděl o Michaelově návratu na závodní dráhu?
B.E. „Přečetl jsem si to v novinách. Tou nejdůležitější věcí bylo přesvědčení Michaela, že se opravdu chce vrátit a to v týmu, který v něj bude věřit. Lidé z Mercedesu o tom mluvili seriozně. Pokud by mu vyprávěli nějaké báchorky, nesvěřil by se do jejich rukou“.


Bylo pro Vás velkým překvapením, to co se strhlo v mediích okolo návratu Michaela Schumachera?
M.S. „Můžete se vsadit. Již loni v létě, když se mluvilo o mém návratu do Ferrari, jsem byl dost překvapený. Pozitivně překvapený“.
B.E. „Bylo to naprosto fantastické. Hodně podobné návratu Tigera Woodse. Musím za to poděkovat".


Michaeli, myslel jste si, že někdy získáte sedm titulů?
M.S. „Ne, nikdo nemůže být takový narcisista. Už proto, že výsledky hodně souvisí s konkurenceschopností vašeho vozu. Nejsme tenisté, kteří hrají za sebe, talent a dřina mezi nimi dělá rozdíl“.
B.E. „To je svatá pravda. Formule 1 je týmový sport. To je proč jsem proti zákazu týmové režie. Jediné co je pro mě nepřijatelné, je domluva dvou týmu proti někomu třetímu.

Co si o tom myslí Schumi?
M.S. „Souhlasím, musím říct, že to co se stalo Markovi a Sebastianovi při Velké ceně Turecka, mělo nádech týmové režie, nebo to, když Nico Rosberg na Hockenheimu zůstal déle na trati. Můžeme to doopravdy považovat za týmovou režii? Ne, není to tak. V pravidlech by měli zůstat jen věci, které se dají opravdu kontrolovat a prokázat".


Michaeli, můžete nám vysvětlit, proč Váš návrat nebyl chybou…
M.S. „Jednoduše, líbí se mi to co dělám a věřím, že budu schopný bojovat o další titul, bude to chtít trochu času. I když, všichni v týmu jsme si mysleli, že letos budeme více konkurenceschopní. Bohužel, není tomu tak“.
B.E. „Pokud by Michael, seděl v kokpitu Red Bullu, vsadil bych si na něj…“


Také Vy, Michaeli?
M.S. „Můžu říct, že v Red Bullu bych měl asi jiné možnosti. Ale jsem spokojený, tady, kde jsem teď“.


Co Vám přijde na mysl, když se hovoří o tom, že v roce 2011 se vše zlepší?
M.S. „Známe všechny problémy, které nás trápí“.
B.E. „Když, lidé říkají, že Rosberg je rychlejší než Michael, já jim oponuji tím, že Nico pořád ještě musí dokazovat, že je rychlý. Michael ne. Pro Nica je i čtvrté místo pořad hodně důležité, pro Michaela má cenu jen vítězství".
M.S. „Počkejte, chtěl bych upřesnit tuto formulaci. Jezdím pořád na hranici možností. Dělám to pro sebe. Tak chápu závody".


Schumi, máte v úmyslu být rychlejší než Nico Rosberg?
M.S. „Vidím všechny detaily. Je pravda, že pokud se podíváme na to, jakým způsobem se chová vůz v této chvíli, musím uznat, že neřídím na své běžné úrovni. Alespoň v kvalifikacích dost zaostávám, ale v závodě jsme asi tak na stejno. Vím, jak to můžu změnit a pracuji na tom".


Jenson Button, Váš předchůdce ve stáji BrawnGP, prohlásil, že cítí určitou zodpovědnost za vývoj vozu pro rok 2010, příčinu vidí ve stylu jízdy, který je dost odlišný od toho vašeho. Jensonovi vyhovuje spíše nedotáčivý vůz. Přišel jste do týmu příliš pozdě na to, aby se dali změnit základní charakteristiky vozu?
M.S. „Je to tak, každý pilot má svůj styl a je nutné vše sladit tak, aby to vyhovovalo všem nastavením a komponentům. U Ferrari jsme našli optimální řešení, ale nejde to udělat ze dne na den. Není tajemstvím, že v tuto chvíli nemá vůz ty charakteristiky, tak aby vyhovovaly mému stylu. Je to na nás, abychom je změnily".


Poslední otázka. Fernando Alonso je Váš následovník v týmu Ferrari, Proslýchá se, že je to právě on kdo je pravým šéfem týmu…
M.S. „Myslím, že to dost dobře nedokážu posoudit, s Alonsem nemám žádné kontakty“.
B.E. „Fernando je jiný. Nedokáže ve Ferrari stejné věci, jakých s nimi dosáhl Michael".

Vytisknout

Diskuze: Schumi a Bernie: paralelní rozhovor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Williams zmrazil vývoj letošního vozu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  6. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud