Vývoj moderního a drahého systému, který stejně využívali pouze čtyři stáje (Ferrari, McLaren, BMW a Renault), tak končí poměrně záhy. Podle týmů výkonnostní výhoda, jíž přinášel, neodpovídala dodatečné hmotnosti monopostů, které KERS využívali. S tímto názorem se ztotožňuje i tým z Hinwilu, byť tuto technologii zpočátku nadšeně propagoval.
Theissen potvrdil, že členové FOTA hlasovali proti KERSu v příštím roce: "Prodiskutovali jsme to v rámci FOTA a většina souhlasila s tím, že KERS příští rok nebudeme využívat. My jsme KERS podporovali, ale nakonec jsme souhlasili s dohodou, takže příští rok budeme bez KERSu. Žáden z členů FOTA nebyl pro jeho používání."
"Přesto si stále myslím, že KERS by byl velmi dobrý, nejen pro BMW jakožto jeho výrobce, ale pro celou Formuli 1, protože se jedná o výbornou inovaci s možností budoucího využití v silničních vozidlech, což Formule 1 zpropagovala a posunula jeho vývoj vpřed. My jej používáme, zahrnuli jsme jej už do projektů věnujících se silničním vozům. Všichni lidé, kteří na něm pracovali pro Formuli 1, nyní pracují v těchto projektech. Takže pro Formuli 1 to moha být opravdu velká věc," upřesňuje postoj BMW ke KERSu Theissen.
Mě však toto rozhodnutí vcelku mrzí. Perspektivní systém ani nedostal šanci pořádně se rozvinout, a už je odstřihnut. Pomůže nějak týmům rozhodnutí opustit tuto technologii v době ekonomické krize k návratnosti vysokých investic do ní vložených? Nestačilo by povolit KERSu vydávat ze sebe více (něpříklad dvojnásobek) než v pravidlech stanovených 80 koní, aby výkonnostní bonus jasně převýšil negativa plynoucí z hmotnosti navíc?
Theissen: KERS v roce 2010 nebude!
Mario Theissen potvrzuje, že Formule 1 po roce upustí od využívání systémů pro rekuperaci kinetické energie (KERS) a v příští sezóně se již ve vozech neobjeví.
Další zprávy
-
Prezident Petr Pavel je v nemocnici! Zranil se na motorce
-
Zastírací manévr? Na vztahu Jennifer Lopez a Bena Afflecka něco nesedí!
-
Rodina Elvise Presleyho řeší vážný problém! Může přijít o legendární památku!
-
Rodina Elvise Presleyho řeší vážný problém! Může přijít o legendární památku!
-
Proč zemřel Matthew Perry (†54)? Nové informace!
-
Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari
-
McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO
-
"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'
-
PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají