Heidfeld: V Turecku pojedeme bez KERSu

x-o, 4. června 2009, 14:47 Google+

S Nickem Heidfeldem o špatném závodu v Monaku, novinkách chystaných pro Turecko a nejisté situaci ve Formuli 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Heidfeld, Nick

Heidfeld, Nick | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Jak důležitý je tento víkend pro BMW Sauber, pokud jde o otočení vývoje?
Nick Heidfeld:
Myslím, že je důležitý, podobně jako byla Barcelona. Už tam jsme říkali, že je důležité vidět, že naše novinky fungují a tady je to stejné. Jak všichni víme, už se netestuje. Máme data z tunelu, někdy z testů na rovinkách, ale dokud nevidíme časy na kolo, nemůžeme si být jistí.
Je důležité, abychom tu udělali krok vpřed a jsem si docela jistý, že zlepšení uvidíme. Jako obvykle je otázkou, jak se zlepšili ostatní, ale pro nás to bude krok dopředu a budeme také pracovat na věcech, které jsou v plánu pro další závody. Navíc si myslím, že Monako bylo výjimečné.
Není to výmluva, protože není dobré být v Monaku tak moc pozadu, ale myslím, že to pro nás nebyl reprezentativní okruh. Tady by to mělo být lepší, domnívám se, že podobné to bude s Toyotou.

Jaký výsledek by vás tu uspokojil?
NH:
Nepřemýšlel jsem nad tím ve smyslu konkrétní pozice. Uděláme vše, co bude v našich silách a uvidíme.

Ferrari udělalo v posledních závodech velký pokrok. Je pro vás povzbudivé vidět, že to jde?
NH:
Povzbudivé je to správné slovo. Ale musí se to stát vám. Myslím, že v Barceloně jsme viděli, že jsme také udělali pokrok. Ferrari udělalo ten největší, ale my jsme se také zlepšili, získali jsme dva body za sedmé místo.
Není to cíl, na který jsme mířili, ale před Barcelonou jsme na to neměli a tam jsme to dokázali. Je působivé, jak se dokázali vrátit a když jsem viděl internet, jsou přesvědčeni, že budou silní.

Jak dobře tým porozuměl tomu, co bylo v Monaku špatně?
NH:
Myslím, že jsme si o tom udělali obrázek, máme nějaké domněnky a nápady. Ale je těžké být si jistý, že jsme našli důvody, protože se tam už nevrátíme, abychom to vyzkoušeli. Ale myslíme, že některým důvodům jsme porozuměli dobře.

Je to především vázáno na pneumatiky?
NH:
Je to asi ta největší část, ale jsou tu další věci, o kterých si myslíme, že jsme je mohli zvládnout lépe.

Co říkají data z tunelu o úpravách pro tento víkend?
NH:
Samozřejmě vám nemůžu dát přesná čísla, není to jen dvoupatrový difuzor. Je to také velké množství dalších dílů, které umožní difuzoru fungovat lépe a celkově generují více přítlaku. Určitě je to lepší, ale nemůžu vám dát čísla.

Je to trať, která by vašemu auto měla sedět?
NH:
Nevím, vždy je pro mě těžké říct, které okruhy autu sedí. Je jasné, že Monako to nebylo, ale jste řekl, změny na autě mohou tento rok ovlivnit i jeho chování na různých okruzích. Takže je těžké to předpovědět.

Budete tu mít dvojitý difuzor i KERS?
NH:
Ne, rozhodnutí je takové, že tu pojedeme bez KERSu. Jako v Barceloně se soustředíme na nový aerodynamický balíček a během následujících závodů se rozhodneme, jestli KERS do vozů nasadíme nebo ne.

Těšíte se na výhody, které může nový difuzor přinést?
NH:
Ano, určitě. Nemyslím, že jsme to plánovali jako test. Nasadíme ho a pokud neucítíme nic zvláštního, necháme ho tam. V krátkém tréninku, který máme, není moc času měnit něco na autě. Jak jsem řekl, jsem si docela jistý tím, co od tohoto balíčku očekáváme. Pokud to bude v pořádku, prostě ho necháme.

Okolo budoucnosti F1 a týmů, které nastoupí příští rok je hodně nejistoty. Znepokojuje vás to jako jezdce?
NH:
Je to zvláštní situace, protože na prvním místě je odvést tady tu nejlepší práci a plně se soustředit na závod. Ale momentálně a i v posledních měsících je politika docela vyhrocená, především pokud jde o budoucnost sportu.
Pečlivě to sleduju a doufám, že se najde řešení, které zachová F1 takovou, jaká je – s nejlepšími jezdci a týmy. Rád bych tu zůstal a myslím, že nejsem jediný jezdec, který je znepokojený a v případě velké změny by zvažoval jiné možnosti.
Jsem tu, abych závodil ve vrcholné disciplíně motorsportu a pokud by to tak už nebylo, což je momentálně nejisté, doufám a věřím, že se najde vhodné řešení a věci se změní.

Co třeba Le Mans?
NH:
Jel jsem jeden rok za Mercedes, ale potom jsme naneštěstí vystoupili. Ale dokážu si to představit. Ne příští rok, ale v budoucnu určitě. Když jsem tam jel tehdy, Mercedes mě o to požádal a já nebyl příliš nadšený, ale udělal jsem to a zjistil jsem, že je to úžasný závod. Atmosféra byla výborná, okruh zábavný a vždy jsem myslel na to, že jednoho dne se tam vrátím.
Vytisknout

Diskuze: Heidfeld: V Turecku pojedeme bez KERSu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

de la Rosa, Pedro

De la Rosa: Istanbul je senzační a zábavný

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud