Piloti mohou letos používat již pouze jednu páčku pro ovládání spojky

Petr Hlawiczka, 21. března 2016, 06:40 Google+

Mezinárodní automobilová federace v nových pravidlech pro rok 2016 myslela také na ovládání spojky, ke kterému piloti až do loňského roku používali dvě páčky na volantech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Letošní volant Lewise Hamiltona

Letošní volant Lewise Hamiltona | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Letos došlo k prosazení změn, které mají předat více kontroly nad ovládáním vozů z rukou inženýrů samotným jezdcům. Ti proto pro ovládání spojky mohou používat i na startech závodu pouze jednu ruku.

Na zadní straně volantu byly do loňska běžně dvě páčky pro ovládání spojky, které jim pomáhaly s ideálním rozjezdem - ta druhá totiž sloužila jako určitá forma kontroly prokluzu.

Dvě páčky jsou sice stále povolené, ale na startu mohou jezdci využívat pouze jednu. Rovněž mezi nimi nesmí docházet k žádné interakci, každá musí být ovladatelná pouze jednou rukou.

Ferrari přepracovalo volant loňského vozu SF15T, letošní SF16H používá již pouze jednu páčku pro spojku

Ferrari přepracovalo volant loňského vozu SF15T, letošní SF16H používá již pouze jednu páčku pro spojku | zdroj: Giorgio Piola

Tyto změny navazují na loňský závod v Belgii, kdy došlo ke zpřísnění při hledání bodu záběru spojky. Vede to nevyhnutelně k odlišným řešením, kdy si některé týmy ponechaly dvě páčky pro spojku, jiné se však už přesunuly k jedinému ovládacímu prvku.

"Pokud se během startovní procedury neobjeví jasně identifikovatelná chyba, pak může pilot používat pro ovládání rozjezdu používat pouze jedinou páčku spojky. To ale nevylučuje osazení druhou páčkou, při samotném startu se ale může používat pouze jedna," vysvětluje ředitel závodů, Charlie Whiting.

"Když jsou osazeny dvě páčky, nesmí mezi nimi docházet k žádné interakci ani k vstupům do standardní ECU. Navíc, soutěžící musí být schopni bez jakýchkoliv pochybností předvést, že se dá kterákoliv páčka ovládat pouze jednou rukou," dodává Whiting. Nové nařízení má společně s omezení bodů záběru spojky přenést více kontroly do rukou jezdců.

img-responsive

Volant loňského McLarenu MP4-30 | foto: McLaren

Ferrari potvrdilo, že startovní procedury zvládá velmi dobře - oba jeho piloti se včera na začátku Velké ceny Austrálie posunuli před své soupeře z Mercedesu. Scuderia si dle zákulisních informací na roštu natolik věřila, že i to bylo důvodem, proč v poslední části kvalifikace už k dalšímu kolu na super-měkkých pneumatikách nevyjela.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Piloti mohou letos používat již pouze jednu páčku pro ovládání spojky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pietro Fittipaldi při testech v Bahrajnu s Porsche

Kdo z Brazilců nahradí Massu? Do F1 chce nakročit vnuk slavného šampiona

Honda avizuje zlepšení, partnerství s McLarenem ale tento týden končí

"Od Monzy je výkonnost motoru téměř na slušné úrovni," myslí si Honda

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel v kvalifikaci v Brazílii

Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

Fernando Alonso s Toyotou TS050 Hybrid při testech v Bahrajnu

VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

Pierre Gasly a Brendon Hartley - nová sestava Toro Rosso pro rok 2018

Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Start v Melbourne: Hamilton po úhybném manévru na umělé trávě ztrácí

Pocity hořkosti? Hamilton a Rosberg vysvětlují, co se stalo v první zatáčce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Deficit Hondy? "Úžasný," hodnotí Alonso. "Toro Rosso se má čeho obávat!"

  2. Ferrari mělo podepsat Verstappena, s Räikkönenem nikdy titul nevyhrají, tvrdí Briatore

  3. Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

  4. Villeneuve opět nešetřil kritikou: Bottasův výkon byl trapný, je prostě jen týmovou dvojkou

  5. Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

  6. "Proti Fernandovi jsem si vedl velmi dobře," hodnotí Vandoorne. O Renaultu má jen dobré zprávy

reklama