Vynálezce návrhu aktivní ochrany kokpitu netuší o co jde, zlobí se Whiting

Robert RoBertino Pavelka, 3. srpna 2016, 11:45 Google+

Halo koncept neprošel jako povinná součást vozů F1 pro rok 2017, ale to neznamená, že by neprobíhaly další snahy, jak tuto verzi ochrany kokpitu nahradit. Jenže novinky mívají tuhý život a jedna z dalších možností má silného odpůrce - samotného Charlie Whitinga.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 04.08. 09:29) Napište svůj názor
Whiting odsoudil nový návrh na ochranu kokpitu jako nepraktický

Whiting odsoudil nový návrh na ochranu kokpitu jako nepraktický | foto: circuitoftheamericas.com

Sdílejte článek

Co je vlastně ona "aktivní ochrana kokpitu"? Týmy po zamítavém stanovisku ohledně Halo konceptu přišly s vlastní myšlenkou, kterou bychom mohli označil jako "zařízení umožňující vychlýlení volně pohybujících se trosek". Poněkud zdlouhavý název, ale jinak termín debris-deflection device asi těžko popsat jinak. Mělo by jít o technologii, která umožní při ohrožení letícím předmětem aktivovat vysunutí jakéhosi křidélka nebo plošky, které by mělo ochránit pilota před zraněním.

"Vím, o co asi jde - dostal jsem od někoho první návrh. Ale mám za to, že je to velice nepraktické řešení. Nejsem s to pochopit, jak by to v reálném čase fungovalo. Myslím, že jeho vynálezce, pokud ho tak můžeme nazvat, vůbec dané problematice nerozumí. Pilot jen těžko může vidět, zda na něj něco letí, aby si řekl: »Ach bože, radši zmáčknu knoflík«. Upřímně, není to prostě možné," popsal Charlie Whiting své stanovisko k danému zařízení.

img-responsive

Whiting žádá piloty, aby si všichni vyzkoušeli Halo koncept | foto: Red Bull Content Pool

Halo je nutno zkoušet

Naopak je závodní ředitel FIA stále přesvědčen, že práce na Halo konceptu - včetně rozsáhlého testování během volných tréninků v některých závodech ještě v tomto roce - nakonec přinesou výsledek v podobě perfektní standardní výbavy.

"Jak víte, Halo koncept jsme intenzivně testovali, v menší míře také zařízení aeroscreen. Podrobili jsme ochranu kokpitu těm nejhorším možným variantám, takže si myslím, že nejlepší cestou je pokračovat v nastoupeném kursu," obhajuje Whiting Halo koncept.

Whiting rovněž požaduje, aby si Halo koncept vyzkoušeli všichni piloti ještě v této sezóně, aby mohli posoudit, jak moc ovlivňuje výhled z kokpitu. "Požádali jsme týmy, aby zvážili nasazení Halo konceptu při tréninku na Grand Prix Belgie a Itálie, ale to bylo předtím, než došlo k odkladu použití ochrany kokpitu na rok 2018. Nyní bychom se měli zabývat strukturovaným plánem, aby všechny týmy vyzkoušely Halo koncept na kterékoli trati. Mým cílem je přesvědčit všechny piloty, aby toto zařízení vyzkoušeli," dodává Whiting.

Vytisknout

Diskuze: Vynálezce návrhu aktivní ochrany kokpitu netuší o co jde, zlobí se Whiting

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 04.08.2016 09:29 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Chris Amon v monopostu Matra (1971)

Zemřel věčný smolař F1 Chris Amon, podrobná kariéra + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud