DISKUZE K ČLÁNKU Proč je hybridní V6 tím nejsilnějším motorem Mercedesu v historii F1
Mercedes se po druhé mistrovské sezóně za sebou ohlíží za aktuálními pohonnými jednotkami. Proč je současný PU106B Hybrid možné označit za ten nejsilnější motor v jejich historii ve Formuli 1?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč je hybridní V6 tím nejsilnějším motorem Mercedesu v historii F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Fanda.LH
13:43 26.12.2015 78.102.41.XXX
Nemuseli... Jednak vývoj je vždy v cenně výrobku, motor F1 do silničního vozu nenamontují, pak taky mohli F1 opustit a zkusit štěstí jinde... Ceny nových motorů jsou férové. 10ti válce v době neomezeného vývoje nebyli levnější, proto taky skončila spousta soukromých týmů...
rock
10:33 24.12.2015 82.117.159.XXX
"Práce, kterou jsme vložili do spalovacího procesu, do elektrických turbodmychadel a extrémně malých, ale vysoce vyladěných motorů, má přímý dopad na sériovou produkci."
Super, takže vývoj, do kterýho byste museli investovat bez ohledu na účast v F1, vám tady zákazníci zafinancují. A ještě si popláčete, že kdybyste zlevnili, budete prodělávat
Super, takže vývoj, do kterýho byste museli investovat bez ohledu na účast v F1, vám tady zákazníci zafinancují. A ještě si popláčete, že kdybyste zlevnili, budete prodělávat
Fanda.LH
01:07 24.12.2015 78.102.41.XXX
1) Vozy vážily 605kg a s palivem určitě neměli 630 min. 655... Ano nové vozy mají na startu cca těch 800, ke konci závodu cca 700, kdy však šetří motor aj. části vozu...
2) Tohle bych chtěl něčím podložit, nevěřím tomu...
3) Nevím proč by se dnes jezdilo na Monze s větším přítlakem než kdysi... Nicméně možná to souvisí s faktem, že máme DRS, které logicky má podstatný vliv na max. rychlost... To 10ti válce neměly...
Jsem za hybridy rád, ve srovnání V8 + Kers, který i s DRS měl hanebně malý výkon.
Zbytek výrobců rozhodně není dost pozadu... Při pohledu na časy a výsledky to nedává smysl... Ferrari bude dost blízko mezi nimi a Mercedesy budou rozhodovat jen detaily... Hondu těžko hodnotit, moc toho neujeli... A Renault taky nebude ztrácet propastně moc... RB zas tak marný nebyl, takže ať mi nikdo nevykládá, že ztrácí např. 150 koní, to je úplná hovadina... Spíše nedokázali svůj motor vyladit tak, aby byl dostatečně spolehlivý a mohl podávat opt. výkon po celý závod / více víkendů... Navíc těžko hodnotit a soudit výkony motorů, když na max. výkon jedou jezdci jen krátký čas...
Co se motorů V10 týče... Tak krom výrobců asi nikdo neví, jaké výkony doopravdy ty jejich motory měly... Tak či tak, Mercedes měl jistě slušný motor, podobně jako Ferrari, či BMW, vždyť taky bojovali o titul... A jestli se BMW pochlubilo, že veze 1000 kobyl = > fajn marketing, na trati to znát nebylo...
2) Tohle bych chtěl něčím podložit, nevěřím tomu...
3) Nevím proč by se dnes jezdilo na Monze s větším přítlakem než kdysi... Nicméně možná to souvisí s faktem, že máme DRS, které logicky má podstatný vliv na max. rychlost... To 10ti válce neměly...
Jsem za hybridy rád, ve srovnání V8 + Kers, který i s DRS měl hanebně malý výkon.
Zbytek výrobců rozhodně není dost pozadu... Při pohledu na časy a výsledky to nedává smysl... Ferrari bude dost blízko mezi nimi a Mercedesy budou rozhodovat jen detaily... Hondu těžko hodnotit, moc toho neujeli... A Renault taky nebude ztrácet propastně moc... RB zas tak marný nebyl, takže ať mi nikdo nevykládá, že ztrácí např. 150 koní, to je úplná hovadina... Spíše nedokázali svůj motor vyladit tak, aby byl dostatečně spolehlivý a mohl podávat opt. výkon po celý závod / více víkendů... Navíc těžko hodnotit a soudit výkony motorů, když na max. výkon jedou jezdci jen krátký čas...
Co se motorů V10 týče... Tak krom výrobců asi nikdo neví, jaké výkony doopravdy ty jejich motory měly... Tak či tak, Mercedes měl jistě slušný motor, podobně jako Ferrari, či BMW, vždyť taky bojovali o titul... A jestli se BMW pochlubilo, že veze 1000 kobyl = > fajn marketing, na trati to znát nebylo...
uzivatel001934
00:43 24.12.2015 109.107.198.XXX
1) Vozy jsou bez paliva o 95 kg těžsí (15%), navíc na startu řipočti dalších 100kg na palivo. Dříve monopost na startu vážil nějakých 630kg, dnes cca 795 kg (o více než 25% více)
2) Pneumatiky. Zmiňuješ, že dnes se používají slicky. Ve skutečnosti dnešní gumy mají menší přilnavost (snad krok supersoft v kvalifikaci) než drážkovené pláště v době války pneumatikářů, kdy se navíc na každý okruh vyvíjely specifické směsi. To dle odhadů dělá z 3s na kolo.
3) Stačí se podívat na top speed. Dnešní hodnoty byly na většině tratí dříve nemyslitelné. Výjimku představuje Monza, kde se ale dnes jezdí s mnohem větším přítlakem než kdysi.
Článek je zavádějící v jedné věci - uvedených výkonů dosahuje dnes pouze pohonná jednotka mercedesu, která má dle odhadů cca 940 koní. Zbytek výrobců je dost pozadu a jejich výkon (především u renaultu a hondy) se blíží spíše V8 éře. Navíc mercedes v éře V10 neměl nejsilnější motor. Jediný V10, který dával 1000 koní byla po krátkou dobu honda. Mercedes v roce 2005 dosahoval cca 920 koní, silnější bylo i BMW.
2) Pneumatiky. Zmiňuješ, že dnes se používají slicky. Ve skutečnosti dnešní gumy mají menší přilnavost (snad krok supersoft v kvalifikaci) než drážkovené pláště v době války pneumatikářů, kdy se navíc na každý okruh vyvíjely specifické směsi. To dle odhadů dělá z 3s na kolo.
3) Stačí se podívat na top speed. Dnešní hodnoty byly na většině tratí dříve nemyslitelné. Výjimku představuje Monza, kde se ale dnes jezdí s mnohem větším přítlakem než kdysi.
Článek je zavádějící v jedné věci - uvedených výkonů dosahuje dnes pouze pohonná jednotka mercedesu, která má dle odhadů cca 940 koní. Zbytek výrobců je dost pozadu a jejich výkon (především u renaultu a hondy) se blíží spíše V8 éře. Navíc mercedes v éře V10 neměl nejsilnější motor. Jediný V10, který dával 1000 koní byla po krátkou dobu honda. Mercedes v roce 2005 dosahoval cca 920 koní, silnější bylo i BMW.
Face
19:30 23.12.2015 37.188.129.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
uzivatel000670
16:47 23.12.2015 86.61.155.XXX
Tyhle srágory, můžou ale podávat ten uchvancancující výkon ale omezeně, zatímco ty muzeální V10 potvory dávali 1000 koní pořád a taky se nemusel používat lift-coast a podobný hovadiny, který v krátkých závodech nemají opodstanění, aby se vůbec do tej přiblblej spotřeby vešli. Kdo ví, kam by se pod tlakem konkurence dostal vývoj atmosfér, nebýt jejich zmražení.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek