DISKUZE K ČLÁNKU Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí

Nové přeplňované hybridní pohonné jednotky jsou podle Mercedesu lépe ovladatelné než předchozí atmosférické osmiválce. Renault s tím ale nesouhlasí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 28.01.2015 19:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000635 (Hlasovalo 19 lidí) 27.01.2015 09:32
Renault s tím souhlasit sice nemusí, ale místo… »
» zipp (Hlasovalo 17 lidí) 27.01.2015 09:59
No ono je chyba připisovat například zásluhy za… »
» Mobil1 (Hlasovalo 16 lidí) 27.01.2015 10:50
V turbínově přeplńovaného motoru se žádné… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Mobil1

              Mobil1

              46.135.2.XXX
              Zní to docela zajímavě, ale pokud používají stlačený vzduch místo pružin tak tam museli mít kompresor a velmi pravděpodobně i další regulační prvky kontroly tlaku a teploty vzduchu. Což je hmotnost navíc i ztráta energie na pohon kompresoru.

              Teda jestli je to pravda tak motor Vetela byl nelegální...

              Kde jsi to našel?

              Díky a měj se.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                176.74.130.XXX
                Pneumatické ventily samozřejmě používali všichni výrobci motorů v poslední atmosferické éře (protože při 17 tis. ot./min se mechanické pružiny nestíhaly vracet a to nemluvím o době bez omezení otáček, kdy při kvalifikačním módy motory točily až okolo 21 tis. ot/min.). Renault byl jejich vynálezce a měl s nimi největší zkušenosti a pravděpodobně našel způsob jak (alespoň částečně) simulovat variabilní časování ventilů a pohybovat se tím na hraně legálnosti...

                + 5 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mobil1

                  Mobil1

                  46.135.2.XXX
                  Tak to jsem nevěděl. Že to nejsou čistě mechanické rozvody to samozřejmě ano, ale měl jsem za to, že se používají elektromagnetické nebo elektrohydraulické systémy ovládání ventilů.

                  Přece jenom vzduch není nejlepší pracovní médium a v případě úniku je to totálka. Spíš bych čekal dusík, kvůli teplotní roztažnosti atd.

                  Každopádně díky za informaci.

                  Měj se.

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Adi

                    Adi

                    176.74.130.XXX
                    Ano, plyn, který se používá v pneumatických rozvodech, je dusík. Předpokládám, že tento systém se prosadil pro svoji jednoduchost a obecně pneumatické systému jsou lehčí než elektromagnetické, či elektrohydraulické. Přikládám princip fungování pneumatického ovládání ventilů, tady je to hezky a srozumitelně popsané :)
                    Citace z internetu:
                    "S lepším řešením tohoto problému, který ve svém důsledku umožnil další zvyšování výkonu,
                    přišla jako první firma Renault (v poslední verzi přeplňovaných šestiválců), a to již v polovině
                    80. let. Klasickou pružinu pod ventilovým hrníčkem zde nahradil pneumatický systém.
                    Prostor pod hrníčkem představuje jakousi tlakovou nádobu s dusíkem, jehož požadovaný tlak
                    udržuje kompresor poháněný od klikového hřídele a reguluje řada regulačních ventilů jak na
                    straně vstupu, tak i výstupu. Při pootočení vačkového hřídele vačka otevře ventil, čímž se
                    současně ještě více zvýší tlak v systému. Ten pak zajistí při dalším odvalení vačky zcela
                    bezproblémové dosednutí hlavy ventilu do sedla. Frekvence kmitání takovéto pružiny je
                    prakticky neomezená, záleží jen na výši tlaku v systému. Jen pro názornost, při maximálních
                    otáčkách se každý ventil v motoru F1 otevře a zavře 160 krát za sekundu.
                    Postupem času tohoto systému začali využívat i ostatní výrobci motorů v F1. V současné
                    době jsou bez výjimky všechny pohonné jednotky používané v F1 vybaveny rozvodem
                    DOHC s pneumatickým uzavíráním ventilů."

                    + 4 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mobil1

                      Mobil1

                      46.135.2.XXX
                      Ještě jednou díky za rozšíření mých obzorů!

                      Když to tak čtu tak mě napadá, že budou asi muset mít i nějakou tlakovou nádobu se stlačeným dusíkem, kterou před spuštěním motoru natlakují, protože jinak by to nenastartovali.

                      Co já se tady všechno nedozvím ;-)

                      Měj se hezky,

                      + 4 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Jens

                        109.81.245.XXX
                        Jinak při zastávkách v boxech šlo často vidět, jak doplňují dusík do toho pneumatického systému motoru (mechanik uprostřed).

                        + 5 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • erdedy

                        erdedy

                        178.41.14.XXX
                        Jj. Maju a tu je jeden zaber (narychlo som nenasiel nic kvalitnejsie), ked HEI "ta" nadoba "bouchla" [odkaz na stránku]
                        (Hned na zaciatku videa)

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • RiLCO

                      91.127.105.XXX
                      Kompresor tam asi nebude (odkiaľ by získaval čistý dusík?), je to len natlakovaná fľaša s dusíkom, ako zásobník pre systém, ktorú podľa potreby dopĺňajú (ako spomenul Jens).

                      + 6 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama