DISKUZE K ČLÁNKU Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí
Nové přeplňované hybridní pohonné jednotky jsou podle Mercedesu lépe ovladatelné než předchozí atmosférické osmiválce. Renault s tím ale nesouhlasí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 19 lidí)
27.01.2015 09:32
Renault s tím souhlasit sice nemusí, ale místo… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Mobil1
11:00 27.01.2015 46.135.2.XXXZní to docela zajímavě, ale pokud používají stlačený vzduch místo pružin tak tam museli mít kompresor a velmi pravděpodobně i další regulační prvky kontroly tlaku a teploty vzduchu. Což je hmotnost navíc i ztráta energie na pohon kompresoru.
Teda jestli je to pravda tak motor Vetela byl nelegální...
Kde jsi to našel?
Díky a měj se.-
Adi
12:05 27.01.2015 176.74.130.XXXPneumatické ventily samozřejmě používali všichni výrobci motorů v poslední atmosferické éře (protože při 17 tis. ot./min se mechanické pružiny nestíhaly vracet a to nemluvím o době bez omezení otáček, kdy při kvalifikačním módy motory točily až okolo 21 tis. ot/min.). Renault byl jejich vynálezce a měl s nimi největší zkušenosti a pravděpodobně našel způsob jak (alespoň částečně) simulovat variabilní časování ventilů a pohybovat se tím na hraně legálnosti...-
Mobil1
12:48 27.01.2015 46.135.2.XXXTak to jsem nevěděl. Že to nejsou čistě mechanické rozvody to samozřejmě ano, ale měl jsem za to, že se používají elektromagnetické nebo elektrohydraulické systémy ovládání ventilů.
Přece jenom vzduch není nejlepší pracovní médium a v případě úniku je to totálka. Spíš bych čekal dusík, kvůli teplotní roztažnosti atd.
Každopádně díky za informaci.
Měj se.-
Adi
13:32 27.01.2015 176.74.130.XXXAno, plyn, který se používá v pneumatických rozvodech, je dusík. Předpokládám, že tento systém se prosadil pro svoji jednoduchost a obecně pneumatické systému jsou lehčí než elektromagnetické, či elektrohydraulické. Přikládám princip fungování pneumatického ovládání ventilů, tady je to hezky a srozumitelně popsané :)
Citace z internetu:
"S lepším řešením tohoto problému, který ve svém důsledku umožnil další zvyšování výkonu,
přišla jako první firma Renault (v poslední verzi přeplňovaných šestiválců), a to již v polovině
80. let. Klasickou pružinu pod ventilovým hrníčkem zde nahradil pneumatický systém.
Prostor pod hrníčkem představuje jakousi tlakovou nádobu s dusíkem, jehož požadovaný tlak
udržuje kompresor poháněný od klikového hřídele a reguluje řada regulačních ventilů jak na
straně vstupu, tak i výstupu. Při pootočení vačkového hřídele vačka otevře ventil, čímž se
současně ještě více zvýší tlak v systému. Ten pak zajistí při dalším odvalení vačky zcela
bezproblémové dosednutí hlavy ventilu do sedla. Frekvence kmitání takovéto pružiny je
prakticky neomezená, záleží jen na výši tlaku v systému. Jen pro názornost, při maximálních
otáčkách se každý ventil v motoru F1 otevře a zavře 160 krát za sekundu.
Postupem času tohoto systému začali využívat i ostatní výrobci motorů v F1. V současné
době jsou bez výjimky všechny pohonné jednotky používané v F1 vybaveny rozvodem
DOHC s pneumatickým uzavíráním ventilů."-
Mobil1
14:02 27.01.2015 46.135.2.XXXJeště jednou díky za rozšíření mých obzorů!
Když to tak čtu tak mě napadá, že budou asi muset mít i nějakou tlakovou nádobu se stlačeným dusíkem, kterou před spuštěním motoru natlakují, protože jinak by to nenastartovali.
Co já se tady všechno nedozvím ;-)
Měj se hezky,-
erdedy
16:31 27.01.2015 178.41.14.XXXJj. Maju a tu je jeden zaber (narychlo som nenasiel nic kvalitnejsie), ked HEI "ta" nadoba "bouchla" [odkaz na stránku]
(Hned na zaciatku videa)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek