DISKUZE K ČLÁNKU Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí

Nové přeplňované hybridní pohonné jednotky jsou podle Mercedesu lépe ovladatelné než předchozí atmosférické osmiválce. Renault s tím ale nesouhlasí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 28.01.2015 19:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000635 (Hlasovalo 19 lidí) 27.01.2015 09:32
Renault s tím souhlasit sice nemusí, ale místo… »
» zipp (Hlasovalo 17 lidí) 27.01.2015 09:59
No ono je chyba připisovat například zásluhy za… »
» Mobil1 (Hlasovalo 16 lidí) 27.01.2015 10:50
V turbínově přeplńovaného motoru se žádné… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Mňa ani neprekvapuje,... ...že Mercedes je tak v predu, lebo zvolil správnu filozofiu, ktorú teraz len rozvíja a chlapci od Renaultu a Ferrari majú hlavu smútku, ako ho nielen dobehnúť, ale zároveň urobiť pohonnú jednotku tak, aby bola spoľahlivá a vydržala 5 závodov. 01 Ja som hneď na začiatku minulého roka povedal, že rozdiel nerobí rozdelenie turba, ale riadiaci SW a tu sa to potvrdzuje, že Mercedes má vlastne MGU-H v prvom rade na to, aby odstraňovalo turbo dieru, aby sa dal vhodne dávkovať krútiaci moment a až potom na dobíjanie batérii na rovinkach a už vôbec nie na prídavné spaľovanie v turbíne, ako to pojal na začiatku r. 2014 Renaul. Som sám zvedavý, či Renault aj ferrari v prvom rade pochopili filozofiu Mercedesu, ak im to tak jasne na stránkach vyklopil ten, kto víťazný motor zostrojil, tak mu treba poďakovať a hlboko sa mu pokloniť. 11 Niekedy je rozdiel v malých detajloch a tu sa to ukázalo v plnej nahote. 01

    + 27 / − 23

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • wrt

      88.80.244.XXX
      To myslíš vážne, že Renault mal v turbíne prídavné spaľovanie. V leteckých motoroch sa tomu hovorí forsáž.

      + 10 / − 16

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        80.87.214.XXX
        Áno,.. ...nalistuj si články dozadu, kde je popísaná ich koncepcia a riadenie pohonnej jednotky pre r. 2014 a tam je to jasne napísané, ak si to nečítal. 11 Ja som sa to dočítal práve tam.

        + 18 / − 18

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mobil1

          Mobil1

          46.135.2.XXX
          V turbínově přeplńovaného motoru se žádné palivo nespaluje, to by bylo termodynamické porno.

          V dnešní době kdy se kvůli omezené spotřebě paliva každý snaží dostat z paliva co nejvíc energie by jsi spaloval palivo s prachbídnou účinností. Kromě toho by to bylo technicky náročné, kvůli regulaci, životnosti turbíny a řízení celého soustrojí.

          Jinak MGU-H se používá hlavně na dobíjení, rekuperace při brždění by zdaleka nestačila, tohle už není KERS, ale skutečný hybrid.

          Měj se hezky.

          + 16 / − 15

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Čo tu plkáš nezmysly ! Som jasne povedal, že v popise ERS od Renaultu je to jasne napísané a tu nemudruj, ale si to nalistuj dozadu a prečítaj. Tam sa dočítaš aj to, že Renault sa sústredil príliš na ERS a zabudol na turbomotor. To je tam napísané tiež. 11

            + 18 / − 22

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Karel

              109.81.245.XXX
              Povedals to jasně, ale žel opět nemáš pravdu. Renault nikdy netvrdil, že by palivo spaloval v turbíně. Ostatně se to ani nesmí.

              + 19 / − 15

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Mám pravdu,... ...lebo ja čítam všetko nielen tu, ale aj inde o F1 a bolo to preložené a napísané dobre. 01 Ak si to nalistuješ a prečítaš, urobíš lepšie, ako tu vypisovať nezmysli. 01

                + 17 / − 19

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Karel

                  109.81.245.XXX
                  Jako v drtivé většině případů samozřejmě nemáš. 11 Čteš evidentně kde včetně té slovenské F1 žumpy. 02

                  + 16 / − 19

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • 1

                    178.255.168.XXX
                    Jo, kapr si zase něco přečetl ale zase to špatně interpretuje, Vstřik paliva do turbíny se skutečně používá, ale především k udržení otáček turbíny v okmžiku uzavření škrtící klapky. Tohle bylo inplementováno u WRC, kde byl výkon motoru opmezen restriktorem, nikoliv spotřebou paliva. Je to totiž velice neekonomický způsob - zvyšuje spotřebu o cca 60 l/100km

                    + 10 / − 12

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        217.66.164.XXX
        Nesmysl.Tohle Kapr dneska trochu přehnal.Podle pravidel musí spalovací proces probíhat výhradně ve spalovacím prostoru nad pístem a není dovoleno používat žádné přídavné předkomůrky jako to bylo u starých ropáků,natož spalování někde v turbu.U GDI to vlastně ani nemá smysl.V Rally je určený i tvar pístu a pozice vstřikovače, v F1 na 100% taky.
        Co myslím není předepsáno je počet dob vstřiku a jejich délka.To je limitováno spotřebou v závodě.

        Illien prý předělal spalovací prostory a hlavy, mělo by to odstranit detonační spalování se kterým se Renault celou sezonu trápil.To umožní nárust výkonu při nižší teplotě plynů,větší efektivitu a nižší spotřebu.
        Nic víc v tom nebude.Pokud se to povedlo-tohle stačí na boj s Mercedesem.Agregát je v základu moc dobrý.


        + 21 / − 14

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          To nie je nezmysel,... ...lebo je to tam jasne napísané, pri popise ERS od Renaultu aj s tým, že sa na ERS veľmi sústredili a potom im naTurbomotor neostal čas, všetko domyslieť. 02 Ono všetko na papieri nakreslené farebne (ERS) vyzerá pekne, len je horšie, ak to v skutočnosti nefungujetak, aby to bolo najlepšie. 02 Lebo ako vidieť to funguje, len nie efektívne.
          18 11

          + 18 / − 22

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000968

            uzivatel000968

            95.103.211.XXX
            ... Lojzko, veď hoď sem link...

            ... nech si to i my nýmandi doštudujeme ...

            + 12 / − 13

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Ako vidieť,... ...dnes je všetko možné a ty si toho vzor ! 01 Gratuluje nielen tebe, ale aj spoločnosti !

              + 15 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel000968

                uzivatel000968

                95.103.211.XXX
                ... no zrejme všetko možné nie je...keď nie si schopný sem dať ten príslušný link...

                ... 03 ...

                + 8 / − 10

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Renault s tím souhlasit sice nemusí, ale místo těch plků by se měl zaměřit na to, aby tu propastnou ztrátu dohnal. Žabožrouti byli před loňskou sezónou slyšet nejvíc, oni nejvíc tlačili na současný koncept a oni jsou ti, kteří to totálně pos.... a tak jsou teď opět nejvíce slyšet, jak si stěžují na to či ono. Holt jednou jsi dole, potom nahoře...a pak zase dole - tak to v životě chodí, ale takto veřejně ze sebe dělat stále větší trouby, to už je masochismus.

    + 19 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      176.74.130.XXX
      Jestli to někdo loni po*ral, tak Ferrari. Ono skončit 2. PK a mít 3 vítězství v sezóně teda neshledávám jako po*ranou práci. Mercedes měl vždy silnější motor než Renault v éře V10 i o těch 50 - 60 koní jako loni. Na straně Renaultu v éře V8 zase byla ovladatelnost motoru, krouťák, menší nároky na chlazení, spotřeba. Výkon není vše. Až bude Mercedes aspoň z poloviny tak úspěšnej v F1 jako Renault, tak můžeš mluvit něco o žabožroutech a troubách. Zatím tady v poslední (atmosferické éře) 1989 - 2013 z hlavy napočítám 12 titulů Renault. Mercedes má stěží 3... takže nevím, kdo tady má co dohánět... už mě nebaví to kvičení o nadvládě Mercedesu, kterej má za sebou JEDNU velmi dobrou sezónu... není to totiž tak dávno (rok 2013), kdy byl Mercedes max tak lepší střed pole 03

      + 12 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zipp

        zipp

        81.19.3.XXX
        No ono je chyba připisovat například zásluhy za poslední 4 tituly Renaultu...Redbull by to vyhrál i s Cosworthem..

        V předchozí éře motor nehrál prakticky žádnou roli, vše bylo o aerodynamice

        + 17 / − 13

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • FWMonty

          80.82.145.XXX
          jenomže do aerodynamiky musíš počítat i foukaní difuzoru bez toho přítlak nenaladíš03
          WILLIAMS by mohl vyprávět jak z motorem Cosworth,který neuměl foukat navíc měl velkou spotřebu,tak se i Williams trápil 2013 z COANDA výfuky.

          + 14 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          176.74.130.XXX
          To jsou jen tvé spekulace... fakta jsou ta, že Renault s Red Bullem vyhrál 4 tituly. Vliv aerodynamiky šasi byl v éře atmo V8 o něco větší, to souhlasím, ale bez nejlepší aerodynamiky by ani loni Mercedes rozhodně tak nedominoval. Téměř všichni, kdo do toho vidí, tak ti řeknou, že úspěch Mercedesu přišel, protože měl nejen nejsilnější motor, ale i nejlepší šasi. Red Bull naopak neměl nejlepší šasi, bylo citlivé na nastavení a okno pro bezchybné fungování pneu bylo taktéž malé. Dále, je naivní myslet si, že v dobách nejlepší éry Red Bullu by tačilo vzít motory jednoduše ho namontovat do šasi RB... když vezmu v potaz ten tvůj případ Cosworthu vs Renault:

          Max výkon - remíza
          Max krouťák - Renault
          Nároky na chlazení - Renault
          Možnosti mapování - Renault
          Degradace - Renault
          Ovladatelnost - Renault
          Cena - Cosworth

          V8 atmo motory si byly obecně blíže, jejich rozdíly byly menší, ale to neznamená, že nebyly žádné...

          + 13 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            Jestli můžu tak bych ještě upřesnil jednu technickou zajímavost.Poslední sezonu s atmosferickým motorem RS27 bylo na voze S.Vettela používáno sofistikované řízení motoru ve spojitosti s ovládáním tuhosti ventilového rozvodu.Kdo se vyzná v technice ví,že variabilní časování ventilů dokáže užasně řídit průběh točivého momentu a proto je téměř ve všech odvětví motorsportu zakázáno vč.F1.

            Protože motor F1 nemá pružiny,ale vzduchová zdvihátka což vymyslel Renault,přišli inženýři na to,že změnama tlaku je možné měnit charakteristiku rychlosti zavírání ventilů a tím celého průbehu kroutáku.
            To bylo to charakteristické mručení auta před zatáčkou a to umožnilo Vettelovi tak moc ujíždět.Weber ani Lotusy to neměly.Proč to už je otázka spíš pro redakci. 03

            + 13 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama