DISKUZE K ČLÁNKU Co znamená poslední změna v pravidlech týkající se motorů a jak se zachová Mercedes?

V pátek FIA akceptovala kvůli mezeře v pravidlech vývoj pohonných jednotek v průběhu sezóny. To se týká všech stávajících výrobců kromě Hondy. Vyvolalo to rozporuplné reakce i dotazy, v článku se proto blíže podíváme na to, jaký dopad bude mít tato změna v praxi na sezónu 2015.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co znamená poslední změna v pravidlech týkající se motorů a jak se zachová Mercedes?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 05.01.2015 23:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» skejpa (Hlasovalo 12 lidí) 04.01.2015 16:10
Přesně, Ferrari na letošní sezónu kašle. Mají… »
» skejpa (Hlasovalo 10 lidí) 04.01.2015 16:13
Ferrari Ferrari jistě využije každou skulinku… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 6 lidí) 04.01.2015 19:03
Aha... Tak to zní celkem férově i vůči Hondě,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • FoxPw

    213.192.37.XXX
    Nejvýhodnější čas pro homologaci nového motoru je podle mě 13. března před přejímkou vozů před prvním závodem. Výrobci budou mít po testech ještě skoro měsíc na vychytání much a doladění detailů a přitom mohou odjet celou sezónu s novými motory. Nevím, proč by to měli dělat už 28.2. a pak skoro měsíc stát a nic nedělat.

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mirek

    90.180.29.XXX
    Vývoj motorů Může mi tu prosím někdo zasvěcený sdělit, jak ten vývoj motorů teda bude vypadat? Měl jsem vzato, že homologaci na rok můžou udělat jen jednu, a tudíž pokud budou chtít své žetony uplatnit později než pro první závod, tak musej vyjet se stejným motorem jako z r. 2014. A až přijde čas tak uplatněj žetony, homologujou a budou mít vylepšenou jednotku a pro ten rok konec. Ovšem teď se ukazuje že opravdu můžou nasadit už pro první závod vylepšenej motor třeba o 20 žetonů, a později, třeba za 5 závodů přidat dalších 5 žetonů , a za dalších 5 závodů třeba zbylích 7. Je toto možný? Když je napsáno že je povolena jen jedna homologace? Jak je možný že jiné weby připouštěj to postupné vylepšování?

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • David

      90.180.29.XXX
      Je to možný neb FIA to tak umožňuje. Nejednou jim navadí výklad že jednotka z roku 2014 na kterou jsou aplikovány vylepšení v rámci žetonů je pořád tou samou homologovanou jednotkou. FIA u mě klesla na absolutní dno. Neustálýma změnama posílá F1 k šípku 02

      + 12 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      90.180.29.XXX
      FIA totiž dovolila tuto interpretaci pravidel.
      "Všechny upgrady motoru, kterých může být ale maximálně 32, mohou být nasazeny kdykoliv během sezony, což týmům dovolí představit postupné upgrady před finalizací celé pohonné jednotky na konci roku. Jednoduše řečeno, vývoj motorů pro sezonu 2015 bude zmražen až na konci roku 2015."
      ....Maj prostě 32 žetonů a do konce roku 2015 si s tím můžou dělat co chtěj. Je to krásná otočka pravidel kde byl její smysl zákaz vývoje během sezóny.

      + 13 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • David

        90.180.29.XXX
        A místo toho aby si sypali popel na hlavu, tak vlastně říkaj že je vše v pořádku a arogantně vůči Hondě si dovolej pronést:
        "Protože již stávající výrobci byli povinny homologovat své pohonné jednotky do 28. února 2014, zdá se nám fair a na místě, abychom po novém výrobci žádali totéž – tedy homologaci jejich pohonné jednotky do 28. února 2015. Považujeme tedy toto za požadavek pro nového výrobce,“ dodal Whiting.
        Já bych mu na to odpověděl:
        "Protože již stávající výrobci měly možnost po prvním roce užít 32 žetonů, zdá se nám fair a na místě, abychom umožnili novému výrobci totéž – tedy 32 žetonů po prvním roce v F1. Považujeme tedy toto za správné pro nového výrobce,“ dodává David.

        + 11 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno je dobre,... ...že došlo k upresneniu pravidiel a možnosť ako všetci bude mať aj Mercedes, ktorý má tiež k dobru 32 žetónov, tak by bol asi na hlavu, ak by to nevyužil, lebo v F1 je vždy čo zlepšovať a je to veľmi dobre, dať najchytrejším ľudom, ktorí sú v tímoch združení, aby sa vedeli úplne seberealizovať a posúvať dokonalosť, výkon aj spoľahlivosť pohonných jednotiek stále na vyššiu úroveň a ukázať celému svetu, že F1 je právom kráľovna závodného športu. 01 O Hondu nemám strach, lebo tá naplno využila koncepciu pri stavbe svojej pohonnej jednotky pre McLaren a je plne v súzvuku z tou od Mercedesu, vidˇ obrázok v inom z článkov. Myslím si, že tie ich problémy pramenili z krátkeho času spolupráce s tímom Mclaren a v prepojení ich subsystémov pohonnej jednotky so systémom vo vozidla, ktoré odstránia tak, aby na predsezónnych testoch SW fungoval bez porúch a kolízií. 01

    + 15 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    78.102.112.XXX
    Aha... Tak to zní celkem férově i vůči Hondě, která měla zase výhody, kteří Merc, Rencek a Ferrko neměli...
    Takže z toho vyplývá, že Ferrari první 4 závody se Sauberem na chvostu, RBR bude trošku zlobit, ale myslím, že Renault opět na Mercedes mít nebude, hlavně když začali práci na upgradu motoru o půl roku později než Mercedes...
    Takže příští rok zase tituly Mercedes, snad mu trochu WIllams trochu zvedne mandle :)

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    89.103.83.XXX
    Ferrari Ferrari jistě využije každou skulinku pro vývoj motoru tak, aby maximálně využili všechny nabídnuté tokeny. Těm o sezónu 2015 nejde. Horší to bude mít Renault, který bude RBR tlačenej do co nejrychlejšího vydání co nejlepšího nového motoru. Jsem zvědavej jestli i Renault začne se starým motorem nebo začnou už s novým.

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • M3

    46.13.241.XXX
    Výhoda / Nevýhoda Ferrari jsou opravdu koumáci. Objevili mezeru v pravidlech, o její výhodě však hodně pochybuju. Každopádně děkuji redakci za upřesnění onoho "bezmezného vývoje v roce 2015" a praktických dopadech této "výhody".

    + 18 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Karel

    90.180.29.XXX
    FIA S lítostí musím konstatovat že toto je jen jedna z možných verzí jak to nakonec bude. FIA prostě tvrdila že je to jasné a že pro jistotu ještě doupřesněj pravidla. Jenže najednou otočila a tuto výhodu pro horší výrobce povolila. Pravidla díky chybějícímu datumu teď vůbec nejsou jednoznačná a jinde se píše na základě těchto pravidel že bude možné nasadit vylepšenou starou jednotku a pak ještě lepší která dočerpá těch 32 žetonů. Je smutné že FIA není ve svých postojích konstatntní a vlastně se nedá říci s jistotou jak to nakonec bude.

    + 14 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Myron

      95.173.207.XXX
      Nějak nerozumím té výhodě pro horší výrobce. Můžeš to, prosím, upřesnit? Vždyť Mercedes má přece stejné podmínky, a co se týká Hondy, tak tam zatím nikdo nemůže odhadnout, jak ten jejich motor vypadá...

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Karel

        90.180.29.XXX
        Výhoda je v tom že oni to nestihali. Ted muzou plne vyuzit 32 zetonu, jinak by jim propadly.

        + 13 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Myron

          95.173.207.XXX
          Ale to může přece Mercedes také. Nebo snad máš dojem, že svých 32 žetonů přepustí konkurenci? Vždyť by byli sami proti sobě.
          Tak, jak je to nastavené teď, mají všichni (rozuměj M, R i F) stejné podmínky. pouze Honda z toho díky o rok posunutému příchodu do cirkusu pro letošek vypadává.

          + 5 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Karel

            90.180.29.XXX
            Jenže Mercedes stíhal co měl v plánu pro tento rok, ten kdo to nestíhal na tom vydělá, a víme kdo to je ne 03

            + 12 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Myron

              95.173.207.XXX
              Což ovšem nic nemění na tom, že podmínky jsou pro stávající dodavatele pohonných ústrojí v rámci platných pravidel stejné. Vždyť motory mohou vyvíjet všichni jmenovaní a nikdo se tak nemusí bát toho, že ho ostatní doženou. Spíše to vypadá tak, že R a F budou rádi, pokud "neztratí stopy".

              + 8 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • crazytunny

    62.182.234.XXX
    Hypotéza:

    Všechny týmy mimo Mercedesu počkají s homologací a vyrazí s motorem 2014 kterým musí odjet 4 závody a NESMÍ se jim pos... Mercedes nasadí motor 2015 takže první 4 závody budou mít výhodu 150-160 koní?
    takže Mercedes 1-2, Williams 3-4 a možná Lotus 5 - 6, ostatní stáje budou tedy brát teoreticky 5té a horší místo, takže až nasadí motory bude muset (např RB) ujet 9x double aby stáhl náskok Mercedesu

    Je to blbost všichni vyjedou s novým motorem pro 2015, nikdo nebude riskovat že se mu motor posere a on tak odpíská 1/2 sezóny

    + 10 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • red_blaff

      62.169.180.XXX
      souhlas! je to risk jako prase, ale ferka s tim pocitaji uz dloooouho takze tam je mozne ze jim to skutecne pomuze, ale rencek podle meho na posledni chvili menit plany = riskuje. ale oni MUSI riskovat, jinak to nestahnou ani letos ani pristi rok! nezavidim jim, vubec.

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        89.103.83.XXX
        Přesně, Ferrari na letošní sezónu kašle. Mají jasně nalajnováno, že na stažení náskoku si dali 3 roky. A jestli nestíhají využít tokeny na vývoj motoru, tak prostě 10 týdnů navíc využijí a je jim úplně jedno, že tím ztratěj pár bodů protože si v roce 2015 stejně na Mercedes ani neškrtnou... Je to smutný ale je to tak.

        + 12 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • seven

          85.160.42.XXX
          FIA udelala vcelku rozumne rozhodnuti, cimz aspon trochu eliminuje paskvil ktery napachala. Rozhodujici krok ve stazeni naskoku na Mercedes se da provest de facto vyznamne jenom letos, protoze v dalsich letech bude pocet tokenu na sezonu dale omezovan, cili kdo veci letos neudela skutecne dobre (resp. nevyda se spravnym smerem), tak je v horizontu tech 3 let pravdepodobne definitivne mimo hru, budou-li platit stavajici pravidla. Jak se veci maji u vsech zucastnenych budem vedet nejpozdeji v druhe pulce sezony.

          + 5 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • M3

      46.13.241.XXX
      Souhlas. Takže spousty povyku pro nic.

      + 7 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama