DISKUZE K ČLÁNKU Co říkají Lowe, Newey a Symonds na inovativní zadní zavěšení McLarenu?

Před sezónou kolovaly informace, že McLaren přijde s inovativním zadním zavěšením. Při představení vozu MP4-29 nic zvláštního vidět nebylo, ovšem při debutu v Jerezu stříbrný monopost vzbudil oprávněný rozruch. Co na něj říkají techničtí ředitelé Mercedesu, Red Bullu či Williamsu, tj. Paddy Lowe, Adrian Newey a Pat Symonds?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co říkají Lowe, Newey a Symonds na inovativní zadní zavěšení McLarenu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 05.02.2014 18:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 25 lidí) 31.01.2014 13:29
Jeho vyjádření se nám žel před uzávěrkou… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 15 lidí) 31.01.2014 13:35
Asi byl zrovna na cestě do Milton Keynes, už je… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 12 lidí) 31.01.2014 11:54
bohužel z historie nedávno minulé máme několik… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

McMatej

McMatej

194.228.20.XXX
Dobře ty. 01

Jen tak na okraj, u předních křídel se o "pevnosti" taky dlouho diskutuje. Přední křídla jsou "pevná" podle pravidel a toto bude asi podobný případ.

I když od doby, kdy byl pohyblivý aero prvek hmotový tlumič a proto byl nelegální, ale kryty na kolech a křidélka na brzdových kanálech nebyla pohyblivý aero prvek, bych se nedivil ničemu. 20

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

seven

193.202.20.XXX
Sorry, názor není anonym 04

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

193.202.20.XXX
Jj. tento názor beru , tj. ze změnou světlé výšky se účinnost předního křídla a difuzoru mění. Na stranu druhou jedná se nezpochybnitelně o díly karoserie pevně a nepohyblivě spojeny s odpruženou hmotou vozidla, což dále pravidla zohledňují. Tato definice ale v případě zavěšení není tak jednoznačná, čehož rovněž na stranu druhou asi McLaren šikovně využívá. Úvaha nicméně vychází ze zveřejněných faktů , tj. že se potencionálně jedná o systém, kde aerodynamické vlastnosti ovlivňuje změna jeho geometrie (resp. poloha vůči ostatním dílům karoserie) . Jelikož nikdo systém zatím pořádně neviděl ani nezkoumal aby sporné body vyvrátil nebo potvrdil , spekulace tohoto typu se prostě řešit budou a záleží na výkladu smyslu jednotlivých slovíček pravidel. Jinak bych jenom připomenul hmotový tlumič Renaultu, který byl považovaný za aktivní aerodynamický prvek jenom proto, že napomáhal udržovat konstantní světlou výšku (a tím i neproměnou účinnost) předního křídla. Paradoxní 04 V každém případě je to od McLarenu velmi, velmi dobrá práce,projevili velkou kreativitu a schopnost hledat díru v pravidlech, což je mně osobně velmi sympatické, protože se nepotvrzují úvahy skeptiků, že se nedá nic nového vymyslet. Nápady byly, jsou a budou. Ukázal to kdysi i Brawn GP se svým difuzorem, který ačkoliv byl proti zamýšlenému duchu pravidel, byl z pohledu naprosto legální a ostatní se museli přizpůsobit. Tohle může být stejný případ, ale taky nemusí . Ovšem McLaren bezpochyby ví co dělá a je taky připraven čelit případným protestům...

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

194.228.20.XXX
S propružením se mění i charakteristika například předního křídla a difusoru ....

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

seven

193.202.20.XXX
Pravdou je, že se Mclaren svým výkladem pravidla o zavěšení (resp.aerodynamického prvku s ním spojeného) pohybuje v šedé zóně, což pochopili všichni. Pokud FIA tuto konfiguraci ale schválila, McLaren použil zcela jistě vhodně formulované argumenty aby svůj návrh "legalizoval".Jinak svou poznámkou jsem spíše mířil k reálné (tedy nikoliv McLarenem deklarované) funkci systému. Pokud se totiž potvrdí úvaha G.Anderssona o tom, že při propružení se mění aerodynamická efektivita tohoto systému , jedná se o zařízení, které v tomto případě svým pohybem mění aerodynamickou charakteristiku vozidla. A to článek 3.15 technických pravidel jasně zakazuje. Takže se dá čekat s ohledem na komplexnost celého řešení přinejmenším intenzivní diskuze 04

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Na ramena zavěšení se pravidla o pohyblivých aerodynamických zařízeních nevztahují.

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Závěsy kterého týmu nejsou pohyblivým prvkem? Který tým nemá závěsy aerodynamicky tvarované a neovlivňují aerodynamiku - přední i zadní? Na obě otázky ti kdokoliv odpoví kladně. Což je navíc zcela v souladu s pravidly. 03

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Tomur

Tomur

95.173.85.XXX
Jsou závěsy kol pohyblivý prvek? Ovlivňují závěsy McLarenu aerodynamiku? Na obě otázky sám sobě musím dát kladnou odpověď. Vidím to jako věc za hranou pravidel, ale uvidíme 03

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

seven

85.70.122.XXX
Je to otázka, protože jak už se diskutovalo jinde, principielně se to velmi blíží pohyblivému aerodynamickému prvku, které v zásadě povoleny nejsou. Asi bude záležet na tom, jestli s tím bude McLaren uspěšný a pokud ano, uvidíme nakolik se to top týmům podaří okopírovat. Pokud s tím ale budou mít ostatní potíže, dá se čekat že udělají vše proto, aby se to prohlásilo za nelegální..

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

212.79.110.XXX
Když jsou legální křidélka na brzdových kanálech, tak proč by nemohlo být legální tohle. [odkaz na stránku]

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

XR

109.81.245.XXX
Já jsem nepsal, že mi vrtá hlavou, jak to funguje - to mi je jasné. Mě vrtá hlavou, jak to může projít, když primárním účelem je získání aerodynamické výhody.

+ 7 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000635

uzivatel000635

88.101.0.XXX
Karoserie je vzadu otevřená - je tam díra. Na auto v klidu nebo v nízkých rychlostech nepůsobí taková přítlačná síla, takže karoserie je ve vyšší poloze a ty závěsy mají nějakou svou polohu vůči té karoserii. A právě v této poloze ty svislé plochy na zavěšení fungují jako jakési "žaluzie" a uzavřou tu díru = zevnitř nemůže tolik unikat vzduch a tak se těsně za autem tvoří podtlak, který pomáhá vysávat vzduch difuzorem z pod auta. Tím se v malých rychlostech zvětší přisátí auta k vozovce a přitom ten odpor, který ty uzavřené "žaluzie" kladou vzduchu proudícímu skrz karoserii je zanedbatelný. Naopak ve vyšších rychlostech se přítlak tvoří více pomocí křídel, ta to auto přimáčknou více k dráze, závěsy propérují = změní se poloha těch "žaluzií" = ta díra se tím otevře a z karoserie může vzduch proudit ven = neklade to takový odpor.

+ 11 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000635

uzivatel000635

88.101.0.XXX
Asi byl zrovna na cestě do Milton Keynes, už je ale on-line a tak se vyjádřil níže 03

+ 15 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Jeho vyjádření se nám žel před uzávěrkou nepodařilo získat.

+ 25 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

forhe

195.168.126.XXX
chyba v nadpise Mate v nadpise chybu. Spravne to malo byt "Co říkají Lowe, Newey, Symonds a Kapor".01

+ 16 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Teoreticky je možné vše, ale v tomto případě k tomu podle mě nejspíš nedojde.

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

194.228.20.XXX
Teď jsem si vzpomněl na ten "kouzelný" systém, který fia loni také tuším lotusu nejdříve posvětila a pak zakázala - něco s brzdami a stabilitou předku či tak něco?

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

194.228.20.XXX
Já zase ty prvky proč 8 a 6?

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

194.228.20.XXX
Neříkám, že tohle konkrétně je nelegální, ale myslíš, že se nemůže stát to, že ten kdo na něco podá protest to podloží takovými argumenty, že i fia svoje rozhodnutí vezme zpět? Navíc tuším, že když se řešili dvojité difuzory tak fia říkala, že v testech si můžou jezdit s čím chtějí a tech. přejímka proběhne až před závodem a pak se teprve může protestovat.

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
B2SoS

B2SoS

193.165.69.XXX
Já asi nechápu ten bod o symetrii.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama