DISKUZE K ČLÁNKU Změny v pravidlech 2014 detailně: Omezení CFD a prací v aerodynamických tunelech

Příští rok dojde k významnému omezení pravidel, která se týkají testování v aerodynamických tunelech a CFD simulací. V článku si projdeme konkrétní technické detaily, stejně jako dohled a kontrolu dodržování těchto novinek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Změny v pravidlech 2014 detailně: Omezení CFD a prací v aerodynamických tunelech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 21.12.2013 10:12 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    S pravidel plyne, kdo bude více podvádět bude mít výhodu proti těm poctivějším, kteří budou nekontrolovatelná pravidla dodržovat. Nebo mi snad někdo chce říct, že jim budou hlídat i kompy doma ? A mít doma nějaké super-výkonné PC doma není pro tyto lidi resp. stáje žádný problém.

    A už vidím jak hlídají subdodavatele :D, které se teoreticky mohou v průběhu sezóny měnit. Takže jako subdodavatel můžu něco vyvýjet a pak přes nastrčenou firmu tyto díly distrubovat. To přece nejde kontrolovat, když podobné finty se používají v této společnosti zcela normálně !!!

    Prostě je to všechno kravina.

    Když už pravidla, tak jen na aero-tunel, který se doma asi nedá jen tak postavit. I když bych se nedivil, že nějaký tunel, původně jako by určen k jinému účelu by mohl pracovat, aniž by o tom FIA věděla. Omezovat vývoj, tím, že budu hlídat kde kdy co dělá je podle mě nesmysl. Vždyť není problém založit nějjakou skupinu lidí, která může vyvýjet aniž by FIA věděla, že vůbec existuje.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Oprava: Z pravidel. Bouchlo mě to do očí až po odeslání :D

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Jak to myslíš hlídat kompy doma? Mezi superpočítači a výkonnými PC doma je obrovský rozdíl. Nebo mi chceš říci, že je běžné, že někdo doma svému počítači nenápadně vyhradí tisíce metrů čtverečních? Nebo běžně doma inženýři mívají přes 6 000 GB RAMky a tisíce procesorových jader nebo desítky Keplerů od nVidie a generují denně terabajty dat?

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        To je jedno kde, jestli doma nebo u jiné firmy, která se třeba jako zabývá výpočtem pravděpodobnosti setkání s úfóny. Nějaký superpočítač navíc si může dovolit asi každý tým, když ho má u nás i vysoká škola. Ten mega či deset si vyplatí investovat a získat tak výhodu proti týmům, kteží to neobcházejí. Prostě lidi i Superkomp bude jako pracovat jinde a na něčem co s F1 jako vůbec nesouvisí. Pokud to někdo nepráskne, tak se tam FIA jen tak nedostane i kdyby to tušila. A přitom tam můžou počítat nové díly zcela bez omezení.

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Moc jedno to není. Superpočítač "si asi může dovolit každý tým," ale nemůže si ho dovolit ho pořídit některým svým zaměstnancům. Ostatně hangár někde ve vesnici s mohutným příkonem by těžko unikl něčí pozornosti. To, co jsi napsal, je blbost. Tudy cesta nevede rozhodně nevede, nákupy či práce na superpočítačích doma.

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama