DISKUZE K ČLÁNKU Změny v pravidlech 2014 detailně: Omezení CFD a prací v aerodynamických tunelech

Příští rok dojde k významnému omezení pravidel, která se týkají testování v aerodynamických tunelech a CFD simulací. V článku si projdeme konkrétní technické detaily, stejně jako dohled a kontrolu dodržování těchto novinek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Změny v pravidlech 2014 detailně: Omezení CFD a prací v aerodynamických tunelech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 21.12.2013 10:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 12 lidí) 17.12.2013 19:50
zase je tam mezera! Nikde tam nevidím omezení… »
» hixaxon (Hlasovalo 9 lidí) 16.12.2013 19:22
výjimky Řekl bych, že již všichni přemýšlejí,… »
» uzivatel001410 (Hlasovalo 6 lidí) 16.12.2013 17:00
. Takových obstrukcí, to snad není ani možné. Já… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    195.91.8.XXX
    este chvlku a preteky motokar budu zaujimavejsie ako cela formula .Nech zakazu vsetko testovanie treningi a bude ved to je uz cele chore

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    S pravidel plyne, kdo bude více podvádět bude mít výhodu proti těm poctivějším, kteří budou nekontrolovatelná pravidla dodržovat. Nebo mi snad někdo chce říct, že jim budou hlídat i kompy doma ? A mít doma nějaké super-výkonné PC doma není pro tyto lidi resp. stáje žádný problém.

    A už vidím jak hlídají subdodavatele :D, které se teoreticky mohou v průběhu sezóny měnit. Takže jako subdodavatel můžu něco vyvýjet a pak přes nastrčenou firmu tyto díly distrubovat. To přece nejde kontrolovat, když podobné finty se používají v této společnosti zcela normálně !!!

    Prostě je to všechno kravina.

    Když už pravidla, tak jen na aero-tunel, který se doma asi nedá jen tak postavit. I když bych se nedivil, že nějaký tunel, původně jako by určen k jinému účelu by mohl pracovat, aniž by o tom FIA věděla. Omezovat vývoj, tím, že budu hlídat kde kdy co dělá je podle mě nesmysl. Vždyť není problém založit nějjakou skupinu lidí, která může vyvýjet aniž by FIA věděla, že vůbec existuje.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      Oprava: Z pravidel. Bouchlo mě to do očí až po odeslání :D

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Jak to myslíš hlídat kompy doma? Mezi superpočítači a výkonnými PC doma je obrovský rozdíl. Nebo mi chceš říci, že je běžné, že někdo doma svému počítači nenápadně vyhradí tisíce metrů čtverečních? Nebo běžně doma inženýři mívají přes 6 000 GB RAMky a tisíce procesorových jader nebo desítky Keplerů od nVidie a generují denně terabajty dat?

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        To je jedno kde, jestli doma nebo u jiné firmy, která se třeba jako zabývá výpočtem pravděpodobnosti setkání s úfóny. Nějaký superpočítač navíc si může dovolit asi každý tým, když ho má u nás i vysoká škola. Ten mega či deset si vyplatí investovat a získat tak výhodu proti týmům, kteží to neobcházejí. Prostě lidi i Superkomp bude jako pracovat jinde a na něčem co s F1 jako vůbec nesouvisí. Pokud to někdo nepráskne, tak se tam FIA jen tak nedostane i kdyby to tušila. A přitom tam můžou počítat nové díly zcela bez omezení.

        + 2 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Moc jedno to není. Superpočítač "si asi může dovolit každý tým," ale nemůže si ho dovolit ho pořídit některým svým zaměstnancům. Ostatně hangár někde ve vesnici s mohutným příkonem by těžko unikl něčí pozornosti. To, co jsi napsal, je blbost. Tudy cesta nevede rozhodně nevede, nákupy či práce na superpočítačích doma.

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    zase je tam mezera! Nikde tam nevidím omezení týkající se počtu tužek použitých při návrhu auta. Toto trestuhodné opomenutí opět zvýhodňuje jeden nejmenovaný tým.03

    + 12 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Scuderiák

    88.81.73.XXX
    Článek není úplný V případě tunelů chybí ještě zmínka o personálním omezení:

    1) V aerodynamickém tunelu může pracovat současně maximálně 20 lidí, přičemž tito lidé se mohou měnit pouze 2x denně. Mezi jednotlivými výměnami musí být minimálně 4 hodinový interval, přičemž nikdo nesmí pracovat déle než 7 hodin.

    2) Každý člen personálu může mít u sebe svačinu v maximální hmotnosti 1,2 kg. Do tohoto limitu se nepočítají tekutiny uvedené v příloze, jejichž množství je omezeno na 2 litry na osobu.

    3) Každý člen personálu může během směny maximálně 6x na záchod, přičemž může WC spláchnout nanejvýš 5x a to takovým způsobem, aby celková voda na spláchnuti nepřesáhla limit 20 litrů.

    + 12 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.23.219.XXX
      To zavádí až od roku 2015 03

      By mě zajímalo, kdo bude ty pitomé omezení kontrolovat?
      Protože to se nedá kontrolovat, i kdyby byla v tunelu on-line kamera.
      U CFD je to stejné.

      Týmy to stejně očůrají...

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Jakub

    90.180.91.XXX
    velice zajímavej článek 01 04

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    89.177.88.XXX
    výjimky Řekl bych, že již všichni přemýšlejí, jak využít části týkající se výjimek v pravidlech. Ať už o motorech, nebo "dodavatelech dodavatelů".

    U CFD je tedy limitem jak čas, tak výpočetní výkon v TFLOPS? Podle věty "Nová pravidla si tedy berou na mušku pouze výpočetní část procesu (iterační čas)." jsem si prvně řekl, že se snad F1 snaží být efektivnější i v této oblasti a už jsem začal vymýšlet jaká architektura, paralelismus a programování by mohly být nejefektivnější :).

    Každopádně děkuji za článek.

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001410

    uzivatel001410

    89.103.251.XXX
    . Takových obstrukcí, to snad není ani možné. Já bych se v tom rozhodně nevyznal. 12

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jaja

      217.170.102.XXX
      A proto ani já, ani ty a spousta dalších nepracujem pro F1 a můžem do toho těm co tomu rozumí kecat. A votom to je.18 11

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ták, tak,.. ...ako sa vo všetkých týchto metódach pracovníci tímov zdokonalili, vidieť, že sa nielen tieto dohodli, ale FIA to mohla dať aj do predpisov tak, že to každému z nich bude vyhovovať a je to aj začiatok šetrenia a znižovania zdrojov, ktoré nastolí rovnosť šancí na poli návrhu, tvorby, zhotovenia a testovania šasi, pohonných jednotiek a ostatných komponentov monopostov F1. Je to len dobre, že aj metóda CFD a aerotunely budú takto sledované, lebo testovanie na trati bolo už do predpisov zavedené a toto je ďalší krok, ktorý je určite tým, na čo tímy stredu poľa čakali, aby zabránili plytvaniu najmä bohatých tímov, ktorým je Red Bull, Ferrari a Mercedes, aby im tieto na ceste vývoja neušli tak, že keby im bežali oproti, tak ich ani tak nedobehnú.
    Otvorenou otázkou sú ale stále zdroje na použivanie 3D tlačiarní, ktoré všetky tímy F1, ako viem nevlastnia, najmä tie menej solventné, preto nemôžu tak operatívne zhotovovať nové diely aerodynamiky, čoje ich veľký handicap, aby sa mohli ihneď testovať v aerotunely a potom zaviesť aj na vozidlo v mierke 1:1 a overiť ho v tréningu, s celým balíkom, či ono prinieslo to, čo od tejto úpravy očakávali pri návrhu metódou CFD a zhotovení na 3D tlačiarni a testovaní v aerotuneli na zmenšenom modely v mierke 3:5. 01

    + 12 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama