DISKUZE K ČLÁNKU Změny v pravidlech 2014 detailně: Omezení CFD a prací v aerodynamických tunelech
Příští rok dojde k významnému omezení pravidel, která se týkají testování v aerodynamických tunelech a CFD simulací. V článku si projdeme konkrétní technické detaily, stejně jako dohled a kontrolu dodržování těchto novinek.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Změny v pravidlech 2014 detailně: Omezení CFD a prací v aerodynamických tunelech
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001410
(Hlasovalo 6 lidí)
16.12.2013 17:00
. Takových obstrukcí, to snad není ani možné. Já… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
12:29 18.12.2013 165.72.200.XXXS pravidel plyne, kdo bude více podvádět bude mít výhodu proti těm poctivějším, kteří budou nekontrolovatelná pravidla dodržovat. Nebo mi snad někdo chce říct, že jim budou hlídat i kompy doma ? A mít doma nějaké super-výkonné PC doma není pro tyto lidi resp. stáje žádný problém.
A už vidím jak hlídají subdodavatele :D, které se teoreticky mohou v průběhu sezóny měnit. Takže jako subdodavatel můžu něco vyvýjet a pak přes nastrčenou firmu tyto díly distrubovat. To přece nejde kontrolovat, když podobné finty se používají v této společnosti zcela normálně !!!
Prostě je to všechno kravina.
Když už pravidla, tak jen na aero-tunel, který se doma asi nedá jen tak postavit. I když bych se nedivil, že nějaký tunel, původně jako by určen k jinému účelu by mohl pracovat, aniž by o tom FIA věděla. Omezovat vývoj, tím, že budu hlídat kde kdy co dělá je podle mě nesmysl. Vždyť není problém založit nějjakou skupinu lidí, která může vyvýjet aniž by FIA věděla, že vůbec existuje.-
Jens
12:53 18.12.2013 109.81.245.XXXJak to myslíš hlídat kompy doma? Mezi superpočítači a výkonnými PC doma je obrovský rozdíl. Nebo mi chceš říci, že je běžné, že někdo doma svému počítači nenápadně vyhradí tisíce metrů čtverečních? Nebo běžně doma inženýři mívají přes 6 000 GB RAMky a tisíce procesorových jader nebo desítky Keplerů od nVidie a generují denně terabajty dat?-
mi88ki
14:41 18.12.2013 165.72.200.XXXTo je jedno kde, jestli doma nebo u jiné firmy, která se třeba jako zabývá výpočtem pravděpodobnosti setkání s úfóny. Nějaký superpočítač navíc si může dovolit asi každý tým, když ho má u nás i vysoká škola. Ten mega či deset si vyplatí investovat a získat tak výhodu proti týmům, kteží to neobcházejí. Prostě lidi i Superkomp bude jako pracovat jinde a na něčem co s F1 jako vůbec nesouvisí. Pokud to někdo nepráskne, tak se tam FIA jen tak nedostane i kdyby to tušila. A přitom tam můžou počítat nové díly zcela bez omezení.-
Jens
12:57 19.12.2013 109.81.245.XXXMoc jedno to není. Superpočítač "si asi může dovolit každý tým," ale nemůže si ho dovolit ho pořídit některým svým zaměstnancům. Ostatně hangár někde ve vesnici s mohutným příkonem by těžko unikl něčí pozornosti. To, co jsi napsal, je blbost. Tudy cesta nevede rozhodně nevede, nákupy či práce na superpočítačích doma.
-
-
-
Scuderiák
14:01 17.12.2013 88.81.73.XXXČlánek není úplný V případě tunelů chybí ještě zmínka o personálním omezení:
1) V aerodynamickém tunelu může pracovat současně maximálně 20 lidí, přičemž tito lidé se mohou měnit pouze 2x denně. Mezi jednotlivými výměnami musí být minimálně 4 hodinový interval, přičemž nikdo nesmí pracovat déle než 7 hodin.
2) Každý člen personálu může mít u sebe svačinu v maximální hmotnosti 1,2 kg. Do tohoto limitu se nepočítají tekutiny uvedené v příloze, jejichž množství je omezeno na 2 litry na osobu.
3) Každý člen personálu může během směny maximálně 6x na záchod, přičemž může WC spláchnout nanejvýš 5x a to takovým způsobem, aby celková voda na spláchnuti nepřesáhla limit 20 litrů.
-
hixaxon
19:22 16.12.2013 89.177.88.XXXvýjimky Řekl bych, že již všichni přemýšlejí, jak využít části týkající se výjimek v pravidlech. Ať už o motorech, nebo "dodavatelech dodavatelů".
U CFD je tedy limitem jak čas, tak výpočetní výkon v TFLOPS? Podle věty "Nová pravidla si tedy berou na mušku pouze výpočetní část procesu (iterační čas)." jsem si prvně řekl, že se snad F1 snaží být efektivnější i v této oblasti a už jsem začal vymýšlet jaká architektura, paralelismus a programování by mohly být nejefektivnější :).
Každopádně děkuji za článek. -
uzivatel001410
17:00 16.12.2013 89.103.251.XXX. Takových obstrukcí, to snad není ani možné. Já bych se v tom rozhodně nevyznal. -
Kapor
15:12 16.12.2013 194.160.178.XXXTák, tak,.. ...ako sa vo všetkých týchto metódach pracovníci tímov zdokonalili, vidieť, že sa nielen tieto dohodli, ale FIA to mohla dať aj do predpisov tak, že to každému z nich bude vyhovovať a je to aj začiatok šetrenia a znižovania zdrojov, ktoré nastolí rovnosť šancí na poli návrhu, tvorby, zhotovenia a testovania šasi, pohonných jednotiek a ostatných komponentov monopostov F1. Je to len dobre, že aj metóda CFD a aerotunely budú takto sledované, lebo testovanie na trati bolo už do predpisov zavedené a toto je ďalší krok, ktorý je určite tým, na čo tímy stredu poľa čakali, aby zabránili plytvaniu najmä bohatých tímov, ktorým je Red Bull, Ferrari a Mercedes, aby im tieto na ceste vývoja neušli tak, že keby im bežali oproti, tak ich ani tak nedobehnú.
Otvorenou otázkou sú ale stále zdroje na použivanie 3D tlačiarní, ktoré všetky tímy F1, ako viem nevlastnia, najmä tie menej solventné, preto nemôžu tak operatívne zhotovovať nové diely aerodynamiky, čoje ich veľký handicap, aby sa mohli ihneď testovať v aerotunely a potom zaviesť aj na vozidlo v mierke 1:1 a overiť ho v tréningu, s celým balíkom, či ono prinieslo to, čo od tejto úpravy očakávali pri návrhu metódou CFD a zhotovení na 3D tlačiarni a testovaní v aerotuneli na zmenšenom modely v mierke 3:5.
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek