DISKUZE K ČLÁNKU Analýza pravidel: Zvětšení DRS otvoru v roce 2014 - prospěje závodění?

Dominic Harlow ve svém exkluzivním technickém článku pro F1news.cz analyzuje změnu pravidla týkající se otvoru, který na zadním křídle bude v roce 2014 vznikat po aktivaci systému pro snížení přítlaku (DRS). Prostor pro návrh křídla se sice sníží, otvor mezi jeho profily se ale zvětší a DRS tedy zůstane stále možná až příliš silnou zbraní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Analýza pravidel: Zvětšení DRS otvoru v roce 2014 - prospěje závodění?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 16.07.2013 18:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 15.07.2013 22:09
Díky.. patří hlavně Dominicovi. »
» Petr (Hlasovalo 11 lidí) 15.07.2013 22:15
Děkujeme. "Zajímavá informace o… »
» erdedy (Hlasovalo 9 lidí) 15.07.2013 21:02
Dominic & Petr Masaker clanok!!! 01 01»

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

anonym

89.190.61.XXX
DRS se používá při vysoké rychlosti, kdy už točivý moment na zadních kolech není moc velkej. Je pravda, že u turba je krouťák vyšší, ale zase budou o trochu delší převody z důvodů omezení otáček na 15000/min. Současná F1 má problém s trakcí na 1. a 2. rychlostní stupeň, trojku a dál už bere v pohodě i s připojeným KERSem.

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.190.61.XXX
Ve spa mně ten efekt DRS přišel větší, než zmiňovaných 3-5km/h. Na rovince před Les combes se předjíždělo až moc jednoduše.

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Děkujeme.

"Zajímavá informace o povoleném zvětšení štěrbiny v DRS pro sezonu 2014.Tyhle informace nemá normální fanoušek šanci nikde přečíst."
Tyhle informace si má šanci kdokoliv přečíst v technických pravidlech (která jsme zde mj. minulý týden zveřejňovali), konkrétně v článku 3.10.1, v jeho posledním odstavci. Ale je jasné, že ne každý si po jeho přečtení uvědomí, o co jde (o angličtinu tady přitom moc nejde).

"Bude tedy vůbec možné použít tento větší otvor v DRS z důvodu přenosu momentu na hnací nápravu? A nedostanou pneumatiky po tak velkém omezení přítlaku na rovině takovou nálož,že se tedy tohle u vozu ani nevyplatí a budou používat menší otvory?"
Bude. A nedostanou. 03

+ 11 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.160.XXX
Díky.. patří hlavně Dominicovi.

+ 12 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

178.41.12.XXX
Dominic & Petr Masaker clanok!!! 01 01 01

Osobne sa az tak velmi "netesim" na 2014 kvoli motorom a par dalsim nezmyslom, ale ked to "musi byt"... "Ok"....20 Aspon ma nebude stvat, ked nebude nahodou casu na Hungaroring...03

+ 9 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

89.24.21.XXX
omezení přítlaku DRS Další výborný článek na F1 news.Pro Vás "okurková sezona" asi neplatí.04

Zajímavá informace o povoleném zvětšení štěrbiny v DRS pro sezonu 2014.Tyhle informace nemá normální fanoušek šanci nikde přečíst.

Teorie popisovaná Dominicem je jistě ověřena počítačovými testy a modely, ale je potřeba si uvědomit následující okolnosti příští sezony.Jak zminuje Kapor, dojde k uplnému uzavření toku výfukových plynů pod zadní část vozu, tím dojde samozřejmě ke snížení základního přítlaku vozu.
Ale hlavně-nikdo dnes neví, jak se bude chovat samo pohoné ustrojí s hybrydním systemem a hlavně s přeplnovaným motorem, který vždy měl a vždy bude mít raketový nástup kroutáku.
Bude tedy vůbec možné použít tento větší otvor v DRS z důvodu přenosu momentu na hnací nápravu? A nedostanou pneumatiky po tak velkém omezení přítlaku na rovině takovou nálož,že se tedy tohle u vozu ani nevyplatí a budou používat menší otvory?

Těch otázek je mnoho a už se těším na příští sezonu.F1 vstoupí do nové etapy a bude určitě velice zajímavá.Začínájí všichni od nuly a asi se dočkáme velkých překvapení.Možná si dneska ani neuvědomíme o jak velké změny v rozložení sil pujde.

+ 14 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jakub

78.1.116.XXX
Hodne hustej clanek 01 01 04

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

wrt

88.80.244.XXX
Jednoduchšia by možno bola možnosť ubrať plynu tomu, koho predbieham.

+ 5 / − 16

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Autá budú na začiatku r. 2014 veľmi nestabilné,... ...lebo utesnenie podlahy bez absencie výfukových plynov, ako o bolo s motormi V8, aby difuzor ako tak fungoval, bude otázka dňa a najlepšie to určite vyrieši Adrian, lebo zadné krídlo bude výhoda jedine na rovinke spolu s MGUK, kedy MGUH bude dobíjať betérie. 11

+ 9 / − 12

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama