Ferrari F138: Vývoj zadního křídla od představení po Austrálii

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 29. března 2013, 06:10 Google+

Jak se měnilo zadní křídlo vozu Ferrari F138 od jeho představení 1. února po první závod v Austrálii?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 31.03. 13:12) Napište svůj názor
Ferrari F138

Ferrari F138 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Představení: specifikace A

Nový vůz F138 byl při představení obdarován inovativním zadním křídlem, jehož bočnice jsou směrem dozadu zakončeny vertikálními křidélky. Ve spodní části je doplňují další vertikální prvky (třásně), které pomáhají vytáhnout vzduch z vnitřní části bočnic na vnější stranu, a tak vylepšit efektivitu difuzoru i křídla samotného.

launch spec

Aktivační prvech systému pro snížení odporu (DRS) je mnohem štíhlejší než minulý rok, což také přispívá k mírnému zvšení efektivity.

 

Jerez: specifikace B a C

Přepracované křídlo (specifikace B) se poprvé objevilo již v Jerezu. Obsahoval dodatečné křidélko (monkey seat) v povolené 15cm centrální zóně nad difuzorem. Pomáhá zvýšit celkovou efektivitu křídla.

B C spec

Později v Jerezu Ferrari vyzkoušelo rozšířit odtokovou hranu horního profilu o velkou Gurneyho klapku (viz výřez - specifikace C). Křídlo se díky ní chová, jako by bylo hlubší - díky tomu je možné zvolit vyšší úhel náběhu a zabránit tak odtrhávání proudění. Pohámá to k tvorbě vyššího přítlaku na úkor o něco málo většího odporu.

 

Druhý test v Barceloně a Austrálie: specifikace D

Během druhého testu v Barceloně se objevila další verze zadního křídla, která na první pohled vypadá stejně, při bližším prozkoumání jsou však patrné změny v detailech. Horní část křídla je zcela nová, nové jsou bočnice s méně výrazným výřezem na horní straně a kratším žebrováním, což umožnilo prodloužit horní klapku.

D spec

Všechny změny maí za účel zvýšit přítlak. Nová specifikace také mechanikum poskytla více volnosti řpi nastavování úhlu náběhu  profilů, jelikož obsahuje dodatečné nastavovací otvory, jak je to patrné na vnější straně bočnic.

predni kridlo
S novým zadním přišlo v rámci zachování aerodynamického vyvážení také nové přední křídlo
(foto: Scuderia Ferrari)

Specifikace D přišla s novým předním křídlem pro vyšší přítlak, aby nebylo narušeno aerodynamické vyvážení monopostu.

 

Letošní snímky Ferrari najdete v naší galerii zde.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari F138: Vývoj zadního křídla od představení po Austrálii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 31.03.2013 13:12 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bianchi, Jules

Bianchi: Nejsme daleko od středu pole

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud