DISKUZE K ČLÁNKU Analýza: Proč se Ferrari nepodařilo okopírovat výfuky McLarenu a s čím se trápí?

Ferrari na počátku sezóny zdaleka zaostává za svými původními prohlášeními o útoku na titul. V Austrálii ani jeden vůz nepostoupil do závěrečné části kvalifikace. V čem spočívá trápení Ferrari a proč se mu nepodařilo okopírovat výfuky McLarenu, které jsou za současných pravidel tím nejlepším způsobem, jak získat zpět co nejvíce přítlaku na zádi?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Analýza: Proč se Ferrari nepodařilo okopírovat výfuky McLarenu a s čím se trápí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 06.05.2012 20:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» g0dlike (Hlasovalo 6 lidí) 22.03.2012 09:50
tak se omlouvám. Koukám, že vlákna už fungujou… »
» McMatej (Hlasovalo 6 lidí) 22.03.2012 12:57
Coanda efekt je když leješ dodu z láhve a leješ… »
» g0dlike (Hlasovali 5 lidé) 22.03.2012 13:11
04 koukám další věc k vyladění...a to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Tie prerábky musia stáť Ferrari maoland Tuším Ferrari cpe najviac peňazí do prerábok auta v tomto roku. Hold urobiť auto s "wau" efektom, nie je nijako lacné. 11

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 188.175.121.XXX
    Petře, šlo by pro registrované uživatele povolit soukromé zprávy? Určitě by bylo lepší třeba na drobnou chybku v článku upozornit mimo diskusi 04

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • fjenda

    89.24.91.XXX
    Pěkný článek, ale nesouhlasím s 1 věcí, konkrétně s výfuky McLarenu-toto řešení je postavené kolem toho, že na startu, kdy fýfukové plyny nejsou strhávány proudícím vzduchem, se díky jejich poloze zahřejí pneumatiky (a brzdy) a Jenson s Lewisem pak mají perfektní starty. Tento systém má ale 2 nevýhody: jistá ztráta v aerodynamice a možnost přehřívání pneumatik v závodech s vysokou teplotou. Takže s Vaším trvzením, že McLaren má nej. výfuky, bych byl opatrný...03

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 188.175.121.XXX
    dopoledne mi na win7/firefoxu 9.0.1 načítání diskuse úplně přestalo jet, házelo to prázdné bílé stránky, ale teď už všechno vypadá funkční 01

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ladys

    ladys

    85.160.39.XXX
    Diskuse Nefunguje od včera přihlášení přes Frefox,zkoušeno z WIN7 Firefox 11.0 a XP Firefox 3.3.8
    Psal jsem na kontakt redakce a e-mail se mi vrátil...
    Přivítal bych editaci příspěvků.
    Takovéto řazení příspěvků mi moc nevyhovuje. Snaha se cení 03

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000491

      uzivatel000491

      78.80.254.XXX
      Taky mam Win 7 a Firefox a prihalseni funguje. Zkus si kdyžtak vyčistit cookies, cache a tyhle blbiny...

      Řazení se dá přepnout v Moje nastavení je u každého formuláře pro přidání příspěvku odkaz.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Odokar

    XXX
    To je jenom zjednodušený pokus a ten úhel je tam skoro 180st proto se to odtrhává tak brzo.

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Coanda efekt je když leješ dodu z láhve a leješ ji pomalu, tak proud vody přilně k vnějšímu povrchu hrdla a teče po hrdle dolů. Když budeš lít prudším proudem, tak se to dít nebude.
    A to je to o čem píšu, rychlost proudění a odtrhávání proudu od obtékaného profilu.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Ale já prostě nevěřím, že to je ten hlavní a nejvýznamnější efekt. Coanda efekt viz [odkaz na stránku]

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Odokar

    XXX
    McMatej No vzhledem k tomu, že Henri Coanda to objevil na výstupu z tryskového motoru tak asi není důvod pochybovat, tam ty rychlosti menší nebudou, spíš naopak.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pepino

    XXX
    Nedá mi , abych s nepřipojil. Dříve jsm sledoval konkurenční web novy, ale musím uznat, že tento web se mi líbí čím dál více a více. Analýza, které dělá Petr jsou super. No a k tématu článku. Myslím, že Ferrari letos naprosto ulítlo a nebude mít šanci dohnat ostatní na špici. Víme, že Ferrari zaostává dnes o cca 1s na kolo na špičku. Pokud se nemýlím, tak špička bude vyvíjet nové díly, které zrychlí jejich auto o další desetiny každý závodní víkend. Takže ztráta, kterou Ferrari musí dohnat není jen 1s, ale možná až 2 sekundy, pokud se bavíme o změnách nutně provedených a vyvinutých u konkurence do VC Španělska. Z historie si nepamauji, že by některý tým dohnal během sezóny tak významnou ztrátu. No uvidíme. 11

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      XXX
      Nemohu souhlasit. Kdyby ztráta byla sekunda, tak Alonso před výjezdem SC musel ztrácet tak 50 sekund. Ztráta je možná v kvalifikaci, ale v závodě ztrácí Ferrari v rukou Alonsa tak možná dvě, tři desetinky na Red Bull. Na MCL kdo ví, ale o moc více to nebude.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • pepino

        XXX
        Mrkni na průběh velké ceny. Alonso po ukončení SC fáze v 41 kole stratil na špičku do konce závodu v 58 kole dalších 21,5 sekundy. Tedy za 27 kol 21,5 s. Což je tuším tak 0,8 s na kolo. Před SC fází Alonso byl až za Weberem, který měl myslím odstup cca 18 s na Buttona . Takže ta sekunda na kolo je myslím celkem OK.11

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Jo, ale to je pouze polopravda. Anonym už to vlastně řekl - Ferrari ztrácí rychlost s lehkým autem, tedy zejména v kvaldě. V první půlce závodu mu to jede docela dobře a ztrácí tak ty 2 desetinky. Takže to bude něco podobného jako loni, tam zase na konci závodu pravidelně ztráceli na tvrdších gumách.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • RoboCop

    XXX
    Tak je videt,ze na aute je nekolik dobrych myslenek,ktere ale bohuzel nefunguji tak jak si to inzenyri mysleli. Navic Ferrari vzdycky tezilo z testovani,proto jeste nemaji simulace na takove urovni,jak konkurence. Testovani je ted velmi omezene a tak Ferrari ve vyvoji ztraci. Ja ale doufam,ze se kluci rudi zvednou a nakonec svedou bitvu o titul. Drzim palce. Jinak paradni clanek01 Diky za nej.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Za článek samozřejmě palec na horu.Ale jinak jsem z toho volaký zmetený!

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonymous

    XXX
    dobrý článek

    Nasadíme výfuky a budeme to drtit. 14

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Odokar

    Odokar

    XXX
    Super analýza, akorát závěry jsou trochu na vodě. Pokud Ferrai věří, že jim započatá cesta přinese velkou výhodu jak v článku z úst vedení F několikrát zaznělo asi těžko budou předělávat auto podle vzoru McL. Jinak 01

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama