Caterham CT01: Technické specifikace

Petr Hlawiczka, 26. ledna 2012, 21:45 Google+

Jak vypadají obecné technické specifikace nového monopostu CT 01, které dnes zveřejnil Caterham?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 27.01. 14:37) Napište svůj názor
Caterham CT01

Caterham CT01 | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Monopost jsem popisoval již ve včerejším článku. Pozornost vzbudil především škaredý nos, jehož přední část je jakoby z jiného vozu - kvůli pravidlům se nachází o 75 mm níže. Zároveň je plytčí, snaží se dostat maximální množství vzduchu o vysoké energii proudícího od předního křídla k náběžné hraně spodní části podlahy.

Celkově je design CT01 mnohem agresivnější. Loni Red Bull u vozu RB7 zaujal velmi úzkými bočnicemi, ty nyní kopíruje Caterham. Vše nasvědčuje velmi dobré integraci KERSu a vysoké uspořádanosti dílů pod kapotou. Zmenšení letos umožňuje zákaz foukání, které zvyšovalo spotřebu - palivové nádrže proto budou moci být o něco menší.

Přední křídlo je jednoduché, pochází z loňského vozu. Do prvního závodu v Melbourne se zde dočkáme změny. Patrné je posunutí jeho nosníků více dozadu. Na zadním není patrný DRS mechanismu, je tedy možné, že bude ukryt v bočnicích - loni Caterham vůz představoval i s DRS.

Přepracován byl také ochranný oblouk, který bzl loni u vozu T128 rozdělený na dva vstupy, podobně jako Mercedes MGP W01. Nyní je otvor pro přívod vzduchu k motoru podstatně menší - menší odpor bude mít pozitivní vliv na aerodynamiku.

Kryt motoru se vzadu k převodovce plynule zužuje, nejsou v něm viditelné žádné chladící otvory. Koncovky výfuků jsou kryté kapotáží, těžko zatím říci, jak vysoko bude nasměrováno proudění horkých výfukových plynů. Caterham vzadu pochopitelně zůstal u zavěšení typu pull-rod, které je hodně podobné Red Bull - není divu, když je uchyceno ke stejné převodovce. Přední zavěšení využívá push-rod.

Krom převodovky od Red Bullu tým odebírá také hydraulické systémy a KERS. Osmiválcový motor RS27-2012 pochází z dílen Renault Sport F1. 

ct01

Rozměry

Rozvor: přes 3 000 mm
Celková délka: přibližně 5 m
Celková výška:
950 mm

Motor: Renault V8 RS27-2012

Materiál šasi: uhlíková vlákna
Přední zavěšení:
push-rod, uhlíková vlákna
Zadní zavěšení: pull-rod, uhlíková vlákna
Tlumiče: Penske & Multimatic

Řízení: Caterham F1 Team
Převodovka:
Red Bull Technology
KERS: Red Bull Technology
Spojka: AP

Brzdy
Kotouče:
Carbone Industrie nebo Hitco
Třmeny: AP
Destičky: Carbone Industrie nebo Hitco

ct01

Chladicí systém (radiátory, výměníky tepla): Caterham F1 Team
Vybavení kokpitu: MES
Bezpečnostní pásy: Schroth
Volant: Caterham F1 Team
Sedačka: Caterham F1 Team

Hasicí systém: FEV
Kola: BBS dle specifikace týmu Caterham F1 Team
Palivová nádrž: ATL
Dodavatel paliva: Total
Dodavatel maziva: různí

 

Srovnání s loňským vozem Lotus T128

srovnani
Boční pohled

iso
Isometrické srovnání

front
Srovnání zepředu


© Foto: Caterham F1

Loňský článek s představením Lotusu T128: zde.

Vytisknout

Diskuze: Caterham CT01: Technické specifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 27.01.2012 14:37 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham CT01

Foto: Caterham zveřejňuje další snímky svého nového vozu CT01

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud