DISKUZE K ČLÁNKU Ukončí změny výfuků v roce 2012 aerodynamickou nadvládu Red Bullu? Z čeho vůbec vyplývá?

Vozy Red Bullu již druhý rok vládnou závodním tratím Formule 1. Z čeho vyplývá jejich rychlost? Zlomí jim změny v oblasti výfuků příští rok vaz?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ukončí změny výfuků v roce 2012 aerodynamickou nadvládu Red Bullu? Z čeho vůbec vyplývá?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 11.10.2011 08:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 29.07.2011 08:03
Ano, letošní Red Bull je RB7, popisek pod… »
» rudej 38 let (Hlasovali 2 lidé) 27.07.2011 18:45
V článku mě překvapila informace, že Renault… »
» marCZous33 (Hlasovali 2 lidé) 27.07.2011 20:31
Kdyz vidim, jak AN rozvinul svou genialitu u RBR… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Díky za upozornění, upraveno.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    XXX
    mne sa zdá logické využiť sací efekt, ktorým sa vytváral podtlak pod autom na vysávanie vzduchu spoza chladičov a v dôsledku toho na zmenšenie prierezu bočníc. Buď vyústením oboch výfukov do tej veľkej diery čo mý RB vzadu, alebo do dvoch menších. Som zvedavý či to niekto využije.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000682

    uzivatel000682

    XXX
    Výfuky by nemali od sezóny 2012 ústiť tak, ako je to na prvom obrázku (teda 330 mm za osou zadných kolies). To bol pôvodný návrh, ale neprešiel, pretože niektoré tímy namietali, že môže stále ovplyvňovať tok vzduchu difúzorom.

    Od budúcej sezóny sa budú preto používať "periskopické" výfuky ústiace na hornom povrchu bočníc. [odkaz na stránku]

    [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar

    XXX
    Já si troufám tvrdit že RedBull vládne už tři roky, i v roce 2009 kdy vyhrál Brawn GP byl RedBull nepochybně bnejrychlwejším vozem, minimálně od 7 závodu sezony. Takže jen o výfucích to nebude, ten rozdíl je v hlavním konstruktérovi.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Ja to počítal takto: polovinu sezóny 2009, sezónu 2010 a polovinu 2011 = 2 roky.
      Samozřejmě to není jen o výfucích, ale o celkové filozofii vozu (viz celý článek).

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar

        XXX
        Ano takto máš nepochybně pravdu, i když podle mě měl RedBull už na začátku sezona špičkovou koncepci, celkově aerodinamicky nejlepší a brzdila ho pouze absence dvojitého difuzoru, a vlastně jak v Melbourne tak tuším i v Turecku byl Brawnu velmi dobrým soupeřem, Brawn naopak v momentě kdy konkurence doplnila dvojitý difuzor tak se stal celkem průměrným vozem někde na hranici 7-10 místa a teprve v závěru sezony se zvednul a byl schopen bojovat o pozice na stupních vítězů. Jinak dobrý článek, konečně jako vždy. 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama