Difuzor a chlazení Mercedesu MGP W02

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 23. února 2011, 09:30 Google+

V článku zaměřeném na techniku se dnes podíváme na monopost Mercedes MGP W02. Krom jeho výkonnosti tým také během testů trápilo přehřívání. Jak je chlazení a zadní část tohoto vozu řešena?

Počet komentářů:  26 komentářů (Poslední 24.02. 09:13) Napište svůj názor
Mercedes MGP W02

Mercedes MGP W02 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Výkonnostně zatím na špici Mercedes nepatří, tým si však hodně slibuje od rozsáhlých vylepšení, která původně byla připravována pro Velkou cenu Bahrajnu. Byť tým nehovoří o B-specifikaci vozu, záď bude výrazně upravena a spekuluje se také o vyústění výfuků v přední části bočnic.

zad

1. Výfuk
2. Diferenciál
3. Chladicí otvory
4. Pull-rod

Týmy museli letos kvůli novým pravidlům zakazujícím dvojité difuzory zcela přepracovat zadní část: difuzor a využívání horkých výfukových plynů ke zvýšení přítlaku. Mercedes ve snaze minimalizovat dopad pravidel na množství přítlaku podstatně zeštíhlil zadní část vozu, aby tudy umožnil čistější proudění vzduchu.

Tým z Brackley rovněž změnil systém zadního zavěšení: z push-rodu přešel na pull-rod. Výfuky jsou umístěny těsně nad podlahou a směřují ven, směrem k okrajům difuzoru, kudy se pak horké plyny dostávají do prostoru za difuzorem. Podobné řešení zatím pozorujeme také u Red Bullu, Sauber se naopak snaží více využívat otvor pro startér.

shora
Sklon poloos vlivem diferenciálu umístěného více vpředu (také bod č. 5 na nákresu úplně dole)

Hnací poloosy jsou na rozdíl od extrémního řešení Williamsu zcela vodorovné. Mercedes W02 je vůz s nejkratším rozvorem ve startovním poli, diferenciál je proto posunut dopředu, čemuž také musely být poloosy přizpůsobeny.

otvory_velke

Kapotáž těsně obepíná veškeré interní mechanické součástky jako kůže. Mercedes sáhl po dodatečném žebrování na zádi, jediný oválný otvor uprostřed nad zadním světlem  nestíhal během testů odvádět všechno teplo a vůz se přehříval. Na zádi byly patrné některé zoxidované části vlivem nadměrného tepla. Tým proto již v Jerezu vyzkoušel otevřít horní stranu bočnic.

otvory_asymetricke

Tým vyzkoušel také asymetrickou konfiguraci těchto otvorů - pravá část obsahovala velký výřez v bočnicích, zatímco levá pouze drobný otvor za kokpitem. Chladič oleje se proto bude zřejmě nacházet uvnitř v pravé bočnici.

Difuzor
Všechny difuzory musí být letos jednopatrové. Mercedes obsahuje dva druhy vertikálních prvků různé velikosti (3). Ty dělí proudění vzduchu do dvou bočních kanálů (1) a centrální části (2). Ta je o něco širší, aby mohlo vzduch z pod střední části vozu, kde se nachází rovná dřevěná deska, proudit rychleji a zvyšovat tak přítlak.


(nákres: bar555 - formula1techandart.files.wordpress.com)

Horní i boční strana difuzoru obsahuje širokou Gurneyho klapku. Uprostřed se ještě nachází otvor pro startér motoru (4), který je letošními pravidly po loňském upřesnění v průběhu sezóny ještě přesněji definován: nesmí zabírat větší plochu než 3500 mm2 (při promítnutí na samotný jeho povrch) a žádná část otvoru nesmí být od sebe vzdálena více než 100 mm (viz článek 3.12.7 technických pravidel). Nad ním je Gurneyho klapka ještě širší (6).

Vytisknout

Diskuze: Difuzor a chlazení Mercedesu MGP W02

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 24.02.2011 09:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 26 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Haug: "Mercedes vás může překvapit"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud