Frank Williams doufá, že se s ním znovu vrátí na vrchol. Loni britský tým skončil v šampionátu na šestém místě, což je jeho nejlepším výsledkem od roku 2007. Letos by ale rád dosáhl víc a chtěl by bojovat o umístění na bedně.
"Naší ambicí je vrátit se do čela startovního roštu. Víme, že to nebude jednoduché, ale doufáme, že toto auto nás dostane blíže k vedoucím týmům, než tomu bylo v roce 2010," uvádí Williams.
Technický ředitel Sam Michael volil rovněž optimistický tón: "Pokud nezačne testování, nikdy nevíte, jak si proti konkurenci povedete, ale jsme optimisty. Myslíme si, že tohle je dobrý vůz, lepší obrázek si však budeme moci udělat až během několika týdnů.
Návrhování tohoto vozu bylo docela příjemné. Zlepšili jsme způsob naši práce větší komunikací mezi mechanickým a aerodynamickým oddělením, což vedlo k vylepšení rozhodovacích procesů. Umožnilo nám to zvýšit čas pro optimalizaci každé části vozu."
FW33 první den testů ve Valencii v akci
O KERSu, který si pro nový vůz vyrobil Williams sám, Michael prozradil: "Dotankovávání není povoleno, tak se jeho umístění nyní změnilo. Náš systém KERS je celý uvnitř ochranné buňky vozu, pod palivovou nádrží, protože jsme nechtěli narušit bočnice kvůli aerodynamiky. V důsledku toho je vůz je delší než loni, ale výhody převyšují negativa. Předkpokládáme-li, že jste na hmotnostním limitu, nemá KERS žádné stinné stránky - dává vám 0,3 sec na kolo a také lepší starty."
Na pull-rod po vzoru Red Bullu letos přechází Lotus, Renaultu a také Williams - ten ovšem s velice chytrým řešením, velmi nízko umístěné, horní závěsy uchycené k pilíři zadního křídla
S novým autem dnes od 10 hod ve Valencii jezdil Rubens Barrichello, zítra se v něm vystřídá s Pastorem Maldonadem.
Technické informace
- šasi: monokok z karbonové epoxidové pryskyřice, voštinová kompozitní struktura vyhovující požadavkům FIA s ohledem na pevnost a nárazuvzdornost
- přední zavěšení: z uhlíkových vláken, dvojité závěsy, pushrod aktivující pružiny a zkrutnou vzpěru
- zadní zavěšení: dvojité závěsy a pull-rod aktivující pružiny a zkrutnou vzpěru
- převodovka: sedmirychlostní (+ zpátečka) poloautomatická Williams F1, elektro-hydraulické řazení
- spojka: karbonová lamelová
- tlumiče: Williams F1
- kola: RAYS, kovaný hořčík
- kola: Pirelli (šířka: 325 mm vpředu, 375 mm vzadu)
- brzdový systém: šestipístkové třmeny, karbonové kotouče a destičky
- řízení: Williams s posilovačem
- palivový systém: kevlarem zesílená pryžová nádrž
- elektronické systémy: standardní elektronická řídící jednotka FIA
- chladicí systém: hliníkové radiátory pro chlazení oleje, vody a převodovky
- hmotnost 640 kg včetně pilota, kamery a závaží
- kokpit: šestibodové bezpečnostní pásy, 75mm pásy přes ramena a HANS systém, odnímatelná
anatomicky tvarovaná sedačka z uhlíkových vláken
- rozměry: celková šířka - 1800 mm
Motor: Cosworth 2,4l V8 90
- pneumatické ovládání ventilů
- systémy řízení vstřiku paliva a zapalování: Cosworth
- blok motoru a písty: hliník
- kliková křídel: ocel
- ojnice: titan