Ferrari F10 - Změny provedené na voze v Německu a v Maďarsku

Michalis K. / Petr Hlawiczka, 1. září 2010, 16:00 Google+

Italská stáj zažila ve dvou závodech na Hockenheimringu a na Hungaroringu bodové žně a konečně sklidila ovoce v podobě 73 bodů za svou tvrdou práci a vyšší konkurenceschopnost. Více si ze dvou po sobě jdoucích závodech díky novému bodovém systému ještě nikdy neodvezla. Co se během nich změnilo na monopostu F10?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 02.09. 06:25) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Německo – změny od Silverstone

f10_ger_side

1. Přepracované přední křídlo
2. Další úprava výfukového potrubí
3. Zadní podlaha – zdvojení otvoru pro lepší proudění vzduchu k difuzoru
4. Modifikace difuzoru
5. Nové mapování motoru kvůli lepšímu využití horkých výfukových plynů v oblasti difuzoru

Přední křídlo
FW_Ger

Bočnice předního křídla jsou odlišně tvarovány. Zakončení je více prohnuté, spodní část je rovněž vyboulenější (směrem ven) kvůli rozšíření proudu vzduchu, zvětšení jeho množství, které se dostává pod křídlo s cílem zvýšit přítlak na přídi.

Zadní část vozu

Oproti Silverstonu byly výfuky zboku vykrojeny a během volných tréninků se v zadní části podlahy objevila také kovová ochrana proti přehřívání. V závodě ji ale kvůli snížení hmotnosti a lepšímu vyvážení nahradil tenký kryt z uhlíkových vláken.

Dodatečný otvor v zadní části podlahy


Ferrari použilo podlahu s dvojicí otvorů v podlaze za sebou v oblasti zadních kol místo dřívějšího jednoho. Cílem této úpravy je zvýšit množství vzduchu proudícího k bočním kanálům difuzoru.

Difuzor
f10_ger_diffuser

Svislé boční kanály jsou nyní prohnuty více dovnitř, aby se dostalo více prostoru horkým výfukovým plynům na zádi v zájmu zvýšení přítlaku díky nové filozofii zakončení výfukového potrubí.

 

Maďarsko – změny od Německa

F10_Hun_side

1. Úpravy pohyblivé části předního křídla
2. Odebrání systému F-kanálu
3. Úprava zadní části vozu a chlazení kvůli odstranění F-kanálu
4. Výřezy navíc ve spodní části krytu motoru s ohledem na lepší chlazení vozu, Gurneyho klapka na
   zadní straně krytu výfuků
5. Otestování žebrování po stranách kokpitu ve snaze zvýšit efektivitu chlazení (pouze v pátečních trénincích)

Přední křídlo
Hun_FW

Vyboulenina v bočnici, v níž se ukrývaly součástí mechanismu pro změnu polohy klapky předního křídla, v Maďarsku zmizela. Poprvé se objevila v Silverstone na novém křídle obsahujícím tři profily. Ferrari tedy sáhlo k další změně v mechanismu ovládajícímu náklon klapek.

Změny na zádi
Tým zvětšil zadní centrální otvor a pro lepší chladící účinek na horkém Hungaroringu a přidal další vykrojení směrem vzhůru.

f10_hun_cooling

Bočnic v oblasti výfuků bylo dále zakončeny Gurneyho klapkou, která urychluje proudění vzduchu na zádi a dochází tak k lepšímu odvodu tepla.

Zadní křídlo po odstranění F-kanálu
I přesto, že Hungaroring se z hlediska potřeby vysokého přítlaku velmi podobá Monaku, Ferrari zkoušelo F-kanál s jeho možným nasazením do závodu, zatímco v Monaku jej jasně škrtlo již před závodním víkendem.

F10_Hun_RW

Důvodem může být to, že F-kanál přispívá ke zvýšení maximální rychlost na poměrně dlouhé cílové rovince na Hungaroringu, na jejímž konci se také nachází jediné vhodné místo pro předjíždění. Nakonec se však Scuderia rozhodla závodit bez něj, k čemuž možná přispěly  také problémy s vysokými teplotami pod kapotou - při použití F-kanálu by nemohli použít větší otvory v  její zadní horní části (viz výše).

F10_Hun_RW2

Vytisknout

Diskuze: Ferrari F10 - Změny provedené na voze v Německu a v Maďarsku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 02.09.2010 06:25 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Belgie: Kdo si oproti kvalifikaci během závodu nejvíce polepšil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud