DISKUZE K ČLÁNKU Systém pro změnu světlé výšky - jak by mohl fungovat?

Vlivem zákazu tankování musí vozy do závodu nastupovat s plnými nádržemi, při kvalifikaci ovšem jezdí s prázdnými vozy. Tato disproporce přesahující 150 kg má výrazný vliv na světlou výšku a fungování aerodynamiky, značně totiž redukuje přísavný efekt pod vozem. Změny v nastavení zavěšení ovšem mezi kvalifikací a závodem nejsou povoleny. Jak z toho ven? Red Bull to ví zřejmě lépe, než ostatní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Systém pro změnu světlé výšky - jak by mohl fungovat?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 14.04.2010 07:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 08.04.2010 15:16
Nemyslel jsem to tak, že by měl pull-rod i… »
» uzivatel000156 (Hlasoval 1 člověk) 09.04.2010 07:43
S ubývajúcim palivom sa RB dvíha, alebo je stále… »
» g0dlike (Hlasoval 1 člověk) 09.04.2010 08:52
qwertz: kdyby se měl monopost s ubývajícím… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    ... no, uvidíme ... 04

    načo máme fotografov na tých VC ? treba, nech fotia to, čo nás zaujíma .... 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Ferrari svuj system pro zmenu svetle vysky ma od pocatku - jedna se o mechanicky system, diky kteremu ji mohou jednoduchym zasahem v boxech mechanici zmenit. Jsem zvedav, s cim prijde McLaren v Cine.

    Jinak v F1 je celkem bezne, ze se jde na samou hranici pravidel a obcas i kousek za ni. Jestli Red Bull v prvnich trech zavodech vyuzil nejakeu sedou oblast pravidel ci je dokonce porusoval (coz se nepotvrdilo), tak mu to holt proslo - moc bodu na tom vsak diky nespolehlivosti nevydelal (ale pravda, mohl).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hakki Sr.

    XXX
    Uvidíme, s čím príde McLaren/Ferrari najbližšie ...

    Osobne neverím tomu, že RB hrá (hral)čestnú hru ... 18

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Nebo nic nemusi eliminovat ani nebudou mit nic zakazane - treba to zkratka souvisi s charakteristikou jejich vozu (generuje vetsi aerodynamicky pritlak nez auta konkurence) a doladuji to tlakem pneumatik. 03

    Po upresneni FIA jiz zrejme neprichazeji v uvahu ani ty hratky s teplotou plynu. 17

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hakki Sr.

    XXX
    nemyslím si, žeby to bolo to pravé. evidentne hmotnostný tlmič ... 04

    nemyslím si však, žeby to mohla byť aj v nastavení podlahy. to je tiež zakázane, ak viem ...

    myslím si, že to buď už v RB eliminovali, alebo to budú mať zakázane ...
    (podobne ako spätné zrkadielka u Ferrari a neskôr u ďalších týmov ...)

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Uther009

    XXX
    velmi pěkný článek, děkuji 01

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Rock_Shock

    XXX
    no pride mi to jako nejchytrejsi vysvetleni 01 01, pokud RB nekeca ze v aute nic navic nema 14

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    mugabe
    to by nešlo, bola by to pohyblivá aerodynamická záležitosť, ktorú McLaren nemá.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mugabe

    XXX
    Napadlo někoho, že RB vůbec nemusí měmit nastavení tlumičů a vlastně ani výšku posazení šasi nad vozovkou? Co když j možné v monopostu hýbat samotnou podlahou vozu? a když se to nesmí dít automaticky, může to být rukou/ nohou pilota, jako v případě Fkanálu...

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Pohyblivá podlaha podle mě ne, to už by rovnou mohl pilot nějak nastavovat zavěšení (pominu-li, že taková podlaha není povolená).

      Red Bull možná používá jen chytré nastavení (pomalejší odskok tlumiče při lehkém voze) či uchycení tlumičů.

      Zaujala mě běžně dostupná věc používaná u osobních automobilů, která s touto problematikou souvisí - Nivomat:
      [odkaz na stránku]

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    Práve o to mi ide - či to šolichá výšku behom závodu, alebo len pred ním..

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • g0dlike

    g0dlike

    XXX
    qwertz: kdyby se měl monopost s ubývajícím palivem zvedat, tak by to tak nějak ztrácelo smysl, nemyslíš?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Za normálních okolností se zvedá, protože se s ubývajícím palivem odlehčuje o více než 150 kg, což je přibližně čtvrtina minimální povolené hmotnosti monopostu (tedy dost).
      Pokud nějaký systém, který má vliv na světlou výšku monopostu i během závodu, Red Bull opravdu má (zatím se to nepotvrdilo), pak by jeho účelem bylo tento úbytek hmotnosti a s tím související zdvih eliminovat, takže by výška po celou dobu měla zůstávat zhruba stejná (popř. jen minimálně stoupnout).

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000156

    uzivatel000156

    XXX
    S ubývajúcim palivom sa RB dvíha, alebo je stále rovnako pričapený?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Reg36

    XXX
    Aha, děkuji za názorné vysvětlení 01

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Kdysi jsem o tom neco sepsal, zde je alespoň obrázek:
    [odkaz na stránku]
    pull-rod = tažná tyč vs. push-rod

    Všimněte si geometrie zavěšení. Zjednodušeně řečeno: při nárazu je pružina u push-rodu stlačována, u pull-rodu tažena (pull-rod tedy funguje na opačném principu jako push-rod).
    Pull-rod používá pouze Red-Bull (a Toro Rosso) na zadní napravě (všichni ostatní zůstali u zavěšení typu push-rod).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Reg36

    XXX
    A jaký je prosím rozdíl mezi pushrod a pullrod?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kvak

    XXX
    Jen kapku opravím: RB má ve předu pushrod, pullrod má jen vzadu

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Nemyslel jsem to tak, že by měl pull-rod i vpředu (z toho obrázku to jde ostatně jasně vidět).
      Ale raději to upravím, díky.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Reg36

    XXX
    Díky za zajímavý článek, teď už alespoň tuším, co hýbe současnou f104

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama