DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Vettelem: Renault byl ve foukání nejlepší, na úspěchy se moc brzo zapomíná

Sebastian Vettel hovoří o své sezóně s Ferrari, stavu šampionátu i o svém odchodu z Red Bullu. Vyjadřuje se také na adresu jejich končícího partnerství s Renaultem, na který má dobré vzpomínky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozhovor s Vettelem: Renault byl ve foukání nejlepší, na úspěchy se moc brzo zapomíná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 21.09.2015 11:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 13 lidí) 18.09.2015 11:07
01 01 01 Sebastian jednou-dvoma vetami… »
» Alfred (Hlasovalo 10 lidí) 18.09.2015 19:51
Jestli budou ne tom s motory Ferrari lépe se… »
» Alfred (Hlasovalo 9 lidí) 18.09.2015 18:34
No právě...Tady jde spíš o to, že když vyhrávali,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Nikita19

    Nikita19

    188.122.196.XXX
    Vettlela moc nemusím, ale s jeho názorem na Renault plně souhlasím! Všechno "zvoral" Red Bull. Místo, aby se snažil ve spolupráci s Renoultem vyvíjet nový motor, tak jen brečel jak to je všechno špatné. Ať se podívají na historii Renaultu ve Formuli1. 11

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.80.165.XXX
    01 01 01 Sebastian jednou-dvoma vetami nadherne spláchol to nespocetne mnozstvo demagogii a blábolov na adresu Renaultu... 03

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Alfred

      Alfred

      78.41.168.XXX
      Spláchol? Možná, ale i sebe....Loni mluvil poněkud jinak a dost možná to byl právě on, kdo zapoměl jako první. Podobně jako když mluvil u bučících fanoušcích, kteří asi dle něj v mikrobusu obráželi všechny závody a kterým se letos v Monze podbízel tak, že to vypadalo jako by ten závod snad vyhrál, nebo co.
      19

      + 8 / − 12

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        195.80.165.XXX
        Vettel to tusim az tak nerozmazaval tusim, sice bol frustrovany ale... (mozno sa mylim)

        To jeden iny vysoko postaveny clen je predseda propagandistickej uderky v RB, co piští večne aj ked sme o 1s na kolo lepsi... Asi netreba dlho rozmyslat koho myslim. 03

        + 8 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Jak? Někdo popíral, že byl do roku 2013 Renault na špici? 03

      + 3 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        195.80.165.XXX
        Ano. Kazdy. 04 Kazdy kto (u)veril Helmutovym demagogiam. 03

        + 6 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Hmm, jsem z toho každou chvíli obviňován (že Helmutovi všechno baštím), ale nikdy jsem kvalitu motorů Renault do konce roku 2013 nepopíral. A ani jsem nikde nezaznamenal (možná mi to uniklo), že by Marko TEHDEJŠÍ motor kritizoval. 03

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            No právě...Tady jde spíš o to, že když vyhrávali, tak Renault nechválil byť jen vzdáleně v takové míře v jaké jej teď kritizuje - a to nejen Marko, který stěží do medií pouští něco co by se nejvyššímu vedení týmu nelíbilo, spíš naopak. To je prostě fakt - tehdy, když vítězili o Renaultu takřka nebylo slyšet a teď, když nevítězí de facto již druhou sezonu s vlastním dodavatelem přes media takřka dennodenně válčí. Jestli je Red Bull momentálně v slepé uličce a výhledově bez motoru, tak nejspíš jen skliízí co zaseli.

            + 9 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Nevím, neměřil jsem počet pozitivních a negativních komentářů vůči motorům tehdy a teď. Faktem je, že tehdy byl motor srovnatelný s konkurencí. V něčem lepší, v něčem horší než konkurence, ale nijak nevynikal pozitivně ani negativně. Nebyl důvod se klanět Renaultu, protože nebyl to hlavní, co dělalo z RB vítězný vůz. Zatímco poslední 2 sezony je celkem jasné, že je zásadním problémem, proč je RB víceméně průměrný vůz.
              Že Renault nebylo vidět rozhodně nesouhlasím. Několil let bylo vidět téměř denně reklamy na jejich vozy s dodatkem, že jsou poháněné technologií F1 a jsou mistry světa. A že neměli obrovský nápis Renault na kapotě vozu RB? Asi nebyl nápad RB dát tam nápis Infiniti. 03
              Nevím, jestli je RB ve slepé uličce. Podle mne teď už ne. Ve slepé uličce byl doteď. Nedávalo smysl dávat do F1 jeden z největších balíků peněz a mít z toho průměrný vůz. Ať už skončí nebo pojedou s Ferrari pod kapotou, oboje je lepší než momentální stav. 04

              + 4 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                78.41.168.XXX
                Jestli budou ne tom s motory Ferrari lépe se myslím ještě ukáže, nicméně u Ferrari letos skáčou takřka ke stropu jak se jim vede skvěle - a to se jim nevede o moc líp než loni Red Bullu...
                A jestli doteď cpeskovali Renault ať jim postaví motor pro jejich vlastní šasi, tak s Ferrari motorem si mohou nechat zajít chuť předem, protože doteď to byl de facto pro Renault tovární tým a ve spojení s Maranellem bude takovému vztahu konec. Nemluvě o tom, že Renault támhle, Renault tady, RB "béčko" Toro Rosso má tentýž motor a tak nějak mnohdy zajede lépe než mateřský tým.
                Jinak je zajímavé že Renault zatím neminul ani jeden z vývojových tokenů, které zbyly týmům po zimních testech. Jestli si je škudlili pro konstrukční změny pro zástavbu do šasi vlastního továrního týmu i když zatím jen hypotetického, tak bych na tvém místě s hodnocením jak na tom bude Hornerova fun parta příští sezonu/y raději posečkal.

                + 10 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Uvidíme. Je těžké hodnotit, kde by byl RB momentálně s motory Ferrari. Ale je celkem evidentní, že hůř by na tom nebyli. Výsledky STR na tom nic nemění.
                  A žetony u Renaultu? No jestli nebude třeba právě problém v tom, že RB potřebuje dohnat výkon a pánové od Renaultu se nějak neobtěžují investovat nějaké žetony do zlepšení. Jestli je vůbec použijí, nebo úplně odejdou snad brzy zjistíme. Každopádně čekat, jestli se za několik let Renault na ostatní dotáhne si ekonomicky fungující tým dovolit nemůže. 03

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                178.41.122.XXX
                Pocet pozitivnych si nemusel merat, ziadne neboli 03 (teda 02) - resp. uz vtedy ten uspech bol "len zasluha RedBullu", nie "RedBullu/Renaultu" ale "len RedBullu"...
                Zato negativ bolo hromadu aj za tej ery "okamzite", ked nahodou sa nieco pototo...
                Viem, ze ho nemas rad, ale prosim nechcem od Teba pocut, ze nevies "co" uz v tej dobe vytruboval ten Váš dedula Helmut po mediach - XY krat sa do nich navazal a ponizoval... Ale nechajme to.

                Teraz pride to podstatne a uz velakrat povedane:

                Co robilo podla Teba "vítězný vůz" z RedBullu?

                Je velmi otazne, ci by aj bez Renaultu dokazal RedBull to iste.(?) Ze by to dokazal s "ktorymkolvek" motorom je tak uplne "hodne" demagoga Helmuta!!! 03

                Odpoved neni vobec jednoznačná - dokonca si dovolim tvrdit, ze to vsetko bude trosku inak ako sa za roky zauzivalo:
                1. Renault priniesol RedBullu (daroval "zadarmo"! to co vymysleli este v materskom teame pre svoj projekt!) rezimy/mapy, ktore predtym nikto nepouzival! A boli schopny to vyborne vyuzit vo svoj (spolocny) drvivy naskok!
                2. Ked niekto tvrdi, ze s "akymkolvek", tak je uplne mimo!
                Mercedes neskor zvladal tuto technologiu docela slusne, akurat nevedel si rady s niecim !velmi podstatnym!, co RedBull doslova "!ZACHRANILO!" v strede jednej "bajnej" sezony - no tipni si "co to je"? 12
                3. Ferrari (ani autu ani motoru) to vobec neslo! Nejake vysledky (rezimy/mapy) mali ale nejak to proste nevedeli "skompletizovat" a mali aj ine problemy (v "tychto" rezimoch)!
                4. Cosworth netreba vobec rozoberat - ti mali dost svojich problemov, ze fukanie bolo to posledne, co by mali nejak vazne rozvijat... Mali problem s väcsou "degradaciou vykonu" oproti R, F, MB a fukanie to este zhorsovalo... Williams by vedel porozpravat.

                Este mas pocit, ze "len" RedBull je strojcom "všeho šťastia" v F1? 03 Ze "len" ich zazracne šasi a aerodynamika mala zasluhu na 4. tituloch?

                Alebo este raz - polozme si znova otazku - sme si isty, ze by bol RedBull schopny postavit vobec "taky" aeropack s hocikym dalsim - tak ako s Renaultom? Existoval by vobec "takto" postaveny koncept bez Renaultu?

                Zamerne nespominam niektore dalsie "featury" co im Renault "s prstom v nose" dokazal naservirovat.
                Superi boli z toho uz uplne "chorí", ako ich niejak nedokazu pribrzdit...! 03
                Analogiou je dnesny Mercedes - jednoducho su s pohonom najdalej (aj pracuju na nom najdlhsie zo vsetkych)!

                S tym Infiniti - Renault-Nissan sa rozhodli, ze treba propagovat Infiniti tak bolo Infiniti. To ale je len reklama a nema nic spolocne ani nemeni nic na tom, ze papaláši od Vás sa o Renaulte bud (takticky?) nezmienovali, a ak, tak len ked sa nieco pokazilo. 02
                Takze nehrajme sa tu na nejaky "team spirit" ked to ani ziadny "spirit" nikdy nebol...

                P.S.: uz vies co som myslel na konci bodu 2.?
                Ak nie, tak... jednoducho len ver tomu, ze po hnusnej zakulisnej intervencii (na podnet trojcipych) by v Silverstone uz velka vyhoda RB (bez Renaultu) bola zrejme "ta-tam"...!

                Fakt posledna vec - tie posledne dve vety snad nemozes mysliet vazne...?!
                Obrovske baliky penazi sype nielen RedBull a uspech nikde (co by za neuspech RB dal taky McLaren...). To tu vzdy bolo a bude - niekto musi prehrat. Prehrali dvakrat po sebe - dokonca min. rok "prehrali" tak, ze boli na "blbom druhom mieste" 12 a snad niekto okamzite "bali"...?! Kvoli comu tu je vlastne RB? Len kvoli marketingu? Ci aj "kvoli sportu"?
                Omnoho viac ma udivuje, ze Ty(!) napises, ze aj alternativa "odist z F1" je lepsi....

                + 6 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  -Nepamatuju co ten "můj dědula" měl proti motorům Renault před rokem 2014. Můžeš mi osvěžit paměť?
                  -Co podle mně dělalo RB vítězným? Newey. Motory byly velmi podobných parametrů a šasi bylo to, v čem RB vynikal. Hlavně, ne pouze!!!!!!!!!
                  -Nikde jsem nepsal, že by RB s kterýmkoliv dodavatelem získal TO SAMÉ. Byla by to stejná demagogie, jako říkat, že jsem toto tvrdil. Jestli by získali s jiným motorem tituly 2, nebo 5 si netroufám odhanout. Ale na špici by byli.
                  K dodavatelům:
                  -Renault. Ano mapy měl asi nejlepší, zato mu chybělo něco na výkonu. A mapy dodávaly i ostatní výrobci. Není to patent Renaultu.
                  -Mercedes. Evidentně s ním šlo tituly získat, když s ním vyhrál Brawn a v jednu dobu byl s ním pod kapotou Mclaren nejrychlejším vozem. Že se pak rozhodli překopat nejlepší vůz a ze špičky vypadli není jistě vinou stejného motoru.
                  -Ferrari. Po dva roky byli velmi vyrovnaným soupeřem RB. Proč máš tedy pocit, že jejich motor byl horší než Renaultu? Zvlášť, když jejich motor zvlášť vynikal na tratích, kde byl potřeba výkon.
                  -Coswort. Ano, tam se shodneme. S tím by to měli hodně těžké.

                  -Kde jsem psal něco o "strůjcem všeho štěstí"? Kde jsem psal, že na titulech mělo zásluhu jen ŠASI??? Promiň, ale tohle není demagogie? Rozdíl mezi "nebyl hlavním důvodem úspěchů" a "neměl vůbec žádný vliv na úspěchy" je celkem zřetelný. Pokud rozdíl mezi tím nevidíš, pak celkem chápu, že každou kritiku evidentně nekonkurenceschopného motoru vnímáš jako podrazy, pomluvy, propagandu atd. A pak chápu, že máš pocit, že RB dával za své neúspěchy vinu POUZE Renaultu.
                  -Ne nejsem si jistý. Ale když dokázalo mít dobrý balík Ferrari nebo Mclaren, netuším, proč by nemohl mít i RB dobrý balík s jiným motorem. Ty víš proč?
                  -Ano Renault měl své výhody i nevýhody, jak jsem psal.
                  -Renault měl svůj důvod dát tam Infinity. Ale nechápu pak stížnosti na nedostatek reklamy Renaultu. Já si pamatuju, že se pochvalně o motorech zmiňovali. Tehdy! Že si to nepamatuješ je podle tvých vyjádření celkem logické.
                  -Neříkej, že jsi také zastánce Odinovy teorie, že v Silverstone to zorganizoval celé RB. To je fakt hodně velký úlet. 03
                  -Myslím je naprosto vážně. Pokud tým dává jeden z největších balíků peněz a dosahuje průměrné výsledky, pak má 2 řešení. Buď něco radikálně změnit, nebo to zabalit. Dávat stovky milionů dolarů do něčeho, co nepřinese prakticky žádnou reklamu je ekonomická sebevražda. A můžeš si o Mateschitzovi myslet co chceš, ale idiot to není. Stejně se v pododné situaci zachovali Toyota, Honda a BMW. A to jsou proti RB obrovský giganti.

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • erdedy

                    erdedy

                    78.99.182.XXX
                    V prvom rade - sorry, mozno som to nenapisal uplne "košér" a zrejme to vyzeralo, ze utocim len na Teba. Nie neutocim, utocim na "vseobecny" nazor, co RB (presnejsie Helmut) "zasial".
                    A nejednalo sa mi v povodnom prispevku o "novu eru" ale "staru" (v novej ere sme si to uz tiez vysvetlili niekolko krat).

                    Ale spät k veci:
                    Váš dedula ma v naplni prace šíriť demagogie a to aj robi! Evidentne dobre, lebo po jeho kampani sa zrazu z Renaultu stalo meno "neuspechu".
                    V novej ere samozrejme - tu sice Renault nedodal spickovy material, tak nespokojnost je na mieste len by to chcelo este vysvetlit od RB preco su raz tovarny za tyzden zas niesu, potom zasa su a spolupracuju aj na motore, potom (ked to stale nieje dobre) zas niesu a tak furt dokola.
                    Tato sezona - od zaciatku tu pocuvame aky je ten Rencek priserny, ked im niekto konecne da zasadnu otazku "preco sa teda STR na nich nejako podozrivo chytá", tak priznaju, ze "ano aj my mame problem so sasi"... Preco teda od zaciatku pocuvame, ze cely problem je "len v motore"? Nevidim a ani nevidel som v ich vyjadreniach nikdy ziadnu rovnovahu - demagogia strieda demagogiu.

                    Osviezim Ti pamät aj k rokom o ktorych som (povodne) hovoril 2010-13:
                    Namatkou - neni tak davno, ked sa Helmut pustil do Renaultu (tusim v Korei), ked Sebovi vybuchol motor.
                    Neskor sa ukazalo, ze mu ho v kvalde poriadne "poštelovali" v kvalifikačnom mode - ta sekunda na kolo (v kvalde) bola väcsinou Vettel 50% / kval. rezim(ine mapy) 50%. "Poštelovali" rozumej "dali mu poriadne napapať", v pripade Korei ale "viac ako inkokedy".
                    Nebolo tajmostvom, ze ten režim enormne zaťažoval motor - toto už Helmut samozrejme neprizvukoval, ci vlastne ani (takticky?) nespomenul!
                    Miesto toho v prvom rade "spíčoval" Rencka do celeho sveta!
                    Takych pripadov bolo viac.

                    Dolezite k tomu je dodat nieco, co priamo suvisi s fukanim (mapami): tie "specialne" mapy su povodne urcene pre EBD su povodne Renaultu!!! Ostatni sa len dotahovali.
                    Mali vsak este jednu "vlastnost" (hlavne v ranej faze vyvoja) - znizovali max. vykon o nejake percenta - TO bola podstatna cast rozdielu max. vykonu (V8) Renaultu vs. Medved vs Ferrari!
                    Ale nejednalo sa len o max. vykon (to dobre vies) a tak diky zladeniu sasi/ero a motora zisky prevysili straty.
                    To viem ze nespochybnujes, zaroven vsak nesuhlasim so "vseobecnym nazorom", ze s ktorymkolvek motorom. Mozno, ale ci by to vobec existovalo... prip. v tej podobe...(?)
                    Urcite vsak viem, ze v okamihu ktorom popisujem v dalsom odstavci (Silverstone), by mal RB zrejme problemy.

                    Ad Silverstone - tu som vobec nemal na mysli problemy s gumami, to je ina tema.
                    Mal som na mysli "legendarnu" GP Silverstone, kde sa (na podnet MB) zakazalo pouzivat "off-throttle" fukanie (hot-blow)!
                    Nebudem tu zasa rozpisovat celu tu saskaren s tech. direktivami co sa vtedy odohrali ale stalo sa to, ze RedBull presnejsie RB-R aj po tych direktivach veselo fukali dalej (cold-blow). To je to, co MB (ani F) nezvladal/i!
                    Nema cenu to viac rozpisovat, to vsetko sme tu uz preberali x-krat.

                    Posledna vec - Matechitz neni ziadny vol a aj nasypal do sportu velke cisla, tu vsak ide o ine - po dvoch zbabranych sezonach (z toho v jednej to zbabrali az na 2. miesto) sa vzdava? Co je toto za pristup? Este inak- je to vobec o Matechitzovi? Neni to skor taka typicka bublina od "Vasho" dedulu?

                    A o "podobnej situacii" medzi RedBullom a Toyotou/Hondou/BMW sa vobec neda rozpravat - tych (ako vsetky automobilky) postihla kriza v plnej parade! Neviem ci toto je pripad RedBullu...(?)

                    + 3 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      -V pohode. S tebou se vždy diskutuje v pohodě a férově. Chápu, že to není útok na mne a stejně tak odpověď není útokem na tebe. 03
                      -Nevím, jestli je Renault jméno neúspěchu. Mám jen pocit, že každé vyjádření RB vnímáš nepřiměřeně ostře. Na motory byla a je kritika, jestli je jí moc nebo málo je hodně subjektivní. Každý to vnímáme jinak. Vyrovnanost STR sice dokazuje ne zrovna ideální LETOŠNÍ šasi a podíl několika desetin na ztrátě, ale nevysvětluje 2s ztráty na Mercedes. A proto je pro mne kritika oprávněná.
                      -Tyto vyjádření Helmuta si moc nevybavuju (tím něříkám, že nepadla). Otázka je, jestli si to zase nebereš k srdci víc, než bylo myšleno.
                      -Možná s tím foukáním Renault začal, ale první velký úspěch s tím měl Brawn-Mercedes. Nemají na to patent a ikdyž v TOMTO nakonec Renault nejspíš vynikal, neměly týmy s tímto motorem žádnou velkou převahu. A nepoháněl jen RB. Proto nemám pocit, že by RB bez Renaultu žádné úspěchy nepobíral. 03
                      -OK. Silverstone jsem pochopil blbě. Ano, bylo to nefér a podle mne to bylo mířeno na dominanci RB-Renault. Jen bych podotkl, že i bez foukání dosáhl RB na další tituly, což je pro mne indicie, že to foukání nebylo pro tituly RB zásadní.
                      -Kdyby šlo jen o 2 sezony, jistě by to Mateschitz skousl. Ale zatím není jediná indicie, že by Renault v následujících sezonách ztrátu dohnal. A mají čekat další 2 ztrátové roky, jestli nakonec to Renaultem skončit? Udělat to hned je podle mne rozumné.
                      -Máš pravdu, že tyto příklady ovlivnila krize. Ale i v dřívějších letech se méně úspěšné týmy stáhly z F1, protože sypaly balík peněz, který se nevrátil. Například BAR, Benetton, Jaguar, nebo motory Lamborghini, Yamaha, tuším Peugeot atd. Těch příkladů je hodně, stačí jen hledat. Když do toho sypeš "největší" balík, musíš mít vítězství. Jinak jdeš do červených čísel. To je prostě realita.

                      + 3 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • erdedy

                        erdedy

                        78.99.182.XXX
                        2s straty sice bol ale to bol aj u Ferrari. Ano tí sa zlepsili, Renault nie. Uvidime dalej, co sa stane s Medvedom, ked naraz (kvoli pneu?) stracaju. Odhadujem, ze sa nieco zmenilo a neni to motorom - chcem tym povedat, ze motor asi nebol nikdy tak prepríšerne silnejsi od zakaznikov a tiez nie od konkurentov (ze je silnejsi ale nepopieram). Uvidime, 1-1,5s je vela aj v SGP.

                        Pozor musim upresnit - Brawn nevitazil kvoli fukaniu EBD ale kvoli "Double-Difuzoru", to je nieco ine.
                        Teda pre RB bol EBD od zavedenia uplne zasadny. Ostatni a ani s R. motorom nemali tak dokonale vypracovany koncept, v tomto bol Newey daleko pred vsetkymi. 03

                        + 3 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Souhlasím. Ferrari mělo stejnou ztrátu a jejich motor byl na tom podobně. Jenže ti se letos výrazně zlepšili (utratili žetony) a to je to, co mi u Renaultu chybí.
                          Na Mercedes jsem také zvědavý, ale čekám, že to je jen přechodná záležitost. Možná na nějakých "horkých" závodech se to může opakovat. Stejně jako byl velký rozdíl mezi Austrálií a Malajsií.
                          Vím, že Brawn těžil s dvojitých difuzorů, které ovšem neměl sám (možná ze začátku nejlíp provedených). Podstatné je na tom to, že jejich účinnost je podmíněná dobrým foukáním. Takže i Mercedes foukat uměl.

                          + 2 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Alfred

                            Alfred

                            78.41.168.XXX
                            Promiň, ale foukání výfukových plynů u Brawnu nemělo u dvojitého difusoru žádný valný význam, spíš žádný....nemluvě o tom, že o foukání (tedy o spalování paliva a produkci výfukových plynů i bez sešlápnutí plynového pedálu) se psalo až později. Podívej se kde měl Brawn GP01 umístněné výfuky a jak měl tvarovaný motorový kryt. I kdyby používal foukání, tak výfukové plyny nehnal na difusor ale hlavně na zadní křídlo. Dvojitý a foukaný difusor byly dvě naprosto rozdílné konstrukce...

                            + 4 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama