Lotus bude konkurenceschopný až v Barceloně, do Malajsie veze několik "dobrých vylepšení"

Petr Hlawiczka, 26. března 2014, 06:50 Google+

Technický ředitel Lotusu Nick Chester přibližuje náladu a pracovní úsilí, které po neúspěšném úvodním závodu sezóny tým vyvíjí. S čím měl v Austrálii problémy, co nového chystá a kdy bude opět konkurenceschopný?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 26.03. 17:01) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jak frustrující to bylo ocitnout se na konci roštu v Austrálii?
Nick Chester: Bylo to velmi frustrující. Všichni v týmu pracovali na Melbourne velmi tvrdě. Za mých 14 let v Enstone si nedokáži vybavit intenzívnější pracovní období bez žádné hmatatelné odměny za něj, proto je to tak těžké přijmout. Věděli jsme však, že to tak zřejmě dopadne.

Bylo to zklamáním, že nejsme rychlejší a že jsme nedokázali získat na roštu skutečnou reprezentativní pozici. Všichni chápou, že v roce 2014 máme tolik nových dílů a nových technologií, takže jsme věděli, že to bude těžké, aby všechno hned fungovalo, a my jsme dosáhli pozitivní výsledek. Nyní všechny ty problémy po jednom řešíme a dosahujeme jasného, kvantifikovatelného pokroku.

Jak k víkendu přistoupili Romain a Pastor?
NCh: Oba jezdci byli opravdu silní a odhodlaní ve svých přístupech. Po posledním testu v Bahrajnu věděli, že víkend bude výzvou, a ačkoliv chtěli prožít normální závodní víkend, tak si myslím, že si uvědomovali hodnotu každého výjezdu na trať. Byli po celý víkend velmi profesionální. Jejich zpětná vazba byla velmi důležitá zejména po závodě, v němž ujeli spoustu kilometrů, byť jej nedokončili.

Jaká pozitiva jste si z Austrálie odnesli?
NCh: Věděli jsme, že E22 má dobrý potenciál. Potřebujeme celkový balík provozovat řádně. Nedostatek kilometrů znamenal, že jsme se setkali s problémy, které by normálně byly před prvním závodem již vyřešeny.

lotus
Celý tým usilovně pracuje na straně šasi, s Renaultem vylepšuje i software
a mapování pohonné jednotky (foto: Lotus F1 Team)

Některé potíže, s nimiž jsme bojovali, byly spojeny se softwarem, a jejich náprava může být časově náročná. Ještě horší je to, že mohou být časově náročné v ty nejméně vhodné okamžiky během závodního víkendu. Přesto jsme z Austrálie odjeli s některými klíčovými poznatky včetně hlubšího porozumění managementu energie a toho, jak jej optimalizovat.

Jakých dalších pokroků teď tým před dalšími závody dosahuje?
NCh: Existuje několik potíží, o kterých jsme v Austrálii rozhodli, že na nich budeme pracovat: některé na straně šasi a jiné na straně pohonné jednotky. Vím, že Renault Sport F1 pracuje velmi tvrdě na tom, aby vyřešil problémy se softwarem a také s mapováním.

E22 je mnohem komplikovanější v tom, jak pohonnou jednotku řídíte a jak spolupracuje s ostatními systémy vozu. To je něco, no potřebujeme zlepšit. V této oblasti se dá nalézt spoustu času.

Nakolik tým důvěřuje E22 po prvním závodě?
NCh: Z toho, co jsme pozorovali na straně šasi při měřeních, zejména z pohledu aerodynamiky, vypadá stále velmi silně. Na voze neexistuje nic fundamentálního, co by mu mělo zabránit v tom, aby byl konkurenceschopný.

Potřebujeme se však dostat na dostatečnou úroveň mapování a provozu auta, aby z E22 mohli piloti dostávat maximum. Má jasné, identifikovatelné oblasti, kde můžeme najít hodně času. Jakmile ujedeme více kilometrů a zapracujeme na vyvážení vozu, piloti se budou cítit pohodlněji a dosáhneme velkého pokroku.

lotus e22 - zad
Technický ředitel očekává, že Lotus bude soupeřům záda až
od Barcelony (foto: Lotus F1 Team)

Má současná pracovní zátěž vliv na ambice týmového programu vylepšování vozu?
NCh: Nevede to k žádným skutečným rozdílům. Stále vyrábíme novou karosérii a máme pro Malajsii několik dobrých vylepšení pro všechny oblasti vozu. Budeme na to v programu vylepšování tlačit co nejtvrději.

Máte představu o časovém rámci, kdy se tým začne na roštu výrazně posouvat kupředu?
NCh: Je těžké něco přesněji předvídat po víkendu, jaký jsme zažili v Austrálii, obzvlášť s přihlédnutím k omezenému počtu kilometrů, které jsme ujeli. Rozhodně doufám, že se zlepšíme v Malajsii a pak dále v Bahrajnu, i když následují hned po sobě, a proto půjde o menší kroky.

Nejspíše půjde o Barcelonu, kde budeme ve stabilnější pozici a na úrovni konkurenceschopnosti, na jaké bychom chtěli být. Jedná věc je zkrátka jistá: neleníme, tlačíme na to ve všech oblastech ve snaze dostat z E22 maximum.

Vytisknout

Diskuze: Lotus bude konkurenceschopný až v Barceloně, do Malajsie veze několik "dobrých vylepšení"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 26.03.2014 17:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motory

Mateschitz svaluje vinu na Renault a přemýšlí o tom, že by si Red Bull stavěl…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud