Peníze letos přiškrtily vývoj u Lotusu: "Mohli jsme skončit mnohem výše"

Petr Hlawiczka, 23. listopadu 2015, 06:30 Google+

Technický ředitel Lotusu Nick Chester stručně hodnotí poslední závodní víkend v Brazílii, bilancuje nad letošní sezónou a popisuje výzvy Abú Zabí. Lituje odchodu Romaina Grosjeana i omezeného vývoje monopostu kvůli nedostatku financí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus je v šampionátu šestý, podle Chestera měl ale na víc

Lotus je v šampionátu šestý, podle Chestera měl ale na víc | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jak hodnotíš Velkou cenu Brazílie?
Nick Chester: Byl jsem v sobotu odpoledne zklamaný, protože jsme měli auto, jež v trénincích fungovalo velmi dobře, a pak přišla hrozná kvalifikace. Oba piloti odjeli dobrý závod a hodně si polepšili oproti svým startovním pozicím.

Pastor si vedl výborně, když skóroval po startu z 15. místa na roštu a Romain dojel do cíle ještě o dvě místa před ním. Rychlost auta byla velmi dobrá. I když se nám mohlo dařit lépe, přivezli jsme domů pět bodů, a to jsme opravdu potřebovali.

Jaké jsou výzvy Abú Zabí?
NCh: První sektor je obecně středně rychlý s několika rychlými zatáčkami a není příliš technicky náročný - v něm dobře funguje rozumná úroveň přítlaku. Druhý sektor je hladovější na výkon se dvěma dobrými rovinkami a dvěma pomalými zatáčkami: s pomalou vlásenkou a pomalou šikanou - ty je třeba dobře zvládnout.

Poslední sektor je docela technický s několika pomalými a středně-rychlými zatáčkami, kde musí být auto dobře vyvážené a dobře fungovat pro dosažení rychlého času na kolo. Dát to všechno dohromady je klíčové. Potřebujete auto dobře fungující v pomalých zatáčkách a být rychlí na dlouhých rovinkách.

img-responsive

Lotus v sezóně 2014 žádné větší novinky nepředstavil | foto: Lotus F1 Team

Lotus získal v Abú Zabí před několika lety pamětihodné vítězství - co bylo tajemstvím tohoto úspěchu?
NCh: Hlavním klíčem k úspěchu bylo to, že jsme měli auto, které bylo šetrné ke svým pneumatikám. Několik věcí také hrálo v náš prospěch při výsledku závodů - pár výjezdu safety carů, několik dalších aut vypadlo a pak ta šetrnost našeho vozu v roce 2012 k pneumatikám nám pomohla dostat se do dobré pozice a nakonec i vyhrát závod.

Jak bys ohodnotil sezónu 2015?
NCh: V mnoha ohledech jsem byl autem potěšen, zklamalo mě ale množství vývoje. Připravili jsme dobrý základ auta, které se dobře ovládalo a ze kterého piloti mohli dostávat maximum. Žel jsme kvůli financím nedokázali nasazovat věci z vývoje - jinak jsme mohli skončit mnohem výše. Bylo by to hodně zajímavé pozorovat.

Co jste se s E23 Hybridem naučili?
NCh: V prvním roce jsme se s turbomotory naučili spoustu lekcí, s E22. Podařilo se nám je implementovat u E23. Letošní auto mělo vždy dobrý základ a my jsme poznali směr, kterým chceme jít. Pokusíme se to uplatnit pro příští auto.

img-responsive

Talentovaný Grosjean byl v Enstone oblíbený, pilot s jeho rychlostí bude chybět | foto: Lotus F1 Team

Jak se lišil vývojový program E23 od normálnějších sezón?
NCh: Byl restriktivnější. V normálních letech bychom přivezli několik velkých vylepšení, zatímco letos jich bylo měně a drobnějších. To znamená, že jsme si museli více vybírat, co nasadíme, a museli jsme být o něco kreativnější při těch menších vylepšeních.

Co do Enstone přinesl během svého působení Romain?
NCh: Řekl bych, že docela hodně. Má talent a my jsme si v Enstone užívali, že máme pilota s jeho rychlostí. Pracovalo se s ním dobře a byl hluboce zapojený do toho, co se v týmu dělo. Bylo to příjemné mít v týmu jeho nadšení a talent.

Vytisknout

Diskuze: Peníze letos přiškrtily vývoj u Lotusu: "Mohli jsme skončit mnohem výše"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Renault přiznává, že třenice s Red Bullem mají dopad na vývoj motoru

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud