Williams se trápí s vyšší degradací pneumatik, do Monaka veze několik novinek

PH, 24. května 2011, 07:40 Google+

Technický ředitel Williamsu Sam Michael se vrací k Barceloně a hodnotí výkon vozu i nováčka Pastora Maldonada. Vysvětluje, proč se rozhodli pro čtyři zastávky a prozrazuje, že pro Monako vyvinuli několik nových dílů.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 24.05. 16:32) Napište svůj názor
Williams FW33

Williams FW33 | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Jak byste shrnul výkonnost vozu FW33 v Barceloně?
Sam Michael: Konečný výsledek nebyl takový, jaký bychom si přáli, ale postupně se v relativním srovnání s konkurencí zlepšujeme. Potřebujeme se akorát zlepšovat rychleji, abychom co nejdříve dosáhli výsledků, které si tým zaslouží.

Pomohly vám dva předsezónní testy na této trati k dosažení pokroku o víkendu?
SM: Ano, vždy to pomáhá jak nastavení, tak i pilotům, když závodíte na tratích, kde jste testovali. Barcelona je okruhem, který velmi dobře znají - nejen z testování Formule 1, ale také ze závodění v jiných kategoriích. Můžeme díky tomu hodně jezdit a soustředit se tak na výkonnost vozu.

Pastor postoupil poprvé do poslední části kvalifikace. Jak dobrá byla jeho výkonnost v kvalifikaci a co si myslíte, že to udělá s jeho sebevědomím?
SM: Pastor předvedl skvělý výkon, když poprvé postoupil do Q3. Nesmíme zapomenout na to, že je nováčkem, jakákoliv taková výkonnost vždy pomůže zvednout jeho sebevědomí a také ukázat, že je talentovaným jezdcem. Pokud se nám zároveň bude dařit zrychlovat vůz, velmi brzy se to vyplatí.

maldonado
Maldonadovo "pálení" pneumatik (© foto: Williams F1 Team)

Závod byl směsicí tří- a čtyřzastávkových strategií. Vy jste zvolily čtyři u obou vozů - proč?
SM: Na papíře to nevypadalo, že mezi třemi a čtyřmi zastávkami bude velký rozdíl.  V posledních několika závodech jsme měli vyšší degradaci pneumatik, proto jsme se rozhodli pro strategii, která by nám s tím co nejvíce pomohla - čili čtyři zastávky. Nemyslím si, že to byla špatná strategie vzhledem k tomu, kolik jezdců na čele se rozhodlo stejně.

Rubens zajel druhé nejrychlejší kolo závodu. Je to pro vás nějak významné?
SM: Rubens zajel své nejrychlejší kolo ke konci závodu na nové sadě měkkých pneumatik.

Teď přijde Monako. Vyvíjeli jste aerodynamicky balík speciálně s ohledem na tento závod?
SM: Máme několik nových dílů, které přivezeme do Monaka.

Vytisknout

Diskuze: Williams se trápí s vyšší degradací pneumatik, do Monaka veze několik novinek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 24.05.2011 16:32 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli

V Monaku poprvé na superměkké směsi Pirelli - kolik kol vydrží?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud