Rozhovor s Kobajašim: Chci bodovat v každém závodě

PH, 10. února 2011, 08:00 Google+

Kamuj Kobajaši zaujal spoustu pozorovatelů již při svém vstupu do F1, kdy zaskakoval za zraněného Glocka. Se Sergiem Pérezem po svém boku se letos ujme vůdčí role v Sauberu. V rozhovoru pro formula1.com hovořil o svém plánu - bodovat v každém závodě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kobajaši, Kamuj

Kobajaši, Kamuj | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Kamuji, asi by bylo fér říci, že jsi byl jediným důvodem k úsměvu týmu Sauber v loňské sezóně. Jaká byla tvá první plná sezóna v F1 z tvého pohledu?
Kamuj Kobajaši: Myslím, že sezóna 2010 byla pro mě dobrá a v týmu jsem zažil dobré časy. Určitě to z počátku bylo náročné - možná více, než byste mohli snést - ale od poloviny sezóny do konce se to vyvíjelo dost dobře a doufám, že se nám to podaří přenést i do roku 2011.

Myslím, že by každý uznal, že to od Velké ceny Británie začalo vypadat mnohem lépe. Jsem hrdý na to, že jsme všichni společně dokázali tvrdě pracovat na zlepšení, což se také povedlo.

Z devatenácti závodu jsi odstoupil v devíti, což musí být hodně těžké pro nováčka. Prožil jsi kvůli tomu bezesné noci - jelikož jedna nepovedená sezóna v f1 znamenala konec kariéry pro nejednoho pilota?
KK: No, měli jsme problémy se spolehlivostí na počátku sezóny a to byla vskutku podivná situace pro Sauber. Odstoupení ze šesti z osmi závodů - to není pro Sauber standard, to všichni víme. Měl jsem opravdu smůlu. Není to o tom, že byste začali pochybovat, ale zanechává to ve vás trochu podivný pocit.

Pedro de la Rosa je velmi zkušeným testovacím pilotem a Nick Heidfeld má za sebou v F1 bohatou kariéru. Byl jsi překvapený, že jsi byl od počátku lepším?
KK: Ha, pravdou je, že pokud chcete v F1 uspět, musí to tak být. První osobou, kterou musíte překonat, je váš týmový kolega. Ale obecně vždy bojujete se sebou, protože jediná věc, na které záleží, je vaše schopnost se zlepšovat a získat co nejvíce ze zkušeností, kterých s každým závodem přibývá. Byl jsem docela spokojený s tím, že jsem měl po boku ve své první plné sezóně v F1 dva zkušené kluky. Hodně vám to pomůže, když se můžete srovnávat.

Jedna věc mi přišla obdivuhodná - díky svým zkušenostem Pedro a Nick velmi jednoduše měnili svůj jízdní styl, kdykoliv si to situace vyžadovala. Pokud přišli na to, že je možné projet zatáčku mnohem rychleji, v dalším kole to provedli. Můžete snížit svou reakční dobu na nové situace.

c30

Tvůj kolega v roce 2011 Sergio Pérez skončil druhý v sérii GP2 v roce 2010 a je finančně dobře zajištěný. Cítíš se být kvůli tomu pod tlakem?
KK: Je? To vůbec netuším. Jestli je to něco, co mě dostane pod tlak? Formule 1 je vždy o tlaku, takže mi tato situace nepřipadá nikterak neobvyklá. Možná trochu, ale být závodníkem v F1, to není oddechová práce, budu tedy schopný si s tím poradit.

Jak myslíš, že se tvá sezóna 2011 bude vyvíjet? Povedeš ve své druhé sezóně tým..
KK: Jo, možná, ale tento tým nemá pilota číslo jedna a dvě. Mám samozřejmě více zkušeností, ale nakonec nejdůležitější věcí je to, že společně pracujeme na stmelení týmu, protože to vám pomáhá k vyšší výkonnosti. Náš tým není velký, takže držet pohromadě ve všech důležitých oblastech je pro nás prvořadé. Sergio je letos nováčkem a já chápu, že bude potřebovat čas.

Japonsko mívalo hodně svazků s Formulí 1. Letos se zdá, že jste posledním zástupcem ve sportu. Co se stalo? Ztratili svou vášeň pro soupeření na té nejvyšší úrovni?
KK: Mnoho japonských fanoušků F1 se ptá na totéž. Proč japonské společnosti nepodporují japonské piloty? Odpověď je velmi jednoduchá - mentalitou japonských společností je neutrácet peníze za tohoto ekonomického klimatu. Jednoduše mají strach. Není to o tom, že by je neměli, ale manažeři se bojí je utrácet, protože mají strach, že kdyby se jednou společnosti přestalo dařit, vyčetli by jim účast v F1.

Testoval jsi nové auto. Jaké je?
KK: Pocity jsou OK, nyní je však důležité najet co nejvíce kilometrů. Bylo to poprvé, co jsem pracoval na nastavení, byl to pro mě velmi zajímavý úkol. Loňský vůz měl mnohem více přítlaku, a proto se mnohem snadněji ovládal, ale auto samotné vypadá OK.

Na co jsi přišel během změny pneumatik z Bridgestone na Pirelli?
KK: Lhal bych, pokud bych uvedl, že mezi nimi není příliš velký rozdíl. Je to velká změna. Musí však říct, že Pirelli přes zimu odvedli dobrou práci. Na hlubší verdikt si budeme muset počkat na první závody.

Na počátku sezóny všichni sní ten svůj sen. Jaký je ten tvůj?
KK: Není to sen - jedná se o cíl být konzistentní. Získávat body v každém možném závodě, od prvního po ten úplně poslední. Pokud bychom loni byli schopni sbírat body od počátku, naše pozice v šampionátu konstruktérů by vypadala mnohem lépe. To je jediným cílem pro rok 2011.

Sauber je znám svou dobrou prací s nováčky. Co ti pomohlo v minulé sezóně a co letos pomůže Sergiovi?
KK: Je to pochopení toho, co to je být nováčkem a jak funguje. Nováček dělá chyby a to je něco, co musí tým pochopit. Není to tak, že by s ním jednali v rukavičkách. Jsou na vás tvrdí, ale mají porozumění. Být nováčkem je v životě pilota v F1 velmi náročným obdobím a když cítíte pochopení a jste brán vážně, opravdu vám to pomáhá.

Viděli jsme před sezónou, jak se potíš v tělocvičně. Podařilo se ti zlepšit svou tělesnou zdatnost? Jaký tréninkový režim upřednostňuješ?
KK: Abych se přiznal, více než loni jsem toho neudělal. Soustředili jsme se na vytvoření režimu pro můj druhý rok.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Kobajašim: Chci bodovat v každém závodě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari 150° Italia

Ford žaluje Ferrari kvůli názvu F150

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud