Kobajaši byl před závodem v Suzuce vyděšen, opravil Caterham vůz bezpečně?

Petr Hlawiczka, 21. října 2014, 06:30 Google+

Kamuj Kobajaši uvedl, že byl před závodem v Suzuce vyděšen opravami svého vozu. Byl zásah Caterhamu bezpečný?

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 27.10. 15:42) Napište svůj názor
Kobajaši, Kamuj

Kobajaši, Kamuj | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Caterham byl nucen vysvětlit okolnosti, které vedly k tomu, že Kamuj Kobajaši musel v Rusku závodit s monopostem, který měl problém s poškozeným zavěšením. To tým na okruhu opravil tak, že rameno obalil uhlíkovými vlákny, protože podle Japonce neměl dostatek náhradních dílů k opravě.

Kobajaši na svém Facebooku napsal, že byl vyděšen nutností závodit s takovým vozem. Jeho fotka zavěšení pak obletěla svět a spustila po Bianchiho nehodě další vlnu diskusí ohledně bezpečnosti v F1.

Otázkou je, zda bylo Kobajašiho auto bezpečné či nikoliv? Týmy běžně opravují na dráze auta. Z obrázku se nedá jednoznačně tvrdit, nakolik byla jízda bezpečná či nikoliv. Vzhledem k tomu, že v týmech pracují profesionálové, se dá ale usoudit, že se snažili zajistit maximální bezpečnost. Tuto úpravu jistě konzultovali se svými experty na kompozity v továrně, kteří mohli poškození napodobit a otestovat.

"Byl rozsáhle testován v Soči a v [továrně v] Leafield a nakonec byl obalen uhlíkovými vlákny pro dodatečné posílení - normální procedura. Díl byl schválen jako bezpečný a před každou částí zkontrolován, abychom si byli jisti, že s ním není žádný problém," uvedl tým k "drobné nekonzistenci," které si všiml na zadním zavěšení v pátek.

Na druhou stranu řešení nebylo určitě ideální, protože vozy F1 jsou prototypy. Riziko navíc stoupá u týmů s nižšími rozpočty. Technika obalování uhlíkovými vlákny ale není nebezpečná či pod úrovní standardů. Některé týmy vyrábějí kovové díly obalené karbonem, aby získali kombinaci potřebných vlastností s co nejmenšími rozměry a hmotností.

kobajasi - zaveseni - suzuka
Zavěšení Kobajašiho Caterhamu (foto: Kamuj Kobajaši)

Další zajímavou otázkou byl přístup FIA. Ta každé auto před sobotními jízdami i nedělním závodem kontroluje a dohlíží na opravy. K této záležitosti se zatím oficiálně nevyjádřila. Páteční nehoda Kobajašiho byla dost vážná a zřejmě si vyžádala opětovnou prohlídku vozu, takže FIA musela vědět o situaci s náhradními díly. Nic zatím nenaznačuje, že by auto nevyhovovalo pravidlům pro bezpečnost.

Japonec ale závod nedokončil - ještě před jeho skončením při rozhovoru s médii uvedl, že tým jej raději povolal do boxů, aby ušetřil kilometry. Jeho šéf Ravetto to ale později popřel s tím, že jeho pilot měl problém s brzdami.

Je fér dodat, že se Kobajaši nesnažil nějak pošpinit svůj tým - na Facebooku komunikoval soukromě pouze se svými přáteli, někdo jej ale pěkně zradil a jeho komentář i fotku zpřístupnil veřejnosti. Situace jen dokládá obtížnou situaci, která v týmu panuje po řádění exekutorů, soudních sporech s vyhozenými zaměstnanci a po nucené správou společnosti Caterham Sports.

Vytisknout

Diskuze: Kobajaši byl před závodem v Suzuce vyděšen, opravil Caterham vůz bezpečně?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 27.10.2014 15:42 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brawn, Ross

Brawn a Domenicali budou vyšetřovat Bianchiho nehodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud