DISKUZE K ČLÁNKU Legendy odcházejí: Jean-Pierre Beltoise

Není to tak dávno, vlastně pouhého čtvrt roku, kdy jsme se rozloučili s Andreou de Cesarisem. Počátek nového letopočtu znamená pro formuli 1 odchod další legendy, třebaže nedominující všemožným statistikám, přesto osobnosti, která se do historie F1 zapsala výrazným písmem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Legendy odcházejí: Jean-Pierre Beltoise

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 09.01.2015 13:49 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    89.176.12.XXX
    kik BRM byl vubec velice zajimavy tym. Uz ve svych zacatcich mel problemy se spolehlivosti a vlastne jedine obdobi ktere mu opravdu vyslo bylo era 1.5-ve formule kdy G. Hill dosahl v roce 1962 titulu a v dalsich 3 letech obsadil 2. misto. Pritom v roce 1964 o titul prisel az v poslednim zavode diky kolizi s Italem Bandinim z Ferrari...
    Pritom zacatek roku 1973 jeste vypadal slibne - podium v Kyalami, Lauduv vynikajici trenink prave v Monacu, ale to bylo asi tak vsechno. Stanley mel velke oci, sliboval pilotum nemozne apod. K tomu jsem kdysi cetl historku ze Stanley slibil Laudovi vykonnejsi motor a cele to spocivalo v tom, ze - a ted to nevim jiste - hlavni motorar polozil ruce na motor, chvili se soustredil a hned mel motor vyssi vykon18 Jak jsem koupil tak prodavam - bylo to otistene v nejake rocence nekdy kolem roku 1975 kde byl nejaky rozsahlejsi clanek prave o Laudovi. RoBertino by to mozna mohl ve svem archivu najit.

    + 11 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      194.228.20.XXX
      byli to Piloti F1 v r.1974...příloha Motoristické současnosti.....jinak o podiu v Kyalami 1974 si mohlo BRM jen zdát18 18 18

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • kik

    165.72.191.XXX
    Je zajimave ze tenkrat v Monacu dosahl Jean-Pierre sveho prvniho a jedineho vitezstvi a staj BRM sveho posledniho vitezstvi (o 25 let pozdeji nastala podobna situace s dvojci Olivier Panis a Ligier). Pritom jeste rok predtim staj dosahla 2 vitezstvi a nekolika umisteni na podiu. Asi nejvetsim problem byl L. Stanley ve vedeni ktery se choval k pilotum jako ke sluzebnictvu (viz Monza 1971 kdy mu vitez P. Gethin musel vymenit pichle kolo) a tym ktery par let predtim jeste patril ke spicce se postupne propadal stale nize a po ztrate sponzoru (Marlboro, Motul) pak nemel ani penize na vyvoj. Problemem byly i vlastni motory V12 ktere nebyly moc spolehlive.
    Je opravdu zajimave ze hodne francouskych pilotu zacinalo tenkrat na motocyklech - krome Beltoise napr. Depailler a pokud se nepletu tak i Cevert.

    + 11 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      83.208.82.XXX
      Přesně tak, BRM vlastně v Monacu ukončilo svou vítěznou éru, pak už se jen potácelo od pěti k nule, do toho musíme započítat i podivný (a neúspěšný) pokus o návrat v roce 1977. Stanley - jak jsem psal ve svém obsáhlém materiálu před několika lety - byl opravdu despota a kromě zmíněného Gethina jsou dobře známy i jeho extempore s Laudou a Regazzonim.
      BRM asi potopil vývoj a neúspěch nesmírně komplikovaného šestnáctiválce na počátku třílitrové formule, když se k tomu přidal stále se zhoršující stav Owenův, tak asi nebylo jiné cesty. Jen připomínám - v roce 1971 ještě vyhrál Rakousko (Siffert) a Itálii (Gethin), což vypadalo, že dojde k nějakému vzepětí...
      Cevert hodně drandil na skútrech, ale myslím, že závody na nich žádné nejel, jeho počátkem byl závodní kurs v Magny-Cours.

      + 12 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • kik

        89.176.12.XXX
        To patrilo sem:
        BRM byl vubec velice zajimavy tym. Uz ve svych zacatcich mel problemy se spolehlivosti a vlastne jedine obdobi ktere mu opravdu vyslo bylo era 1.5-ve formule kdy G. Hill dosahl v roce 1962 titulu a v dalsich 3 letech obsadil 2. misto. Pritom v roce 1964 o titul prisel az v poslednim zavode diky kolizi s Italem Bandinim z Ferrari...
        Pritom zacatek roku 1973 jeste vypadal slibne - podium v Kyalami, Lauduv vynikajici trenink prave v Monacu, ale to bylo asi tak vsechno. Stanley mel velke oci, sliboval pilotum nemozne apod. K tomu jsem kdysi cetl historku ze Stanley slibil Laudovi vykonnejsi motor a cele to spocivalo v tom, ze - a ted to nevim jiste - hlavni motorar polozil ruce na motor, chvili se soustredil a hned mel motor vyssi vykon18 Jak jsem koupil tak prodavam - bylo to otistene v nejake rocence nekdy kolem roku 1975 kde byl nejaky rozsahlejsi clanek prave o Laudovi. RoBertino by to mozna mohl ve svem archivu najit. 18

        + 10 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          83.208.82.XXX
          Stanleyovy fígle Louis toho vůbec udělal plno, nad čím zůstával rozum stát. Když mu Regazzoni v hotelu po prvním tréninku v GP Monaca 1973 oznámil, že motory stojí za starou bačkoru, Stanley odkráčel do vedlejšího pokoje a když se vrátil, sdělil, že právě mluvil s dílnou a slíbil navýšení výkonu o 20 koňských sil. Jenže Lauda druhý den zjistil, že v té místnosti žádný telefon nebyl. Kik má na mysli asi článek K Ferrari přes soud, který líčil boj Louise o Laudu - nelze Stanleyovi upřít, že kvality Rakušana odhadl dobře. Vyšlo to v ročence Piloti F1 1974.
          Jinak BRM - poslední vítězství Beltoise 1972, ten zrovna tak zajel poslední výsledek na stupních vítězů (JAR - 1974), poslední pole-position Regazzoni v Argentině 1973, poslední nejrychlejší kolo Beltoise v "jeho" Monacu 1972, poslední absolvovaná Grand Prix v JAR 1977 - byl to 197. závod. Pokusím se časem historii BRM dostat i sem.

          + 11 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • kik

            89.176.12.XXX
            Tak to by bylo perfektni. BRM byl spolu s Ferrari sveho casu muj oblibeny tym protoze pouzivaly 12-ti valce03. Vlastne krome kratke epizody Tecna to az do prichodu Renaultu a jeho turba byly jedine 2 tymy ktere v 70. letech nepouzivaly Cosworthy.

            + 10 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              83.208.82.XXX
              Francouzi Kiku, pozapomněl jsi na Matru, která po spolupráci s Fordem přešla v roce 1970 pod Chrysler a připravila dvanáctiválec, se kterým jezdila dvě sezóny, a od roku 1975 to zkoušela znovu (Shadow). A pak přišly tři roky s Ligierem.

              + 12 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • kik

                165.72.191.XXX
                Uz jsem hlava derava - samozrejme Matra a Amonova smula prave pri GP Francie 1972 kde H. Marko dostal kamenem do oka (coz vedlo k povinnemu uzivani integralnich prilb) a Chris opet nevyhral pro zmenu diky defektu pneumatiky. A ten vikend byl suverene nejrychlejsi.

                + 10 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • rock

              37.188.130.XXX
              "...az do prichodu Renaultu..."

              Myslím, že Alfy se objevily dřív. Jednak na začátku sedmdesátých s Marchem (?) a pak je definitivně ve druhé polovině dekády přitáhl Bernie do Brabhamu.

              + 11 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                83.208.82.XXX
                Alfy na začátku 70. let Spolupráce Autodelty s McLarenem a posléze s Marchem proběhla v letech 1970 a 1971, ale to byly osmiválce. Až pro Brabham v roce 1976 byl odvozen dvanáctiválec, se kterým Ecclestoneho tým jezdil tři roky (a vyhrál dva závody, oba poněkud kontroverzní). Pak už nastala éra čistokrevné Alfy...

                + 10 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama