DISKUZE K ČLÁNKU Kvjatův zločin a trest. Bez Dostojevského

Pokud někdo tvrdil, že se musí stát v F1 nějaký malér, aby se ledy hnuly, Grand Prix Ruska mu v tomhle případě vyšla maximálně vstříc. Ale zase jenom částečně, pokud bychom odmysleli kontroverzní následky, prožili bychom u obrazovek nepříliš dramatickou podívanou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kvjatův zločin a trest. Bez Dostojevského

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 09.05.2016 17:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 4 lidé) 07.05.2016 13:12
Jenom bych konstatoval, že Senna se stihl zabít… »
» rock (Hlasovali 4 lidé) 08.05.2016 20:11
Já fandil Prostovi, pro Sennu růžový brýle… »
» rock (Hlasovali 3 lidé) 08.05.2016 14:56
Co měl průběžný bodový stav sezóny 1994… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • snebka

    snebka

    62.209.207.XXX
    Doufám, že to Sauber nějak zvládne. Z mého raného dětství a vzpomínek už zůstali ve F1 jenom Ferrari, McLaren, Williams a právě Sauber ..

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001983

    uzivatel001983

    93.99.5.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    Jenom bych konstatoval, že Senna se stihl zabít dřív, než u něj hypotetický syndrom vyhoření stihl projevit. I díky tomu je z něj legenda; nemohli jsme vidět jeho ústup ze slávy.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      vždyť on ten ústup probíhal, nemyslím si, že pokud by nezemřel tak by ještě bojoval o titul. Uvědom si, že na schumachera ztrácel 30 bodů a byl i za hillem a toho dostala do hry FIA, když zakázala schumacherovi startovat ve 3 VC za nesrovnalosti v použitém palivu (do té doby bezprecedentní rozhodnutí)
      Další věcí byla sennova snaha být v nejlepším týmu s nejlepším vozem... Zkrátka on by chtěl (motivací byl ten titul navíc u prosta), ale už ho mladí vlčáci dostihli, stejně jako schumachera, když se rozhodl vrátit...

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • vojtano

        vojtano

        95.143.132.XXX
        Jestli si dobře pamatuji, tak Williams byl v '94. roce "postižen" zákazem elektronických pomocníků řízení, a to jej sundalo ze špicky. Senna v tomto případě přestupem dost ztratil.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          193.86.205.XXX
          on je každý člověk jiný. někdo přijde o motivaci po prvním úspěchu, když si splní svůj sen, někomu ani šest titulů nestačí a maká, aby měl sedmý. U Senny můžeme jen spekulovat, kam by to dotáhl, kdyby......

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            je pravda, že motivaci určitě měl, otázkou je, jestli měl ještě výkonnost, to jsem se snažil rozbrat ve svém předchozím příspěvku. Sennovou motivací bylo především to, že byl v počtech titulů až za prostem

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Co měl průběžný bodový stav sezóny 1994 společného se Sennovou výkonností? Williams ze začátku sezóny 1994 nebylo vítězný auto a stejně Senna vyhrál všechny tři kvaldy, do kterých nastoupil, týmovýho kolegu v nich porážel rozdílem třídy. Ve všech třech závodech bojoval o vítězství a přinejmenším druhý a možná i třetí nedokončil z cizího zavinění.
        Netuším, v čem ten ústup měl spočívat. Body nejsou všechno, tehdy byl podle mne na vrcholu svých schopností. Rychlost ještě neztratil, ale už byl -občas- schopný přemýšlet.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          no, dostával od schumachera, kterej jezdil s 8válcem, jehož původ lze vysledovat až k chapmanovu lotusu, takže bych pomlčel o tom, že nebyl williams v 94 vítězné auto. Ono je potřeba sundat růžové brýle, které si většina fanoušků nasadí, jak slyší jméno senna...

          + 0 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            Já fandil Prostovi, pro Sennu růžový brýle rozhodně nemám.
            Když budeš hledat, dopátráš se toho, že původní FW16 byl strašná bedna kytu, se sklony přecházet bez výstrahy od nedotáčivosti k přetáčivosti, nestabilní při brzdění. To proto, že u Williamsu se v minulých letech příliš soustředili na aktivní odpružení a nechali si odejít mágy přes tradiční tlumiče, takže ze začátku fest tápali. Větší úpravy představili až po Imole.
            Motor není všechno.
            btw mimo to, že u Benettonu se naopak nastavení podvozku povedlo už od začátku, tak je tam pořád ta otázka kontroly trakce, která na Schumacherově autě prostě byla, ačkoliv být neměla. Samozřejmě, Flavio je vyhlášený poctivec, takže můžeme věřit jeho tvrzení, že se nepoužívala...

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            Když dokázal tehdy ještě v posledním závodě bojovat o titul Hill,tak nevidím jediný důvod proč by o něj neměl bojovat Senna, který si v kvaldách dával všechny k snídani...Hilla a Šumáka nevyjímaje.
            Četl jsem tady v diskuzích lecos, ale tohle je vážně něco..
            btw, krom kontroly trakce která neměla v Šumákově B194 co pohledávat bych dal do pozornosti i laborování Benettonu s tlakem tankovacího zařízení (samozřejmě zapovězeného) a z toho plynoucího kratšího času stráveného v pitu...třeba v Brazílii se Šumák před Sennu dostal nejspíš právě díky o hodně kratší zastávce....víš, ono se to má tak, z tabulek na wiki bys schopnosti jezdce hodnotit opravdu neměl...to by byl na ústupu dle letošních výsledků i Hamilton s Vettelem, což bude asi blbost, ne?
            Senna tehdy vyhrál všechny tři kvaldy a ani v závodech si nevedl špatně:
            V Brazílii do zastávek vedl, v momentu odstoupení ztrácel na Šumáka 5-6 vteřin, kdežto Hill coby třetí v pořadí rovnou celé kolo
            V Aidě Sennu sestřelil hned po startu v první zatáčce Häkkinen
            Na Imole jezdil do fatální bouračky jako druhý v prořadí...
            tak jakýpak ústup?

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              83.208.82.XXX
              Alfréde, dovolím si něco malých korekcí, které je třeba pro komplexnější pochopení uvést. Tak především - Senna v Imole až do své fatální bouračky jezdil jako první v pořadí právě před Schumacherem. Dále pak v Brazílii v druhé polovině Schumachera dost stahoval, otázkou ale samozřejmě je, jestli by se do konce přiblížil natolik, aby ho zdolal. To je jen věc názoru.
              Ohledně boje Hilla do posledního závodu. Nechci nijak šampionát znevažovat, ale jsou tu čtyři okolnosti - Velká Británie, Belgie, Itálie a Portugalsko. V Anglii byl Schumi druhý, ale kvůli předjetí Hilla v zahřívacím kole diskvalifikován. V Belgii první, ale kvůli tlustší desce na podvozku diskvalifikován. A ve zbylých dvou závodech kvůli trestu FIA nenastoupil. Nechci polemizovat o pádnosti trestu nebo zda byl spravedlivý a dostatečný - jen chci upozornit, že Schumacher měl o čtyři závody "méně", proto ho D. Hill mohl mít v Austrálii ještě na dostřel.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                78.41.168.XXX
                Dík za opravu, spřesto doufám, že to ohledně konkurenceschopnosti Sennu nehraje žádnou roli... jestli se poroučel do závodních nebes z prvního, nebo druhého místa. Jen jsem chtěl poukázat na to, že Hill, bojoval do posledního závodu o titul a to v těch třech kvaldách/závodech byl za Sennou o parník...a ono snad stačilo jen jedno kdyby (to, že Senna nebourá a závodí celou sezonu) a ne překopávat celý šampionát...páč by jsme třeba mohli dospět i k tomu, že Schumacher měl nakonec těch penalizací méně než jich měl dostat - přes zakázanou trakční kontrolu, nepovolenou úpravu tankovacího zařízení a tak dále. Kupř. za předjetí Hilla snad v zahřívacím kole?, nerespektování rozhodnutí stewardů a nadměrné opotřebení kluzné desky byly snad exaktně uvedeny výše trestů hned v pravidlech, tudíž nechápu ani tu zmínku o možné polemice, zvlášť od někoho kdo se tady vermomocí dožadoval dodržování pravidla o tlaku v pneu, které byly přitom na vůz nasazeny s požehnáním iniciátora, který si zmíněný tlak na promotérovi vyžádal. Možná to je tím, kdo se proti pravidlům proviní, že ano. Vettel si vesele jezdí s uvolněným kolem, je obdarován zakázaným info a žádný článek plný rozhořčení jsem tady nenašel.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  RoBertino

                  83.208.82.XXX
                  Osobně si myslím, že jestli někdo na začátku zahřívacího kola předjede pilota na pozici před sebou a pak se za něj zase zařadí, tak je následná černá vlajka (v tomto případě penalizace 5stop & go) nesmysl - o žádnou výhodu nešlo, ale nemohl jsem se zbavit pocitu, že si někdo řekl, že se závod tak trochu zdramatizuje. Leč v pravidlech to tak bylo a ta se musí dodržovat. Schumi pak dostal dva závody distanc kvůli tomu, že na černou vlajku dostatečně rychle nereagoval, což byla ale záležitost týmu, který v tu chvíli zkoušel trest ukecat a trvalo jim to déle než ona tři kola, kdy musí pilot penalizaci absolvovat. Ale to jsou pouze informace, co se dělo - polemizovat o smyslu a oprávněnosti těchto nařízení by bylo na jinou diskuzi. Sennova pozice v San Marinu před fatální nehodou nemá s výkonností opravdu nic společného, jen upozornění na fakta.

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000792

        uzivatel000792

        195.212.29.XXX
        Na Schumachera stracal 20 bodov a za Hillom bol preto, lebo v prvych dvoch pretekoch nebodoval kvoli odstupeniu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama