Ferrari nabralo správný směr, protože ho vede Švýcar, tvrdí Lauda

Robert RoBertino Pavelka, 12. dubna 2017, 11:15 Google+

Ferrari po třech letech, kdy se z menší či větší dálky dívalo na záď Mercedesu, pomalu zkracuje náskok na Stříbrné šípy. Jeho bývalý pilot, který italské značce přivezl dva mistrovské tituly, má zcela jasno, proč tak tomu je.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mattia Binotto stojí dle Rakušana za současnými úspěchy Ferrari

Mattia Binotto stojí dle Rakušana za současnými úspěchy Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Dnes osmašedesátiletý Andreas Nikolaus "Niki" Lauda strávil ve stáji Ferrari necelé čtyři roky. Nebylo nikdy tajemstvím, že s italskými inženýry moc nevycházel a jeho slovní půtky s Maurem Forghierim, ale i dalšími členy stáje jsou dobře známé - ostatně stačí si přečíst jeho knihu Protokol (u nás vyšla jako Mé roky s Ferrari) a uděláme si obrázek sami.

img-responsive

Niki Lauda a Lewis Hamilton po závodě v Číně | foto: Daimler AG

Za momentální vzestup Ferrari je přičítána zásluha nástupci Jamese Allisona, sedmačtyřicetiletému Mattia Binottovi. A právě v tom vidí Lauda potvrzení svých slov, protože dle jeho názoru, jak jej prezentoval italský list La Republica, Binotto není žádný Ital, protože se narodil v Lausanne.

"Považujete Binotta za Itala? Ve skutečnosti je to Švýcar a to se také začíná u Ferrari pozitivně projevovat. Stáj je nyní efektivní, protože organizaci má na starosti Švýcar a dokáže Italy zvládnout. Spolupracuje s nimi, ale zároveň může mít určitou svobodu a vyjádřit své nápady představy. Arrivabene je sice šéfem závodního týmu, ale nepochybuji o tom, že klíčovou postavou pro Ferrari je právě Binotto. Alespoň zvenčí to tak vypadá," vyzdvihuje inženýrovy zásluhy Lauda.

Představme si Mattiu Binotta

Pokud se podíváme do životopisu, je v něm jasně uvedeno, že Mattia Binotto se narodil 3. listopadu 1969 v Lausanne, vystudoval v témže městě na polytechniku (1994), dále získal titul v Modeně - obor automobilové motory. V roce 1995 nastoupil k testovacímu týmu Scuderia Ferrari jako zkušební inženýr motorů a stejnou roli plnil u závodního týmu v letech 1997-2003. Od roku 2004 působil ve funkci inženýra závodních motorů, po roce 2007 už byl hlavním inženýrem v závodním oddělení; tuto funkci rozšířil o dva roky později na vedoucího motorových a KERS operací. Následovalo jmenování na post zástupce ředitele oddělení motorů a elektroniky (říjen 2013), poté se stal šéfem operací pohonné jednotky a 27. července 2016 dospěl do funkce technického ředitele Scuderie Ferrari.

"Je pravda, že jsme letos čekali velmi silné Red Bully, místo toho se objevilo jako nesmírně kvalitní Ferrari. V tuto chvíli Red Bully hodně ztrácejí. Mám dojem, že v teplejším počasí je Ferrari rychlejší, my zase máme navrch v zimě," dodává Lauda po dvou závodech sezóny, v níž je dle jeho názoru Ferrari horkým aspirantem na mistrovský titul.

img-responsive

Sergio Marchionne | foto: Ferrari S.p.a.

Marchionne výroky nekomentuje

Prezident Ferrari prohlášení rakouského exmistra světa v italských novinách nemínil komentovat, protože by musel volit slova, která jeho postavení a společenské úrovni nepřísluší. Navíc před časem prohlásil, že bude ohledně svých výroků do médií opatrnější: "Nebudu se k tomu vyjadřovat. Kdybych to udělal, musel bych říci nějakou urážku. A přítele urážet nehodlám," uvedl pro La Reppublica Marchionne. Naopak co se výkonu Ferrari týče, tam byl Marchionne sdílnější.

"Jsme rádi, o tom není pochyb. V posledních letech to vypadalo, jako by na nás při vývoji vozu padla nějaká únava, ale to už se letos nestane. Máme program, který běží na plné obrátky, potřebujeme jen trochu času," doufá Marchionne a potvrzuje tak názor, že letos by mohl být boj o titul intenzivnější.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari nabralo správný směr, protože ho vede Švýcar, tvrdí Lauda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jenson Button má výhrady jak k Formuli E, tak k IndyCar

Jak vnímá Button IndyCar a Formuli E? Nebere si servítky

Renault ztrácí nejvíce v kvalifikaci, chce proto změnit svůj přístup ke konstrukci motorů

Renault se u motoru pro rok 2018 zaměřuje na kvalifikační mód. Abiteboul vyčíslil ztrátu

Jak se žije bez F1? Ecclestone nic neskrývá

Ecclestone o roli "důchodce", novém působišti, svém odchodu a vztahu k Liberty Media

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Suzuce

McLaren připouští, že mu po změně motoru bude dohnání Red Bullu zřejmě chvíli trvat

Fernando Alonso je s McLarenem před závodním víkendem v USA optimistou

Alonso je optimistou, McLaren s Hondou tuší v USA největší šanci z posledních 4 závodů

Michael Schumacher nadále zůstává v srdcích fanoušků

Je to jak vystoupení Mickey Mouse, hodnotí současnou F1 Schumacherův bývalý manažer

Fernando Alonso v Brazílii

Starosta São Paula jednal s Pirelli ohledně možnosti privatizace tamního okruhu Interlagos

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso s McLarenem v Austrálii

Alonso nebude za zády McLarenu s nikým jednat, o své budoucnosti rozhodne v létě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kubica absolvoval první test s Williamsem, tým jeho výkon zhodnotil stručně + VIDEO

  2. Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

  3. Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

  4. Smutný příběh Marie de Villotaové je uzavřen, došlo k dohodě se společností Manor

  5. Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

  6. "Po kolizi v Baku jsem cítil, že jsem Ferrari zklamal," přiznává Vettel

reklama