DISKUZE K ČLÁNKU Barcelona nastavila McLarenu zrcadlo. Ještě je co dohánět, zní z Wokingu

Zpočátku to vypadalo opět na malér, připomínající loňský rok. V druhých dvou dnech se oranžové vozy probraly k životu, ale z týmového vyjádření jasně vyznívá, že zdaleka nevládne v jeho řadách spokojenost.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Barcelona nastavila McLarenu zrcadlo. Ještě je co dohánět, zní z Wokingu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 07.03.2017 09:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 06.03.2017 12:25
myslím, že si lžes solidně do kapsy. Honda na… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2017 20:18
Naděje umírá poslední. Pořád si říkám že Honda… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 06.03.2017 17:54
no, nevím jestli jsou moje představy školáka ZŠ,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
hmm, udivují mě tvoje znalosti z továren jednotlivých výrobců, že víš, od kdy na motoru dělali. Jedinej výrobce, kterej na motoru dělal podstatně dřív než honda byl mercedes, ale to vyplulo na povrch až teprve nedávno. Renault i ferrari na motoru začali dělat až v okamžiku, kdy byly jasně specifikovány pravidla na tento motor. Honda začala svůj vývoj +/- ve stejné době jako ferrari a renault, pokud by jsi sledoval zprávy z té doby, tak honda prohlásila, že by mohla vstoupit už do první sezony s turbem, ale že chtěla využít delší čas, kdy nebude omezena restrikcemi FIA (jako výrobce) tak to neudělala a čekala na data od mcl. Přesto jejich motor nedosahoval ani parametrů renaultu nebo ferrari z první sezony, tvůj odhad, že byli v jejich první sezoně na úrovni první sezony mercedesu je dost naivní. Ano, dost doho způsobil i mcl, protože jejich koncept size zero vycházel především z naivní představy konstrukce mcl, kterou ovšem mcl totálně nedokázal přetavit v reálné zisky na dráze a zůstal pouze deficit výkonu.
A jestli máš představu, že ferrari a renault měli zázračnou výhodu v tom, že se účastnili předešlých ročníků s naprosto odlišnou koncepcí motoru, no to už je vážně přes hranu. Honda odešla z F1 5 let před tím, než tam opět vstoupila, tzn. max 2-3 roky kdy se motoru nevěnovala...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ano, s tím, že mcl již několik let není schopen postavit dobré auto, na tom se shodneme, ale newey je pryč z mcl víc než dekádu a přesto dokázali bojovat o titul i bez něj. Jenom o neweym to není...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
s rokem 2005 nelze souhlasit. Tam sice byla nižší spolehlivost, ale výkon byl na úrovni, takže problémy alá honda to opravdu nebyly...
... v roce 2006 sice byl mercedes na chvostu, takže ano, ale zase dokázali zapůsobit na FIA takovým způsobem, že se jejich výhoda vrátila, takže to trvalo rok a byli opět na špici

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.209.XXX
jumpman: Rok 2005. díky mercedesu přišel Kimi o titul. rok 2006 kombinace auta i motoru

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

178.255.168.XXX
McL uz nekolik let nevi jak udelat spickove auto. Chybi proste lidi jako Adrian a tym od RB. Ono take RB nekolik lidi od McL pretahl, vcetne Neweyho.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

178.255.168.XXX
.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

178.255.168.XXX
Presne tak, od roku 2013 nejak nevi co delaji. Je to videt na vysledcih konkurence se stejnym motorem. Pokud se chteji pasovat na spicku a chteji premyslet na titul musi hodne zamakat a pripravit sasi na urovni RB. Za RB jsem ale nekolik svetelnych let.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

178.255.168.XXX
Asis nepochopil, ze byla rec o aeru. Kde byl McL v letech 2013,1014, kdyz Mercedes dominoval a McL mel pod kapotou jejich motory??? Ty problemy s aerem se tahnou uz nekolik let, jeste pred prichodem Hondy a posun na spicku tak trochu stagnuje.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

178.255.168.XXX
Ty by sis mel uvedomit, ze Honda vydala prohlaseni o vstupu do F1 v dobe, kdy uz ostatni na hybridnich motorech davno delali. To znamena, ze Honda nezacala s vyvojem jako ostatni vyrobci. To co rikas je nesmysl a je to obecne znamo, akorat ne tobe. To znamena, ze je nespochybnitelny fakt, ze vyrobci nedelali motor pres zimu. To znamena, ze data co dostala Honda byly o nekolik let k nicemu, protoze mohly byt tak pro porovnani, ale ne pro vyvoj protoze Honda uz mela nejakou koncepci rozdelanou, vyvoj nelze udelat za rok. Dle vykonu spalovaku neudelas nic, ten je proste obecne znamy z objemu, otacek atd, to same kroutak. Spotreba je dana pravidly a to same rekuperace. Jeji max. vykon je dan pravidly. Ze se z techto dat da lehce udelat motor je zcestna predstava. Kolik mel vykon prvni hybrid od Mercedesu? pres 700 koni, 750?. Kolik mel prvni hybrid od Hondy? Ten mel pravdepodobne srovnatelny vykon jako prvni od Mercedesu. Kazdy rok vyvoje a zkusenosti ale znamenal cca 100 koni nahoru. Takze pro vyvoj motoru je proste cas dost zasadni. Co nemeli Ferrari a Renault??? Meli jednoznacnou vyhodu v podobe mnohaletych zkusenosti z posledni doby a jeste vyvijeli dele. Meli mnohem vice casu na vyvoj a zkousky na trati. Vyvijeli o nekolik let dele a jeste testovali o rok vice na trati. On ten Renault take z pocatku nebyl zadny spolehlivostni zazrak a ani nemel vykon. A co dnes Renault? Tolik let prece vi jak ten motor ma vypadat a jaky ma mit vykon. Proc s tim nic nedela? Ve vysledku ztraci kazdou sezonu stejne jako minulou.
McL rozebirat nebudu, ten se nejak dlouho mota v kruhu, ikdyz nabral nejake lidi, tak proste chybi klicova osoba, klicovych par osob pro konstrukci spickoveho aera.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
kdy měl mcl problémy s mercedesem, nějak si nedokážu vzpomenout...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
no, nevím jestli jsou moje představy školáka ZŠ, konstruktére, ale měl by sis uvědomit, že honda začala s vývojem turba +/- stejně jako ferrari a renault. To, že měla data od mcl o nejlepším motoru je nezpochybnitelný fakt. Je jasné, že nezískala výrobní výkresy, ale pokud má výrpbce se zkušenostmi hondy data o dosahovaném výkonu, kroutícím momentu, spotřebě, funkci rekuperací, tak ví, čeho musí dosáhnout, aby jejich motor byl minimálně srovnatelný. Toto ferrari ani renault neměli a přesto dokázali svoje motory posunout mnohem rychleji.
Šasi v top 3 uvádíjen a pouze mcl, ostatní se nad tím pouze útrpně usmívají, jelikož jejich srovnání je vždy vytržená rychlost v konkrétní zatáčce na okruhu, kde dokázali držet krok s konkurencí. Na tým s rozpočtem mcl, je jejich výkon ostudný

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

147.228.41.XXX
Je to zajímavé. Co si pamatuju, tak šasi McLarenu stálo za starou belu v posledních 20 letech jen v sezonách 2004, 2006, 2009 (ale i tyhle auta přivezly nějaké body a stupně vítězů) a potom až v roce 2013, kdy vznikl ten průšvih, ze kterého se prakticky dodnes nevzpamatovali. Sezonu 2012 končili údajně s autem, které bylo nejrychlejší v poli. Pro 2013 postavili místo evoluce zcela nový vůz, a o zpětně to označili za chybu. Od té doby, nevím koho všechno vyměnili, ale auta stojí za prd. V roce 2014 to ještě utáhl motor mercedesu na sem tam nějaké dobré umístění, ale šasi už bylo tragické. 2015, 2016 se McLaren vymlouval na Hondu, že musí stavět šasi s nízkým odporem kvůli nízkému výkonu a letos, kdy podle mě už počítali s tím, že budou auto konstruovat normálně zase shořeli? Pokud se jim letos nepodaří zvednout tak jim brzo vyschnou peníze a bojím se aby neskončili hůře než Williams, který už je (ač také můj oblíbenec) dlouhodobě pasován na lepší průměr F1. McLaren musí získat zpátky na vedoucí pozice lidi, kteří ví co dělají, protože teď tam evidentně nikdo takový není.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.77.XXX
U sasi se uvadelo, jak jsou nekde okolo TOP3, ale to proste na titul neni. Ze porad tak nejak tapou si take myslim, ale to se ve 2015 stalo i RB v porovnani s TR. Ze by se meli letos posunout na spicku jsem bral jak cil a ne ze se bude v testech mluvit o tom, ze jim to na tarti nesedi a ze je auto neklidne,.. Uvidime jak auto pochopi a jestli bude fungovat.
Honda na turbu mela snad 2 roky zpozdeni, oproti tomu co zacal vyvoj u Mercedesu. Vyvoj nezacal u vyrobcu kteri se F1 venovali dlouhodobe nekdy v zime 2013/2014 03 Rikalo se ze Mercdes tomto hybridu delal uz nekolik let pred 2014, snad 3 roky.
Je nesmysl si myslet, ze kdyz da nekdo nekomu data namerena z auta, ze se podle toho da udelat motor. Maximalne si ten ci onen vyrobce muze porovnat vykony komponent a to jeste odhadem, protoze Mercedes McL zadna extra data jiste nedaval, vse si hlidal pro sebe, protoze vedel, ze McLs nima konci. To tve koporivani Mercedesu, je take nesmysl. Odhaduje se ze Honda tou cestou teto koncepce pujde, ale nikdo jeste nevi co je pravda, jaka je skutecnost. A tim ze budu mit podobnou nebo stejnou koncepci nic neznamena. Jen se proste udelalo jine usporadani, protoze bylo potreba udelat vetsi turbo. To ale neznamena, ze mi automaticky naskacou kone jako ma Mercedes. Je zde proste videt naivni predstava nekterych o konstrukci motoru a jednoduchosti jeho vyvoje. I na toto turbo se da aplikovat spousta poznatku, ktere Mercedes ziskal za posledni sezony v atmo motorech, coz zase Honda nemuze.
Proste rici Honda na tom dela stejne jako Mercedes a nemumi ani opalit motor, kdyz ji McL dal fotku a nejake pochybne info je predstava skolaka ZS.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
myslím, že si lžes solidně do kapsy. Honda na turbu dělá v podstatě stejně dlouho jako konkurence, navíc měli od mcl dost údajů o mercedesu a stejně ten motor pohnojili. Teď jdou cestou kopírování mercedesu, ale bude to asi minimálně sezonu trvat, než je skutečně dokáží dohnat, předehnat těžko.
Potom je druhá věc, řeči mcl o jejich skvělém šasi, která má být údajně lepší než red bull... no najme si čistého vína, nevypadá to, že by měli alespoň na torro rosso. Mcl zkrátka už několik let tápe a nevypadá to, že by se letos měli dokázat odlepit od toho, co předváděli poslední sezony...

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.73.XXX
V hybridech Honda take patri na spicku, ale neni hybrid jako hybrid 03
Ono zatim neni co prijimat. Auto sice nevypada nejlepe, ale vsichni vime, ze se do prvniho zavodu hodne zmeni. To same u motoru. Vyvoj motoru jde nejak rychle, takze nelze cekat obrovske vykonove zisky. Dokud se neukazou na trati, lze porad verit, ze to bude posun dopredu.
Myslim, ze nej problem je spalovak zatim nefacha jak by mel. Urcite vi co delaji, ale pokud chybi nekolikalete zkusenosti s vyvojem motoru pro F1, tak jsou proste ve skluzu. Dle meho problem ji dela spalovak a zejmena zapalovani. Ostatni vyrobci na tomto zapalovani delali delsi dobu, protoze se F1 ucastnili, ale Honda ne. Ta se venovala hybridum a elektro autum a vodikovym autum, takze je v tomto predkomurkovym zapalovani pozadu. Stejne tak se hodne mluvi o vznetovych motorech na benzin. Kdo zacal vyvijet drive ma o ty leta naskok, se neda dohnat pres zimu. Honda bych si troufl tvrdit, ze na zapalovani dela sama, pro Ferrari do dela Magneti Marelli, ktera se na to specializuje. Kazdy pristup je jiny a bude asi i jinak casove narocny.

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.73.XXX
Vzpomenme ale i jake problemy mel jeden cas McL s motory Mercedes. Prijde mi ze to aero jim take nejak extra v posledni dobe nejde. Nechci nejak predbihat, pockal bych proste na ty prvni 3 zavody a pak si muzem rici, jak se bude sezona vyvijet 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001639

uzivatel001639

89.111.73.XXX
Na to právě narážím. Komentováno to bylo slovy, že auto klouže a zadek je dost neklidný. Je otázka o co vlastně šlo, co se testovalo, jak bylo aero nastaveno, třeba se špatně dávkuje výkon. Prostě uvidíme další test a budem chytřejší. Nejchytřejší budem až po prvních závodech, kdy bude co srovnávat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jindrich K.

Jindrich K.

89.102.157.XXX
Tak to možná není úplně o neschopnosti. Vem si kolik jiných automobilek neuspělo, nebo v některé dekádě uspělo a v jiné ne. Prostě na to chtěli jít malinko jinak a evidentně špatně. Vždy když se snažíš získat velký náskok může to sklouznout do velké ztráty. Jako fandu FA mě to bolí, ale obávám se, že pro McLaren to může být i taková tragédie jakou si prožíval Williams po odchodu BMW ... A samozřejmě nejde jen o motor, pokud je slabý tak i v aero oddělení a vlastně všude jinde musí pracovat jinak a eliminovat ztráty. Určitě by koncepce různých věcí byla malinko jiná pokud by měli pod kapotou Mercedes.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel002255

uzivatel002255

185.14.233.XXX
Zajímavé jak mnozí nejsou ochotni příjmout realitu.. McL Honda nefunguje ani u Hondy, ani u McL. Tak to prostě je. Až je mi z toho smutno. Nemám rád sice Alonsa, ale o něm to není. Sám mám hondu a je to nejlepší auto co jsem kdy měl, neporuchový a drží jak beton. Honda ale kraluje v jiných motorsport disciplínách, ale ne v hybridech. A McL - to je tým v rozkladu. To je prostě fakt! Kdo to nepřizná si prostě sám sobě nalhává.. Ale chápu ..

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel002255

uzivatel002255

185.14.233.XXX
až na to že mnozí tvrdí že i šasi McL je špatné a vůz se divně chová na trati..

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama