Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 10. prosince 2019, 23:30 Google+

Aldo Costa slavil úspěchy u Ferrari i Mercedesu. Jaké vidí hlavní rozdíly v práci pro oba tyto týmy?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aldo Costa  v Monze

Aldo Costa v Monze | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Aldo Costa je ve světě Formule 1 uznávaným odborníkem.  Jeho doménou je navrhování a design vozů. Osmapadesátiletý Ital působil v minulosti u Ferrari. Zde spolupracoval s takovými esy, jako jsou Rory Byrne či Ross Brawn. Dá se proto říct, že svého času měl ty nejlepší učitele. Po odchodu těchto jmen to byl právě Costa, kdo měl převzít velký díl jejich odpovědnosti. Proto postupně povýšil z hlavního designéra až na technického ředitele.

Měl tedy pod palcem celé technické oddělení. Jenže s příchodem v té době přelomové sezony 2009 začala forma Ferrari upadat. Italové sice byli o rok později blízko mistrovskému titulu, avšak Fernando Alonso své tažení do úspěšného konce nedotáhl.

Ročník 2011 se měl nést ve znamení odplaty. Opak byl ale pravdou. Rudé vozy se už od samého počátku inkriminované sezony trápily. Tempo udával Red Bull s McLarenem. Ferrari těmto týmům nestačilo, také proto se čím dál častěji začaly ozývat hlasy, které tvrdily, že se mise Alda Costy u Ferrari chýlí ke svému konci.

Nemýlily se. Osudnou se zkušenému Italovi stala aféra kolem většího zadního křídla, než bylo v té době povoleno. Ferrari se tímto dílem, jenž byl přivezen do Barcelony snažilo snížit ztrátu na své soupeře, nicméně technický delegát byl proti a Ferrari toto vylepšení zakázal. O pár dní později respektovaný technik svůj post opustil.

Bez práce ale dlouho nezůstal. Během sezony 2012 ho zlanařil do Mercedesu jeho někdejší parťák z dob u Ferrari Ross Brawn. Tím začal další velký příběh. Byli to právě tihle dva, kdo patřili k hlavním architektům úspěchů německé stáje, které nastaly počínaje ročníkem 2014. Od té doby neměl jakýkoli titul ve Formuli 1 jinou než stříbrnou barvu.

img-responsive

Felipe Massa v Brazílii 2008 | foto: Scuderia Ferrari

Jaké jsou podle Alda Costy rozdíly u práce ve Ferrari a Mercedesu? „Když jsem v roce 2012 přišel do Mercedesu bylo tam docela jiné klima. Všechno tam bylo hodně pragmatické. Neviděl jsem ta žádnou politiku. Všichni tam dělali vše pro to, aby byla vzájemná spolupráce všech kolegů na co nejvyšší úrovni.“

Podle mě Ferrari nechybí materiál nebo lidská zdroje. Všechno potřebné mají. Rozdíl je v tom, že v Anglii berou F1 jako práci. V Itálii je na vás vyvíjen mnohem větší tlak. Skrz média, tifosi nebo akcionáře.“

„V Anglii můžete tuhle práci hodit za hlavu. V Itálii je to jiné. Odejdete z kanceláře a práce vás neustále pronásleduje. Všichni chtějí vědět, kdy bude Ferrari vyhrávat, všichni se zajímají,“ líčí Costa

Podle něj je každopádně pouze otázkou času, kdy stáj z Maranella opět stane na vrcholu. Dodejme, že osmapadesátiletý Ital svou štaci v Německu letos ukončil. Z rodinýých důvodů se vrátil blíže domovu, neboť přijal nabídku pracovat pro Dallaru.  

Vytisknout

Diskuze: Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud