McLaren uvažuje o změně konceptu svého vozu pro rok 2020. O kolik F1 zpomalí v roce 2021?

Petr Hlawiczka, 25. září 2019, 06:30 Google+

Technický ředitel McLarenu James Key přiznává, že si pohrávají s myšlenkou změnit už před příští sezónou Formule 1 koncept současného monopostu. Vyjadřuje se také k otázce zpomalení vozů v přelomovém roce 2021.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 26.09. 12:39) Napište svůj názor
Lando Norris s McLarenem MCL34 v Singapuru

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Singapuru | foto: McLaren

Sdílejte článek

McLaren je v šampionátu s náskokem 22 na 4. místě před Renaultem, svým dodavatelem pohonných jednotek, zatímco loni skončil šestý. Letos se mu podařilo vyřešit svou slabinu v pomalých zatáčkách, zlepšení bylo patrné zejména od Velké ceny Španělska. A protože chce dosáhnout dalšího pokroku, tak přemýšlí o změně konstrukční filozofie svého vozu.

"Myslím, že se musíme podívat na určité koncepční změny - zkrátka proto, že se díváme kupředu. I když je potenciálně na horizontu změna v pravidlech [v roce 2021], hledíme před sebe," začíná technický ředitel, jenž k McLarenu přešel letos z Toro Rosso.

Proč měnit letošní dobré auto?
"Chceme zjistit, jak můžeme začít vytvářet přítlak, který by nám umožnil dosáhnout skutečných pokroků směrem k těm na čele. Všichni kolem nás dělají totéž. Proto si myslím, že potřebujete určité koncepční změny," vysvětluje Key.

img-responsive

Přípravy v Singapuru | foto: Pirelli

"Ale pokud jde o čísla týkající se auta, tak si myslím, že na tom momentálně není špatně. Na trati, jako je Singapur, jsme byli na rovinkách hodně rychlí, efektivní tedy je, nicméně dokážeme generovat takovou úroveň přítlaku, který potřebujete - alespoň pro boj s kluky kolem nás," hodnotí letošní monopost.

Nyní neřeší jen otázku, kolik svého času ještě věnovat současnému vozu, ale i rozdělení zdrojů pro vývoj aut pro rok 2020 a 2021: "Jde o přechodné období, ale nemyslím si, že jde o jasné rozhodnutí. Někdy řeknete, že jsme s letošním rokem hotovi, protože se nepovedl, daří se vám nebo proto, že jste v území nikoho - pod žádnou hrozbou."

"Myslím, že u nás se letos objevuje pozitivní směr. Trochu to dává smysl pokračovat v učení o něco déle, ale zároveň se soustředit na příští rok," popisuje Key.

img-responsive

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu v Hinwilu | foto: Formula1.com

K jak velkému zpomalení dojde? Pokud vůbec...
A zatímco někteří předpokládají velké zpomalení formulí v roce 2021 - například podle šéfa Racing Pointu Otmara Szafnauera až o 7 sekund, tak technický ředitel McLarenu to tak dramaticky nevidí.

"Dojde k poklesu přilnavosti u 18" pneumatik? Možná, půjde o odlišnou zvěř. O aerodynamice můžete říct, že bude trochu jednodušší než nyní, existuje ale spousta jiných mechanismů pro generování výkonnosti aerodynamikou. A motory zůstanou stejné.

Proto musíme nejdříve zjistit, jak tyto věci budou fungovat společně, abychom si udělali lepší obrázek. Ale nehovoříme o ohromných změnách, to bych momentálně netvrdil. Vlastně by si [vozy] mohly být celkem blízko, ale uvidíme," dodává Key.

Vytisknout

Diskuze: McLaren uvažuje o změně konceptu svého vozu pro rok 2020. O kolik F1 zpomalí v roce 2021?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 26.09.2019 12:39 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean a Kevin Magnussen ve Velké ceně Belgie

Staré a nové díly dohromady, Haas stále tápe. V Rusku nasadí hybridní balík u…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  2. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  3. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud