McLaren se po Monze musí dát dohromady. Jak hodnotí poslední verzi motoru Renault?

Petr Hlawiczka, 12. září 2019, 06:20 Google+

McLaren v posledních dvou závodech kvůli technickým problémům zbytečně zahodil spoustu bodů, jeho náskok v šampionátu poklesl. Jeho šéf Andreas Seidl hovoří o nutnosti dát se dohromady, zároveň hodnotí poslední (C) specifikaci pohonné jednotky Renaultu.

Počet komentářů:  38 komentářů (Poslední 13.09. 22:50) Napište svůj názor
Lando Norris v Monze dosáhl pouze na jeden bod

Lando Norris v Monze dosáhl pouze na jeden bod | foto: McLaren

Sdílejte článek

Zatímco Ferrari konečně v obou podnicích zvítězilo, tak McLarenu dobré výsledky unikly mezi prsty. Carlos Sainz v Belgii odstoupil již v úvodu a Lando Norris v posledním kole, kdy to vypadalo na slušných 10 bodů za 5. místo. V Itálii dosáhl na jediný bod, zatímco Španěl držel šestou příčku, ale jeho závod skončil s uvolněným kolem po zastávkách v boxech.

A co je nejhorší, znatelně se ztenčil jejich náskok na pátého v pořadí v šampionátu konstruktérů, když na ně Renault získal v posledních dvou velkých cenách celkem 25 bodů - nyní mu na McLaren chybí už jen 18 bodů.

Norrise výkonnost francouzského soupeře ale moc netrápí: "Chtěl bych říct, že tahle trať jim sedí více, než zřejmě bude Singapur. Tam jsme byli vždy rychlí. Měli dva víkendy, kde nebyli vůbec silní, ale teď získali dost bodů, proto musíme zajistit, abychom se vrátili silní. V Singapuru se pokusíme být o něco silnější."

img-responsive

V Belgii McLaren poprvé po pěti závodech nebodoval | foto: McLaren

Jeho šéf k tomu říká: "Stále musíme do detailu zanalyzovat to, co se přihodilo. Byla to docela chaotická výměna pneumatik vpředu vpravo, což vedlo k tomu, že kolo nebylo plně utaženo. Uvědomili jsme si to hned, co jsme auto vypustili. Žel takové věci se stávají."

"Přesto jsme ve srovnání s loňským rokem dosáhli při zastávkách v boxech pokroku, stejně tak jako tým. Máme za sebou skvělé závody, v nichž jsme bodovali a ostatní předjížděli díky dobrým zastávkám. Teď je důležité se vrátit do továrny a vše podrobně zanalyzovat, udělat reset a vrátit se do Singapuru ve formě, jako jsme měli před přestávkou," přeje si Seidl.

Nový motor Renault - pokrok v oblasti výkonu i spolehlivosti
Poté se šéf McLarenu obrací k poslední verzi motoru Renault, jež podle něj znatelně lepší než ta předchozí: "Teď máme ve voze specifikaci C, která funguje dobře. Jde o drobný pokrok v oblasti výkonu a rovněž i spolehlivosti."

img-responsive

Skupinová fotografie McLarenu před jeho továrnou po návratu z Monzy | foto: McLaren

Pohonná jednotka je tedy nelimituje, jako tomu bylo kdysi v případě s Hondou: "Nemyslím si, že by nás cokoliv drželo zpět. Musíme se zkrátka zaměřit na sebe a zajistit, že jako tým půjdeme dále a budeme pokračovat ve vývoji."

"Tyto dva závody pro nás byly neúspěchem po dobré šňůře před letní přestávkou. Je to součástí sportu a řekl bych, že i součástí vývoje týmu. Teď je důležité provést reset a znovu to od Singapuru rozjet, jak už jsem řekl," dodává Seidl.

Vytisknout

Diskuze: McLaren se po Monze musí dát dohromady. Jak hodnotí poslední verzi motoru Renault?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 13.09.2019 22:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 38 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Helmut Marko v Belgii

Red Bull oznámil datum zveřejnění jezdecké sestavy pro příští sezonu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

  4. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud