ANALÝZA SEKTORŮ: Ferrari zaostává za Mercedesem v jediném sektoru, jeho výkonnost na rovinkách je "směšná"

Petr Hlawiczka, 31. srpna 2019, 21:20 Google+

SPA-FRANCHORCHAMPS - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jaké časy a rychlosti dosahovali během kvalifikace na Velkou cenu Belgie v jednotlivých částech okruhu a jaké strategie můžeme v neděli očekávat?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 01.09. 16:45) Napište svůj názor
Charles Leclerc v kvalifikaci v Maďarsku

Charles Leclerc v kvalifikaci v Maďarsku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Představení okruhu

Nejprve se podívejme na konfiguraci okruhu. První sektor se po první vlásence projíždí celý na plný plyn, včetně zatáčky Eau Rouge - Radillon. Jedná se o 1,9km dlouhý úsek s dvěma DRS zónami, kde hraje prim síla motoru a nízký odpor.

Druhý sektor začíná před pátou zatáčkou a pokračuje středně-rychlou sekcí přes rychlý Pouhon až po zatáčku č. 14. Tato část je pro změnu technická, vyžaduje vysoký přítlak a dobrou přilnavost v zatáčkách.

Mapa okruhu Spa-Francorchamps

Mapa okruhu Spa-Francorchamps | zdroj: Formula1.com

Třetí sektor začínající před 15. zatáčkou je opět velmi rychlý a kromě poslední šikany se projíždí také celý na plný plyn, jeho požadavky jsou tedy podobné jako v případě toho prvního, a opačné než u druhého. Týmy tedy musí v nastavení volit kompromisy.

Maximální rychlosti (speed trap) se nachází těsně za Radillonem. Toto místo však neodhaluje ty nejvyšší, protože se poněkud nereprezentativně nachází na začátku rovinky Kemmel - a monoposty předvádějí svá maxima právě na jejím konci.

Nejrychlejší sektory

Ferrari ovládlo všechny tréninky a Leclerc si vyjel po skvělém výkonu třetí pole-position kariéry (po Bahrajnu a Rakousku), když svého týmového kolegu předčil o 0,748 sekundy. Vettel ale na trati nechal o 0,3 s více než on, se svým vozem nebyl moc spokojený. Charles litoval pomalého prvního sektoru, zejména první zatáčky, kde na Seba ztratil. Připsal si nejrychlejší třetí sektor, v druhém technickém sektoru vládly Mercedesy.

Hamilton v něm na Leclerca získal 0,35 s, síla motoru Ferrari, Totem Wolffem označená až za "směšnou," v kombinaci s jejich efektivní aerodynamikou se však na belgickém okruhu projevila dle očekávání naplno. Bottas se smlouvou na příští rok v kapse svého britského týmového kolegu doplnil ve druhé řadě, s Verstappenem byl jediný, kdo zajel čisté kolo.

Nejrychlejší sektory kvalifikace

Nejrychlejší sektory kvalifikace | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Holanďan s Red Bullem měl potíže s pohonnou jednotkou Hondy, která nefungovala s novou kvalifikační mapou, proto v konzervativním nastavení na Mercedes ztrácel víc, než čekal. Nicméně věří, že v závodním režimu si to s německým týmem budou moci rozdat, Ferrari je podle Maxe ve Spa příliš daleko. Škoda Albona, jemuž se nepodařilo poskládat sektory dohromady a na trati promrhal téměř sekundu - na postup do Q3 měl.

Nejrychlejším ze "Zbytku světa" dnes byl Renault - oba jeho piloti se z třetí řady ale kvůli výměně motorů propadnou mimo první desítku. Ricciardo na Verstappena ztratil jen 3 desetiny zejména zásluhou výkonného motoru, aerodynamický deficit šasi RS19 se projevil v prostředním sektoru, kde byl o více než 8 desetin pomalejší.

Relativní výkonnost týmů dle nejrychlejších sektorů

Relativní výkonnost týmů dle nejrychlejších sektorů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Hodně silné byly také vozy Alfa Romeo, což Räikkönen potvrdil sedmým nejrychlejším součtem sektorů, a Racing Pointu - Pérez s novým tříletým kontraktem obsadil devátou příčku. Rozdíl mezi těmito dvěma piloty byl patrný zejména v prostředním sektoru, kde měl Fin o více než půl sekundy k dobru.

Výkonost vozů v pomalých / středně-rychlých / rychlých zatáčkách a na rovinkách ve srovnání s nejrychlejším Ferrari

Výkonost vozů v pomalých / středně-rychlých / rychlých zatáčkách a na rovinkách ve srovnání s nejrychlejším Ferrari | zdroj: Formula1.com


Maximální rychlosti

Na rovinkách dominovalo Ferrari - Vettel byl nejrychlejší na speed trapu (317,7 km/h) i konci prvního sektoru, Leclerc zase na konci druhého (214,6 km/h) a třetího sektoru (238,8 km/h).

Na konci dlouhé rovinky Kemmel dosáhl Vettel 343,6 km/h, Stroll poháněný Mercedesem tam byl o 5,1 km/h pomalejší, Ricciardo s motorem Renault ztrácel 8 km/h a Verstappen s Hondou citelných 11,6 km/h.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace

Nejvyšší rychlosti kvalifikace | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ferrari u svých zákazníků nasadilo nové motory, tovární tým s tímto krokem počká na Monze, která je na výkon ještě citlivější (10 koní navíc tam dělá 0,2 sekundy na kolo), svou roli taky hraje odlišná strategie využívání pohonných jednotek a jejich degradace. Novou specifikaci Hondy (č. 4) mají ve svých vozech pouze Albon a Kvjat.


Pneumatiky a strategie

Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí je v časech na kolo sekundový rozdíl, mezi středně-tvrdou a tvrdou 1,5 sekundy. Do Q3 se všichni piloti kvalifikovali na měkkých pneumatikách. Teplota vzduchu dosahovala 31 °C, asfalt 40 °C. V neděli má být ale chladněji, což může pomoci Ferrari, které v závodním režimu bývá obvykle méně konkurenceschopné.

Optimální strategie pro Velkou cenu Belgie vypsanou na 44 okruhů počítá s jedinou zastávkou, pokud nebude pršet, a to mezi 18. - 22. kolem v případě startu na měkké směsi.

Nejlepší předpokládané strategie pro GP Belgie 2019

Nejlepší předpokládané strategie pro GP Belgie 2019 | zdroj: Pirelli

Dvouzastávková strategie se stinty po 15 kolech je o něco pomalejší, pro finální 14 kolový stint je plánovaná středně-tvrdá směs. Pořád je však rychlejší než jednozastávková strategie s přechodem na tvrdou směs po 12 - 14 kolech.

Týmy si zítra budou muset hlídat zejména zadní pneumatiky kvůli degradaci na náročném okruhu s nejdrsnějším asfaltem v celém kalendáři.

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod | zdroj: Pirelli

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Ferrari zaostává za Mercedesem v jediném sektoru, jeho výkonnost na rovinkách je "směšná"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 01.09.2019 16:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc dnes nenašel přemožitele ani v osobě týmového kolegy

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton i přes dominanci Ferrari neztrácí naději

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud