DISKUZE K ČLÁNKU „Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell

Nigel Mansell toho s Formulí 1 zažil spoustu. Závodil v období osmdesátých a devadesátých let. Jak na tuto dobu vzpomíná?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: „Na šestku do smyku, v každé zatáčce vás to chtělo zabít,“ vzpomíná legenda Mansell

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 28.07.2019 12:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovali 4 lidé) 24.07.2019 20:36
Hele tak jsem našel originál. Nemluvil o průměru… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Jaromir83

Jaromir83

87.249.129.XXX
si myslí že nemáme erFaktory!?!?!?!?!?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jaromir83

Jaromir83

87.249.129.XXX
"...po rovince Hangar rychlostí 320 kilometrů za hodinu, pak jsme šli s plným plynem do Stowe bez toho, abychom zvolnili." https://pics.me.me/i-dont-believe-you-memegenerator-net-34138359.png nejde v 1987 autě (v žádném autě) projet Stowe bez liftu

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.153.XXX
BMW bylo tehdy nejvíc na hraně. Většinou se udává že v roce 1986 u Benettonu, na vrcholu turboéry, byli v kvalifikačním režimu schopní dostat z patnáctistovkového motoru 1500 koní. Berger a Fabi z toho těžili na rychlých tratích, ovšem chtělo to velké koule. Berger vzpomínal že v kvaldě byl turboefekt tak masivní, že musel šlapat na plyn ještě hluboko v zatáčce, tak aby turbo zabralo přesně na výjezdu. Naprosto proti tomu co má závodní pilot zažité. Občas prý odhad nevyšel a turbo to tam fouklo ještě v zatáčce. No musel to být mazec 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

185.44.212.XXX
No, myslim ze casto se taky pletou kone a kilowaty...obcas.

No ze si pridavaj...a co dneska? Dneska zas vsichni vykon taji...takze zas vime prd...jen se odvozuje z gps ci ze zvuku.

Faktem je ze tehdy byly kvalifikacni gumy...a i kvalifikacni motory...tam perlilo hlavne BMW...z toho ctyrvalce dostavalo vic koni nez ostatni s sestivalci.
Piquet byl kvalifikacnim kralem v roce 1984...ale vyhral jen dva zavody.

Ale skutecne to bylo hodne divoky...ty motory mely vykon vyssi nez dnes...a podvozky jeste pred par lety jezdili s Cosworthem ktery mel polovicni vykon.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
V Mexiku se jezdí rychle i dnes, ale tratě se hodně změnily, takže těžko srovnávat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
V Mexiku se jezdí tak rychle? I když ono to bylo spíš malých přítlakem v řídkém vzduchu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
V jednom starším článku se píše, že se odhaduje strop 1 400 koní. Ale pouze odhaduje protože dostupná válcová brzda tehdy změřila maximálně 1 280 koní.
Mimochodem.... Na mexické velké ceně Berger hlásil protáčející kola na šestý stupeň při rychlosti 345 km/h.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Tehdy byla auta zhruba o 150 k lehčí... Ale těm 1500 k nevěřím ani ve snu,
uchladit měrný výkon 1000 k/l by nedokázali ani Marťani... 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jirka_1

Jirka_1

217.30.64.XXX
Berger řekl, když skončila turboéra - buďme rádi, že jsme ji ve zdraví přežili...

Akorát se mi líbí, jak si piloti neustále přidávají na výkonu... 03 Pokud vím, tak motory měly okolo 1 000 - 1 100 kobyl a na kvaldu někteří až 1 350 k. Dnes se mají problém dostat s větším objemem na 1 000 kobyl, i když je fakt, že mají omezené množství paliva (asi o 50 l) na závod - ale zase mají více zkušeností a lepší technologie. Tehdy bylo jediné omezení - restriktor na sání o průměru 34 (?) mm a dělej, co umíš... A jak ty patnáctistovky makaly... 12 A pozor - motory točily jen okolo 11 000 rpm, takže do nich teda museli narvat vzduchu, chudák turbo... 13
Když příšel Rencek s turbem, měl cca 700 k a problémy s praskajícími ventilovými pružinami. Největší sranda je, že Renault se s turbem nikdy mistrem světa nestal, ostatní dokázali postavit výkonnější motory a lepší auta...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

185.44.212.XXX
Tak to uz muzeme jeste pripomenout i Depaillera..

Ja jsem na Gillese a Palettiho nezapomnel...myslel jsem dobu vrcholu turbomotorove ery...tedy roky 1984-1987 (polovinu 80.tych let).
Tehdy jezdili co do vyjonosti "monstra" v F1, rally (skupina B) i vytrvalostnich zavodech (Porsche 956). A zatimco ve vytrvalostnich zavodech a v rally tehdy zahynulo nekolik skvelych zavodniku...v F1 v tom obdobi pouze DeAngelis...

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
ArtaBAN

ArtaBAN

46.39.169.XXX
... Paletti + Villeneuve ???? 20

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

185.44.212.XXX
Jo, Mansell vi o cem mluvi...dneska jsou dostupna kvalitni videa z 80. tych let...kde je dobre videt jak piloti krotili monoposty...pracovali s plynem, radili rucne...v dobe vrcholu ery turba vykony motoru vysoce prevysovali moznosti podvozku a i aerodynamika byla nekde uplne jinde.
Je s podivem ze se v polovine 80.tych let zabil jen Elio DeAngelis...

Je dobre ze bezpecnost udelala tak velky krok kupredu...jen je velka chyba to jak delaji asfaltove bezpecnostni zony...ma tam byt sterk...aby pilot vyjezdem mimo trat vyrazne ztratil...a aby bylo vyjeti mimo trat chybou...ne ze pak staci takticky trosku zvolnit a pak jet vesele dal.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
S aerem nesouhlasit nelze, ale motor o obsahu ještě o sto kubíku menším než současné motory a bez ERSu s kyselinami těžší určitě nebyl. Dokonce i dvanáctiválce byly lehčí než dnešní potvorstva.

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.242.XXX
Nechci ti nic říkat, ale top speedy nebyli to co jsou dnes a to protože za a monoposty a hlavně motory byli daleko těžší a za b to aero bylo velmi velmi nízké

+ 0 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.242.XXX
Mercedes je celkem radikálně upravený s bočnicemi a prouděním vzudchu

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Teď už to smysl dává. 01

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.173.XXX
Hele tak jsem našel originál. Nemluvil o průměru na kolo, máš pravdu.
"And to have wheelspin in sixth gear down the straight, at 175 or 180mph…"
"Šli jsme do smyku i na šestku na rovince, ve 280 nebo 290 kmh." To už dává smysl. Nemluví o topspeedu, ale o tom v jakých rychlostech jim ještě pořád ustřeloval zadek.
Ztraceno v překladu 13

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
....... Po rovinkách jsme jezdili rychlostí 280 až 290 kilometrů v hodině. .....
Tím by se Nigel určitě nechlubil. Ostatně ráz článku neodpovídá takovému loudání.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.173.XXX
Nigel samozřejmě myslel rychlostní průměr na kolo 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pinďa

Pinďa

77.111.247.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu