DISKUZE K ČLÁNKU Měla to být velká jízda. Ale tohle je definitivní konec
Měl být jedním ze základních stavebních kamenů renesance kdysi veleúspěšného Wiliamsu. Nyní však respektovaný technický inženýr Paddy Lowe anglickou stáj se sídlem v Grove definitivně opouští.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Měla to být velká jízda. Ale tohle je definitivní konec
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
juras
08:17 29.06.2019 90.177.218.XXX
Letosni manko souvisi s rozkolem uvnitr tymu...Lowe se nejspis dostal do sporu s ostatnimi v tovarne (pamatujes jak na zacatku sezony 2018 skoncil DeBeer a Wood...pote co nove auto bylo pomale?)...ja mam takovy pocit ze Lowe byl zvykly resit veci razne...kdyz mel za to ze nekdo neudelal maximum...jenze Williams neni Mercedes...kdyz vyhodi dva predni techniky...nema dost penez na to aby hned na trhu preplatil jiny dva na ktery Lowe ukaze prstem. A takhle to asi bylo i co se investic do auta tyce...ono neni jednoduchy ve formuli 1 odvest spickovou praci s dostatecnym mnozstvim penez...natoz s omezenym rozpoctem.
Kdyby Williams (respektive Lowe) vsadili na konzervativnejsi pristup...nejspis by jezdili ve stredu pole.
Kdyby Williams (respektive Lowe) vsadili na konzervativnejsi pristup...nejspis by jezdili ve stredu pole.
Jindrich K.
22:06 28.06.2019 89.103.12.XXX
Já neříkám, že prachy v tom nehrajou roli. Ale jak sám říkáš, ani Ferrari i přes svůj rozpočet si neštrejchlo. A to určitě nemají výrazně menší rozpočet nebo výrazně horší piloty. RB i Mercedes dělali nebo dělají top co dělají efektivně. Rozpočet Williamsu by jistě měl stačit na víc než dno tabulky s 2 vteřinovou ztrátou na druhého nejpomalejšího. Dlouhodobě něco dělají špatně a myslím, že zdvojnásobení rozpočtu a pár chytrých hlav to nevytrhne. Možná až další změna pravidel ...
juras
21:55 28.06.2019 90.177.218.XXX
Urcite nejde jen o penize...ale od prekvapiveho vitezstvi Brawnu v roce 2009 uz deset let sledujeme vitezeni nejdriv Redbullu a nasledne Mercedesu...dvou tymu ktere disponuji ohromnym potencialem vychazejicim z vyse rozpoctu.
Dokonce ani Ferrari si nestrejchlo...natoz ostatni.
Nechci tvrdit ze je u Williamsu vsechno v poradku...ale tak trochu mi to pripomina treba nasi Bohemku ve fotbale...pamatu ji za trenera Pospichala...a ted klub s tradici, malym ale peknym stadionem ktery se musel znovu postavit na nohy po totalnim bankrotu...a hrahe o titul? Ne, jen v lepsim pripade stred tabulky...a co jim chybi? V prvni rade penize...bez nich proste nemaji sanci.
Dokonce ani Ferrari si nestrejchlo...natoz ostatni.
Nechci tvrdit ze je u Williamsu vsechno v poradku...ale tak trochu mi to pripomina treba nasi Bohemku ve fotbale...pamatu ji za trenera Pospichala...a ted klub s tradici, malym ale peknym stadionem ktery se musel znovu postavit na nohy po totalnim bankrotu...a hrahe o titul? Ne, jen v lepsim pripade stred tabulky...a co jim chybi? V prvni rade penize...bez nich proste nemaji sanci.
juras
18:23 28.06.2019 90.177.218.XXX
Podle me se v Grove upnuli k nove smlouve...k slibovanemu rozpoctovemu stropu, no emu prerozdeleni penez. Myslim ze v tu chvili az se bude jednat o penezich chteli byt hlavne financne zdravi...jako 3. nejuspesnejsi tym historie maji slusnou sanci dostat treti nejvetsi podil za historicke vysledky.
Co se Grove tyce...jestli to vim dobre...maji dva tunely...po strojirenske strance jsou porad na dobre urovni (vyrabeji si max. dilu monopostu sami), co se vypocetni techniky maji technologickou podporu od firem ktere asi neplati penize, ale dodavaji hardware a software.
Nemyslim ze na to jsou zas tak spatne, jiste by Grove investice potrebovalo...ale ukaz mi nekoho s vyjimkou Mercedesu, Redbullu a Renaultu kdo v poslednich 10 letech vyrazne investoval do infrastruktury...docela nedavno se psalo ze i Ferrari zaspalo (a to ma penize)...a McLaren taky prisel s tou investici do noveho tunelu az ted.
Co se Grove tyce...jestli to vim dobre...maji dva tunely...po strojirenske strance jsou porad na dobre urovni (vyrabeji si max. dilu monopostu sami), co se vypocetni techniky maji technologickou podporu od firem ktere asi neplati penize, ale dodavaji hardware a software.
Nemyslim ze na to jsou zas tak spatne, jiste by Grove investice potrebovalo...ale ukaz mi nekoho s vyjimkou Mercedesu, Redbullu a Renaultu kdo v poslednich 10 letech vyrazne investoval do infrastruktury...docela nedavno se psalo ze i Ferrari zaspalo (a to ma penize)...a McLaren taky prisel s tou investici do noveho tunelu az ted.
Jindrich K.
18:20 28.06.2019 89.103.12.XXX
Možná nejde jen o peníze. Osobně si myslím, že to, že je někdo dobrý motorář/manažer/konstruktér atd ještě nic neznamená. V době svázaných pravidel je problém něco udělat opravdu jinak a jeden člověk moc nezmění. Nemyslím, že kdokoliv je automaticky elixír na úspěch. Protože kdyby to tak bylo, tak by třeba alespoň v začátku sezony Williams měl alespoň záblesky rychlosti a pak by to šlo dolů - třeba kvůli těm financím. Buď jak buď u Williamsu postavili nefunkční vergl a s tím nikdo zázraky neudělá. A vzhledem k postupnému sestupu se zdá, že ve Williamsu je něco dlouhodobě špatně, možná chyba v aerotunelu, chyby v cestě kterou se vydali atd.Williams prakticky nemá výkyvy, jen se to prostě jednou zlepší a pak je postupný pád. A zas znova a znova.
juras
18:10 28.06.2019 90.177.218.XXX
Vis...kolik je Williams v zisku? 10 mil.?
Myslis ze kdyby tech 10 mil. investovali zmenilo by se neco?
Maji rozpocet cca 135 mil., kdyby meli 145 mil., jaka je pravdepodobnost ze se neco zmeni oproti tymum s rozpoctem cca 300 mil.?
Matika nuda je, ma vsak cenne udaje...
Nic zasadniho by se nezmenilo.
Myslis ze kdyby tech 10 mil. investovali zmenilo by se neco?
Maji rozpocet cca 135 mil., kdyby meli 145 mil., jaka je pravdepodobnost ze se neco zmeni oproti tymum s rozpoctem cca 300 mil.?
Matika nuda je, ma vsak cenne udaje...
Nic zasadniho by se nezmenilo.
juras
18:06 28.06.2019 90.177.218.XXX
Ze by proto...ze existovala dvojice Frank Williams - Patrik Head?
Kdyby Colin Chapman vedel ze snahou o dalsi vylepsovani wing-caru zabredne do krize z niz uz se Lotus nevyhrabe...pouzival by jen kontinuelni vyvoj vitezneho monopostu z roku 1978. Takovej Williams FW-07 byl jen zdarilou kopii Lotusu 78...a mirne upravovany vitezil 3 sezony.
Co se Franka tyce...kazdy jednou zestarne...myslim ze tohle podcenil...nezacal vcas hledat koncept vlastniho tymu ktery bude muset fungovat bez nej...Head je stejna generace...myslim ze tam byl Adam Parr a Sam Michael...ti tehdy vypadali jako naslednici. Ale nevim co se stalo...oba ve Williamsu skoncili...a nasledne zacal Frank protlacovat Claire...ze by zjistil ze se neda dnes nikomu verit? Takze zbyla jen vlastni krev?
Kdyby Colin Chapman vedel ze snahou o dalsi vylepsovani wing-caru zabredne do krize z niz uz se Lotus nevyhrabe...pouzival by jen kontinuelni vyvoj vitezneho monopostu z roku 1978. Takovej Williams FW-07 byl jen zdarilou kopii Lotusu 78...a mirne upravovany vitezil 3 sezony.
Co se Franka tyce...kazdy jednou zestarne...myslim ze tohle podcenil...nezacal vcas hledat koncept vlastniho tymu ktery bude muset fungovat bez nej...Head je stejna generace...myslim ze tam byl Adam Parr a Sam Michael...ti tehdy vypadali jako naslednici. Ale nevim co se stalo...oba ve Williamsu skoncili...a nasledne zacal Frank protlacovat Claire...ze by zjistil ze se neda dnes nikomu verit? Takze zbyla jen vlastni krev?
juras
17:56 28.06.2019 90.177.218.XXX
Je jedno jaky mas pravomoci...kdyz nemas penize.
Ja vim ze je to davno...ale dobre si pamatuju jak si mi libil monopost March...kterej navrhoval jisty Adrian Newey...auto vystrcilo obcas drapky...ale tym se placal kdyz uz, tak v prumeru. Ale Adriana si vsiml Frank s Patrickem...a trvalo dva roky a Williams uz s Neweym na palube vyhral titul.
Ani sebelepsi jedinec v soucasne F1 nic nezmuze.
Podle toho co jsem cetl tlacil Lowe na Williams aby sehnal vic penez...a chtel agresivni vyvoj...zmenil zcela koncepci monopostu...v letosnim voze prisel s prednim zavesenim ala Mercedes...nejspis ale narazil na neochotu riskovat...Frankovi trvalo nekolik let kdyz zabredl do velkych dluhu v roce 2008...tehdy mu tehdejsi krize paradoxne ublizila nejvic ze vsech klasickych tymu F1...zatimco Ferrari, McLaren a Redbull vyuzili toho ze financne meli vse vyrovnane...Frank musel podepsat Berniemu za nejmensi bonus a jeste si od nej pujcit vyplacenim podilu dopredu. A tak si definitivne zavrel cestu mezi top tymy.
Jen porad nevim proc nezuzitkovali dve velmi slusne sezony 2014 a 2015...misto aby navrat do top 3 vyuzili k ziskani vice penez od novych sponzoru (mimochodem jeste meli skvelou image diky Martini) dal klesali...to je mi zahadou.
Ja vim ze je to davno...ale dobre si pamatuju jak si mi libil monopost March...kterej navrhoval jisty Adrian Newey...auto vystrcilo obcas drapky...ale tym se placal kdyz uz, tak v prumeru. Ale Adriana si vsiml Frank s Patrickem...a trvalo dva roky a Williams uz s Neweym na palube vyhral titul.
Ani sebelepsi jedinec v soucasne F1 nic nezmuze.
Podle toho co jsem cetl tlacil Lowe na Williams aby sehnal vic penez...a chtel agresivni vyvoj...zmenil zcela koncepci monopostu...v letosnim voze prisel s prednim zavesenim ala Mercedes...nejspis ale narazil na neochotu riskovat...Frankovi trvalo nekolik let kdyz zabredl do velkych dluhu v roce 2008...tehdy mu tehdejsi krize paradoxne ublizila nejvic ze vsech klasickych tymu F1...zatimco Ferrari, McLaren a Redbull vyuzili toho ze financne meli vse vyrovnane...Frank musel podepsat Berniemu za nejmensi bonus a jeste si od nej pujcit vyplacenim podilu dopredu. A tak si definitivne zavrel cestu mezi top tymy.
Jen porad nevim proc nezuzitkovali dve velmi slusne sezony 2014 a 2015...misto aby navrat do top 3 vyuzili k ziskani vice penez od novych sponzoru (mimochodem jeste meli skvelou image diky Martini) dal klesali...to je mi zahadou.
GRAHAM
10:24 28.06.2019 77.236.218.XXX
To můžeme jen spekulovat. Rob Smedley taky odešel, ač v dobrém, protože věděl, že posuny ve výkonosti nebudou. Asi nebyla motivace....možná i ta rodina. Odchod Pata Smondse byla taky rána pro Willimas, ten ho hodně tehdy posunul, na to se zapomíná.... Střípek ke střípku a je z toho tohle.