Ferrari po analýze zůstává u svého současného konceptu, zvažuje návrat Resty zpět

Petr Hlawiczka, 24. května 2019, 06:20 Google+

Scuderia provedla analýzu své aerodynamiky a po ní rozhodla, že zůstane u svého řešení předního křídla, i když Mercedes s odlišným konceptem dominuje. Zároveň také přemýšlí o tom, že by přetáhla zpět technického ředitele Alfy Romeo, Simona Restu.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 25.05. 08:59) Napište svůj názor
Charles Leclerc během sezónních testů v Barceloně

Charles Leclerc během sezónních testů v Barceloně | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Zatímco Stříbrné šípy šly letos cestou maximálního přítlaku, Ferrari dalo přednost návrhu, které lépe odvádí zvířený vzduch od předních kol a vyznačuje se efektivnější aerodynamikou. Po drtivé prohře ve Španělsku analyzovalo situaci a zjistilo, že přední křídlo za současnou nekonkurenceschopnost vozu SF90 nemůže.

"Nemyslím si, že bychom museli měnit naše přední křídlo. Jde jednoduše o odlišný koncept od Mercedesu, ale to neznamená, že jsme s tím svým svého dnes už dosáhli maxima. Nepředpokládáme, že bychom měnili koncept předního křídla," uvádí šéf týmu Mattia Binotto.

"Styl Mercedesu jsme prověřovali na počátku našeho projektu, srovnání jsme tedy provedli na začátku, když jsme se rozhodovali pro jednu cestu vývoje. Během sezóny se samozřejmě snažíte opět zpětně překontrolovat, co jste provedli, abyste zjistili, zda šlo o správné rozhodnutí. Momentálně ale nepředpokládáme změnu," zdůrazňuje.

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů)

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů) | zdroj: Formula1.com

Proč šlo Ferrari cestou nižšího odporu? Pneumatiky
Poté vysvětluje, proč Ferrari přešlo z konceptu pro maximální přítlak na nižší odpor: snahou bylo dostat co nejvíce z pneumatik. "Ty se letos celkem dost liší od loňských pneumatik. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že minulý rok jsme je velmi dobře zahřívali a všichni jsme se soustředili na jejich maximální chlazení, aby fungovaly, protože čím nižší byla teplota, tím lepší byla přilnavost."

"Pneumatiky se v tomto ohledu letos hodně liší. Zahřívání je mnohem náročnější a to, co nazýváme rámcem, teplotní cíl, při kterém získáváte tu nejlepší přilnavost z pneumatik, tak na to potřebujete pneumatiky zahřát. Jak toho dosáhnout? Můžete na to jít teplotou z brzd, chlazením z ráfků, ale bezpochyby také přítlakem," vysvětluje technický ředitel Ferrari.

"Ne, že by měl přítlak absolutní hodnotu, ale díky němu můžete získat vyvážení mezi vysokou a nízkou rychlostí. Také můžete mít za cíl efektivitu aerodynamického vývoje versus maximální přítlak. Myslím si, že naše auto je nějak efektivní, jak je vidět z rovinek, ale to neznamená, že má nejvyšší přítlak z boxové uličky. Je to správné se ptát sami sebe, zda bychom neměli celkově sledovat odlišné cíle toho, jak získávat konečnou výkonnost," popisuje Binotto.

img-responsive

Pneumatiky se letos hodně změnily, starosti dělají nejen Ferrari | foto: Pirelli

Co Ferrari schází?
"Schází nám přilnavost z pneumatik, protože je nedokážeme řádně přimět k práci. Jde o interakci mezi aerodynamikou a mechanikou, o celkové vyvážení. Auto můžete nastavit tak, abyste byli silní při vysokých rychlostech, ale pak vám schází vyvážení a výkonnost při těch nižších. A když je dobře vyvážené, pak máte výkonnost v pomalých, středně-rychlých a rychlých zatáčkách - a nám schází to optimum za všech podmínek.

Musíme vyvíjet auto. Musíme se zlepšovat, takže musí dojít ke změnám na předním zavěšení, můžeme změnit aerodynamiku, můžeme měnit chlazení. Ale nemyslím si, že by v samotném zavěšení spočíval princip toho, co je špatně," 49letý objasňuje Švýcar.

img-responsive

Simone Resta by mohl zamířit z Hinwilu zpět do Maranella | foto: Scuderia Ferrari

Simone Resta zpět?
Jeho tým se pokusí získat zpět posilu, kterou loni od 1. července věnoval dceřiné Alfě Romeo - Simona Restu: "Jo, slyšel jsem ty zvěsti. Jako tým se stále snažíme zlepšit tím, že se sledujeme to, kde máme slabiny. Simone byl v minulosti u Ferrari, přesunul se jako technický ředitel k Alfě Romeo, má velké zkušenosti.

Vyhodnocujeme jeho přestup zpět v určité fázi. Nejde o něco, o čem bychom rozhodli. Jeho roli jsme v Maranellu stejně pokryli, nejde tedy o to, že by zapadnul. Je pravda, že o tom přemýšlíme, stejně jako přemýšlíme o dalších lidech, kteří by mohli odejít nebo přijít. Jako v každé organizaci to je velmi dynamické - je to normální," dodává Binotto.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari po analýze zůstává u svého současného konceptu, zvažuje návrat Resty zpět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 25.05.2019 08:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamiltons v Monaku

Mercedesy odpoledne v přístavu dominují, Ferrari zaostává o parník. Překvapil…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud