Motorové penalizace na spadnutí: Ferrari nasazuje novou řídicí elektroniku, Renault MGU-K

Petr Hlawiczka, 12. dubna 2019, 06:20 Google+

Ferrari do Číny po selhání motoru v předchozím závodu přivezlo novou řídicí elektroniku (CE), Renault po sérii potíží, kdy v Bahrajnu nedojel do cíle s žádným ze svých vozů, nasazuje novou specifikaci motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) a věří, že tím jeho spolehlivost vyřešil.

Počet komentářů:  38 komentářů (Poslední 12.04. 17:53) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo v Bahrajnu musel odstoupit kvůli závadě MGU-K

Daniel Ricciardo v Bahrajnu musel odstoupit kvůli závadě MGU-K | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Leclerc si jel před dvěma týdny pro své první vítězství ve velké ceně, než ke konci přestal pracovat jeden ze šesti válců v jeho spalovacím motoru a on se propadl na třetí příčku. U Ferrari poté zjistili, že byl na vině zkrat v řídicí jednotce vstřikovacího systému, s čímž se nikdy dříve nesetkali.

Motor byl jinak v pořádku a mladý pilot jej měl ve voze v prvním tréninku, v němž na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela, jenž zajel nejrychlejší čas, ztratil 0,256 s. Oba ale ve svých pohonných jednotkách měli již novou řídicí elektroniku.

To již využil také zákaznický Haas, zatímco Alfa Romeo s nasazením nového dílu neznámo proč otálí. Giovinazzi přitom první trénink kvůli technickému problému s pohonem prostál v garáži.

Nasazení řídicí elektroniky by přitom nebylo penalizováno, týmy mohou v roce 2019 beztrestně využít 2 kusy řídicí elektroniky (CE), MGU-H či baterií (ES), v případě spalovacího motoru (ICE), turba nebo MGU-K dokonce 3 kusy.

Stav použitých součástí pohonných jednotek po trénincích v Číně

Stav použitých součástí pohonných jednotek po trénincích v Číně | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Renault provází v této sezóně problémy s MGU-K, proto tři z jeho čtyř vozů dostávají novou specifikaci - s tou starší si zatím vystačí Carlos Sainz, jemuž tento díl McLaren měnil v Bahrajnu.

Nico Hülkenberg, jenž v Bahrajnu musel po selhání pohonné jednotky rovněž odstoupit, kromě toho využívá nový spalovací motor, turbo i motorgenerátor tepelné energie (MGU-H).

Renault si je jistý, že nový MGU-K zabrání dalším problémům: "Odstoupení se naprosto týkaly MGU-K. Bylo to u Daniela naprosto zřejmé, týkalo se to však i Nica, u něhož jsme preventivně museli vyměnit pohonnou jednotku. Šlo trochu o to stejné jako u Carlose v Austrálii - selhání MGU-K způsobilo poškození motoru," vysvětluje Cyril Abiteboul.

"MGU-K je již pro tento víkend vyřešeno. Měli jsme s ním od počátku sezóny několik nesouvisejících problémů, je proto důležité, že to to nyní máme za sebou a věci jsme dali do pořádku. Podívali jsme se na to, zapracovali na spolehlivosti a situaci jsme vyřešili," dodává šéf Renaultu.

Aktualizace: motor ve voze Toro Rosso u Daniila Kvjata bude měnit také Honda, která si ráno povšimla v datech určitou anomálii.

Vytisknout

Diskuze: Motorové penalizace na spadnutí: Ferrari nasazuje novou řídicí elektroniku, Renault MGU-K

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 12.04.2019 17:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 38 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel začíná v Číně nejlépe

Začátek 1000. závodního víkendu patří Vettelovi, Hamilton druhý

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud