Ferrari prozradilo, o kolik nová pravidla zpomalila nové vozy

Petr Hlawiczka, 18. února 2019, 06:30 Google+

Podle Ferrari letošní monoposty po změně aerodynamických pravidel zpomalí zhruba o 1,5 sekundy na kolo. Rekordy proto na rozdíl od loňska v sezóně 2019 zřejmě padat nebudou, týmy však v průběhu sezóny budou díky vývoji zrychlovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prezentace nového Ferrari SF90

Prezentace nového Ferrari SF90 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ve Formuli 1 došlo ke zjednodušení předního i zadního křídla, brzdových kanálků a bočnic ve snaze usnadnit jízdu vozů za sebou v zatáčkách a následné předjíždění.

Technický ředitel Ferrari Mattia Binotto, jenž minulý měsíc převzal vedení týmu po Mauriziovi Arrivabenem, prozradil, jaký dopad to bude mít na rychlost letošních monopostů: "Když jsme poprvé testovali v aerodynamickém tunelu, tak jsme předpokládali, že půjde o 1,5 sekundy na kolo, a tak to je."

"Tato auta jsou ve srovnání s minulým rokem těžší a aerodynamika, obzvlášť přední křídlo, byla hodně zjednodušena. Očekávalo se [zpomalení] o 1,5 sekundy, což se potvrzuje. Teď jde tedy o to, nakolik se nám podaří dostat z těch 1,5 sekundy během celého vývojového období zpět. Jak se to povedlo ostatním, to prozradí pouze trať," pokračuje Binotto.

img-responsive

Podle zástupců týmů nová pravidla závodění nezlepší, vozy však přijdou o velkou část své aerodynamické výkonnosti | foto: Pirelli

Jednodušší přední křídlo má tedy významný dopad na aerodynamickou výkonnost celého auta. Týmy kvůli jeho zjednodušení nemohou tak dobře kontrolovat obtékání vzduchu směrem k zádi.

Podle technického ředitele Racing Pointu (bývalé Force Indie) Andrewa Greeny zimní práce zahrnovaly "spoustu optimalizací a přepracovávání." Úprava pravidel podle něj ale nemusí vést ke zlepšení podívané tak, jak to bylo zamýšleno.

"Možná se nám nakonec nepodaří pomocí těchto pravidel zlepšit závodění a žel já si nemyslím, že by měla pomoci zmenšit rozdíly v poli. Z našich dat víme ale to, že povedou k podstatně nižší výkonnosti, u které bojujeme o to, abychom ji dostali zpět," uvedl Green.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari prozradilo, o kolik nová pravidla zpomalila nové vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams FW42

Williams nestíhá do začátku testů vůz připravit, na dráze se objeví se zpožděním

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud