DISKUZE K ČLÁNKU FIA v Bahrajnu svolala naléhavou schůzku, chce řešit předjíždění. Jaké jsou návrhy?

Mezinárodní automobilová federace (FIA) uspořádá v sobotu v Bahrajnu se šéfy týmů naléhavou schůzku, na níž chce řešit nedostatek předjíždění.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA v Bahrajnu svolala naléhavou schůzku, chce řešit předjíždění. Jaké jsou návrhy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 06.04.2018 15:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 2 lidé) 06.04.2018 08:58
Osobně už bych se nevydával cestou zvětšování… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 06.04.2018 10:44
Už je po prezentaci. Podle prvních reakci bude F1… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 06.04.2018 11:38
Liberty chce zavést rozpočtové stropy (150 mil.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Můj návrh. Přední křídlo by muselo být pouze mezi koly. Výšku předního křídla pak razantně omezit. Zakázal bych také všechny ty lamely, tedy křídlo by mělo pouze svůj základní tvar. Tím by se automaticky omezil i přítlak na zadku, neboť nemá cenu mít předimenzovaný přítlak pouze na zadní nápravě. Tím by se prodloužily i brzdné dráhy a přibylo víc útoků tzv. na brzdy, zvláště když vozy by nevířily tolik špinavého vzduchu a ani by nedokázaly využít tak efektivně jízdu na čistém vzduchu.
Možná bych zvážil mírné uvolnění pravidel podlahy a zadního difuzoru, kde by vůz získával více přítlaku než dosud. Tím by nebyl vůz tolik citlivý na "špinavý vzduch" při těsné jízdě za jiným vozem, neboť vozy generující přítlak pod vozem nejsou tak citlivé na rozvířený vzduch. To by mělo další následek na zmenšení klasického zadního křídla, protože chybějící přítlak na předku nemá cenu překompenzovat přítlakem na zadku, neboť vůz by byl silně nedotáčivý. A to by mělo další zpětný efekt kde by zadní křídlo negenerovalo tolik rozvířeného vzduchu. Myslím, že celé by to fungovalo a tak trochu bychom se vrátili do dob osmdesátých let, kde vozy neměly takový problém následovat těsně soupeře. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
To byla sranda.... 11 vyrovnané to nebude nikdy, ale už se nebude moc na co vymlouvat. Bude to o šikovnosti..... nejen inžinýrů...ale všech.

A pozor, dnes kdo nainvestoval, tak to mohl dohnat vývojově....ale to už nepůjde. Vše ma rub a líc. Nebude to najednou vyrovnané....s tím nelze počítat.Nužky se ale sevřou.... 11 A lidé ani piloti se nebudou "přeplácet".... nakonec v NHL to funguje a cajk... 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.233.XXX
Když současně uvolníš palivové limity a pokud možno s aerodynamickým gripem omezíš i mechanický, dostaneš mnohem zajímavější poměr výkon motoru x ovladatelnost auta. A už to nebude řiditelné i pro malé dítě.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.233.XXX
Vůbec ne, přesně naopak; rozestupy mezi auty se musí nutně zmenšit.
- zmenšíš přítlak všem, ale nejvíc to pocítí ten vpředu, protože ten nejvíc profituje z čistého vzduchu -> bonus pro ty vzadu
- omezením aerodynamického gripu zmenšíš citlivost na turbulence, z čehož budou zase těžit především ti vzadu, protože vedoucího se problém turbulencí netýká

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.233.XXX
Skoro :-). Nemám nic moc zásadního proti počítačům, jsou v každým produkčním autě. Ale zakázal bych online přenos dat a rádiové spojení. Jestli nutně potřebují nějaká data z formule, ať si zajedou do boxů a stáhnou si je :-) - a instrukce ať potom dají pilotovi pomocí tabulí. Na tabule ať si píšou, co chtějí, třeba ať tam pilotovi napíšou na pokračování Vojnu a mír.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Aj karambá. 150 mil strop? To je dost málo 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
spinelesssheep

spinelesssheep

85.70.184.XXX
No v něčem by to možná pomohlo, ale bylo by to zase uměle vytvořené. Mně se obecně nelíbí, někomu něco zakázat a jinému povolit. Podle mě je cílem udělat F1 daleko čistější, když to přeženu, něco jako MotoGP (tak to samozřejmě nikdy nebude) tam žádné spešl pomůcky pro předjíždění nepotřebují a je to drama od začátku do konce. Každý nápad, který to téhle filozofii přiblíží bude asi dost složitý, ale o to víc vítaný. 04
Takže se těším s čím doopravdy příjdou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tak je to jen návrh....a Mercedesu to vadit nebude. O hodně méně utratí a image F1 u něj bude stejná. Problém bude Ferrari....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
To spiš by chtělo aby ty 3 první sklápět nemohli....to by pomohlo. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
spinelesssheep

spinelesssheep

85.70.184.XXX
Je super, že konečně uvažují nad tím, jak zlepšit jízdu v závěsu - asi nejpalčivější problém který F1 trápí, resp. její atraktivitu. Podle mě by se to ale mělo vše zavést najednou komplexně a né teď uměle narychlo zvyšovat účinnost DRS, tzn. přidávat DRS zony nebo je prodlužovat.
Bude to další zvýhodnění silnějších vozů a defenziva slabších bude ještě více eliminována.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Tak pán ve svetru chce Ferrari šéfovat, až odejde z FCA a tohle je prej jeho plat. Tým bude prý jezdit s angličáky. 12 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
S-fan

S-fan

212.111.22.XXX
Sbohem Fiat a Mercedes. 12 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Czech návrh na novou F1.

Na okruhu bude týmům pouze při při závodě, zakázano využívát počitače. Používat lze tužka, guma, papír, stopky.
Radiové spojení bude jen v případě nebezpečí a to ze strany FIA. Tabule, které vyjadřují ztrátu či náskok budou povoleny pouze v módu jeď rychlejc, jedeš pomalu, Předjižděj vyhraješ....či kolik dní je do konce sezóny.

Finanční strop (150 mil. dolarů/sezóny) , ale bez motorů, mi přijde rozumný. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Přesně tohle se ale čekalo, teď jen kostky byly oficiálně vrženy 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
No to bude řev.... 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Liberty chce zavést rozpočtové stropy (150 mil. dolarů/rok), rovnoměrnější distribuci peněz a levnější motory (bez MGU-H).

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Aha, díky
No počkáme na podrobnosti, protože tohle obecné tvrzení se omílá snad pořád.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jarda

Jarda

192.168.90.XXX
FIA dělá chybu, že chce řešit zlepšení předjíždění. Ať otočí startovní pořadí a uvolní pravidla. Týmy co chtějí vyhrávat už sami vymyslí, jak postavit auto co umí předjíždět. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Když omezíš přední radlice, zmenšíš přítlak a zvětšíš rozestup mezi vozy... to předjíždění zrovna nepomůže.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Jasně ale to nevyřeší na schůzce... je jasné že pokud jde o vozy, muselo by se výrazně ubrat na aero přítlaku, možná až tak na 10-20 současných hodnot. A také udělat pneu ještě o dost trvalejší, ideálně jednu na více závodů, tudíž by minimálně pogumovávali trať a bylo by více možných stop v zatáčce... ale to zpomalí současné formule tak o 10-15 sekund na kolo. A jsem zase v tom bludném kruhu, kdy si jezdci budou stěžovat že Formuli 1 může řídit i malé dítě.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama