DISKUZE K ČLÁNKU FIA v Bahrajnu svolala naléhavou schůzku, chce řešit předjíždění. Jaké jsou návrhy?
Mezinárodní automobilová federace (FIA) uspořádá v sobotu v Bahrajnu se šéfy týmů naléhavou schůzku, na níž chce řešit nedostatek předjíždění.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA v Bahrajnu svolala naléhavou schůzku, chce řešit předjíždění. Jaké jsou návrhy?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
mi88ki
15:40 06.04.2018 165.72.200.XXX
Můj návrh. Přední křídlo by muselo být pouze mezi koly. Výšku předního křídla pak razantně omezit. Zakázal bych také všechny ty lamely, tedy křídlo by mělo pouze svůj základní tvar. Tím by se automaticky omezil i přítlak na zadku, neboť nemá cenu mít předimenzovaný přítlak pouze na zadní nápravě. Tím by se prodloužily i brzdné dráhy a přibylo víc útoků tzv. na brzdy, zvláště když vozy by nevířily tolik špinavého vzduchu a ani by nedokázaly využít tak efektivně jízdu na čistém vzduchu.
Možná bych zvážil mírné uvolnění pravidel podlahy a zadního difuzoru, kde by vůz získával více přítlaku než dosud. Tím by nebyl vůz tolik citlivý na "špinavý vzduch" při těsné jízdě za jiným vozem, neboť vozy generující přítlak pod vozem nejsou tak citlivé na rozvířený vzduch. To by mělo další následek na zmenšení klasického zadního křídla, protože chybějící přítlak na předku nemá cenu překompenzovat přítlakem na zadku, neboť vůz by byl silně nedotáčivý. A to by mělo další zpětný efekt kde by zadní křídlo negenerovalo tolik rozvířeného vzduchu. Myslím, že celé by to fungovalo a tak trochu bychom se vrátili do dob osmdesátých let, kde vozy neměly takový problém následovat těsně soupeře.
Možná bych zvážil mírné uvolnění pravidel podlahy a zadního difuzoru, kde by vůz získával více přítlaku než dosud. Tím by nebyl vůz tolik citlivý na "špinavý vzduch" při těsné jízdě za jiným vozem, neboť vozy generující přítlak pod vozem nejsou tak citlivé na rozvířený vzduch. To by mělo další následek na zmenšení klasického zadního křídla, protože chybějící přítlak na předku nemá cenu překompenzovat přítlakem na zadku, neboť vůz by byl silně nedotáčivý. A to by mělo další zpětný efekt kde by zadní křídlo negenerovalo tolik rozvířeného vzduchu. Myslím, že celé by to fungovalo a tak trochu bychom se vrátili do dob osmdesátých let, kde vozy neměly takový problém následovat těsně soupeře.
GRAHAM
15:07 06.04.2018 77.236.218.XXX
To byla sranda.... vyrovnané to nebude nikdy, ale už se nebude moc na co vymlouvat. Bude to o šikovnosti..... nejen inžinýrů...ale všech.
A pozor, dnes kdo nainvestoval, tak to mohl dohnat vývojově....ale to už nepůjde. Vše ma rub a líc. Nebude to najednou vyrovnané....s tím nelze počítat.Nužky se ale sevřou.... A lidé ani piloti se nebudou "přeplácet".... nakonec v NHL to funguje a cajk...
A pozor, dnes kdo nainvestoval, tak to mohl dohnat vývojově....ale to už nepůjde. Vše ma rub a líc. Nebude to najednou vyrovnané....s tím nelze počítat.Nužky se ale sevřou.... A lidé ani piloti se nebudou "přeplácet".... nakonec v NHL to funguje a cajk...
rock
14:43 06.04.2018 37.188.233.XXX
Vůbec ne, přesně naopak; rozestupy mezi auty se musí nutně zmenšit.
- zmenšíš přítlak všem, ale nejvíc to pocítí ten vpředu, protože ten nejvíc profituje z čistého vzduchu -> bonus pro ty vzadu
- omezením aerodynamického gripu zmenšíš citlivost na turbulence, z čehož budou zase těžit především ti vzadu, protože vedoucího se problém turbulencí netýká
- zmenšíš přítlak všem, ale nejvíc to pocítí ten vpředu, protože ten nejvíc profituje z čistého vzduchu -> bonus pro ty vzadu
- omezením aerodynamického gripu zmenšíš citlivost na turbulence, z čehož budou zase těžit především ti vzadu, protože vedoucího se problém turbulencí netýká
rock
14:29 06.04.2018 37.188.233.XXX
Skoro :-). Nemám nic moc zásadního proti počítačům, jsou v každým produkčním autě. Ale zakázal bych online přenos dat a rádiové spojení. Jestli nutně potřebují nějaká data z formule, ať si zajedou do boxů a stáhnou si je :-) - a instrukce ať potom dají pilotovi pomocí tabulí. Na tabule ať si píšou, co chtějí, třeba ať tam pilotovi napíšou na pokračování Vojnu a mír.
spinelesssheep
12:18 06.04.2018 85.70.184.XXX
No v něčem by to možná pomohlo, ale bylo by to zase uměle vytvořené. Mně se obecně nelíbí, někomu něco zakázat a jinému povolit. Podle mě je cílem udělat F1 daleko čistější, když to přeženu, něco jako MotoGP (tak to samozřejmě nikdy nebude) tam žádné spešl pomůcky pro předjíždění nepotřebují a je to drama od začátku do konce. Každý nápad, který to téhle filozofii přiblíží bude asi dost složitý, ale o to víc vítaný.
Takže se těším s čím doopravdy příjdou.
Takže se těším s čím doopravdy příjdou.
spinelesssheep
11:57 06.04.2018 85.70.184.XXX
Je super, že konečně uvažují nad tím, jak zlepšit jízdu v závěsu - asi nejpalčivější problém který F1 trápí, resp. její atraktivitu. Podle mě by se to ale mělo vše zavést najednou komplexně a né teď uměle narychlo zvyšovat účinnost DRS, tzn. přidávat DRS zony nebo je prodlužovat.
Bude to další zvýhodnění silnějších vozů a defenziva slabších bude ještě více eliminována.
Bude to další zvýhodnění silnějších vozů a defenziva slabších bude ještě více eliminována.
GRAHAM
11:52 06.04.2018 77.236.218.XXX
Czech návrh na novou F1.
Na okruhu bude týmům pouze při při závodě, zakázano využívát počitače. Používat lze tužka, guma, papír, stopky.
Radiové spojení bude jen v případě nebezpečí a to ze strany FIA. Tabule, které vyjadřují ztrátu či náskok budou povoleny pouze v módu jeď rychlejc, jedeš pomalu, Předjižděj vyhraješ....či kolik dní je do konce sezóny.
Finanční strop (150 mil. dolarů/sezóny) , ale bez motorů, mi přijde rozumný.
Na okruhu bude týmům pouze při při závodě, zakázano využívát počitače. Používat lze tužka, guma, papír, stopky.
Radiové spojení bude jen v případě nebezpečí a to ze strany FIA. Tabule, které vyjadřují ztrátu či náskok budou povoleny pouze v módu jeď rychlejc, jedeš pomalu, Předjižděj vyhraješ....či kolik dní je do konce sezóny.
Finanční strop (150 mil. dolarů/sezóny) , ale bez motorů, mi přijde rozumný.
airwar1939
11:02 06.04.2018 176.74.141.XXX
Když omezíš přední radlice, zmenšíš přítlak a zvětšíš rozestup mezi vozy... to předjíždění zrovna nepomůže.
airwar1939
11:00 06.04.2018 176.74.141.XXX
Jasně ale to nevyřeší na schůzce... je jasné že pokud jde o vozy, muselo by se výrazně ubrat na aero přítlaku, možná až tak na 10-20 současných hodnot. A také udělat pneu ještě o dost trvalejší, ideálně jednu na více závodů, tudíž by minimálně pogumovávali trať a bylo by více možných stop v zatáčce... ale to zpomalí současné formule tak o 10-15 sekund na kolo. A jsem zase v tom bludném kruhu, kdy si jezdci budou stěžovat že Formuli 1 může řídit i malé dítě.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek