21:03 30.03.2018
77.236.208.XXX
No, pokud si vezmeme maximální rychlosti (pamatuju si jen testy), tak TR bylo daleko před McL. Podle nevýkonnosti v prvním závodě předpokládám, že Honda neudělala nijak výrazný posun ve výkonu oproti Renaultu. Považujme tedy rozdíly ve výkonu obou motorů za srovnatelné s loňským rokem. Loni byl McL výrazně ze všech nejpomalejší na rovinkách, TR bylo někde v průměru, nebo lehce za ním. V letošních testech byl McL nejpomalejší na rovinkách, TR někde v průměru, nebo lehce nad ním. V loňském roce ztrácel McL na rovinkách v průměru 20 km/h (číslo z Austinu) na prvního, letos v testech se to pohybovalo někde na úrovni 17 km/h. TR loni v Austinu ztrácelo cca 10 km/h na nejrychlejšího, letos v Barceloně to bylo 10 km/h. Každý bystrý si již mohl všimnout, že McL je nejpomalejší jak s motorem Honda, tak motorem Reanult. Jelikož však víme, že TR v porovnání s ostatními zůstalo svou rychlostí zhruba tam, kde je, můžeme předpokládat, že v loňském roce ztrácel McL na rovinkách jenom díky šasi a nastavením přítlaku zhruba 10 km/h. Opět jsou to jen přibližné údaje, nechce se mi to hledat. Z GPS údajů můžeme vyčíst, že v zatáčkách, které se nejedou pod plným plynem (tedy žádný vliv výkonu motoru), byl McL zhruba někde na úrovni RB, Ferrari a Mercedesu. Zároveň však na rovinkách ztrácel díky šasi 10 km/h, zbytek díky motoru, pokud vezmeme porovnání TR a McL koncem loňského roku a začátkem letošního, jak již bylo naznačeno. Takže tolik k tomu nejlepšímu šasi minulý rok. Stačí takové porovnání čísel, nebo si pořád pojedete svoji?